Lifestyle

29.05.2025. 10:06

Autor: Đina Nedović

Globalni fenomen ili ropstvo trendovima: Šta je Labubu igračka?

www.fifilandtoys.com

Lifestyle

29.05.2025. 10:06

Da potrošačka kultura nema meru, a ni granicu, pokazatelj je upravo Labubu igračka koja izgleda kao loša kopija Gremlina, horor-komedije iz 1984. godine. Bizarnost na stranu, Labubu je plišana igračka koja služi kao privezak. Pojavila se 2019. godine, međutim, tek šest godina kasnije postaje popularna kod nas i sada važi za jedan od luksuznijih aksesoara jer je društvo, neobjašnjivo, došlo do takvog zaključka, pa je to i Srbija prihvatila.

Rođenje Labubu

Sada već ekskluzivna igračka, Labubu nije bila ni blizu popularna kao sada. Hongkonški umetnik Kasing Lung,  osmislio je Lububu još 2015. godine, ali je popularnost krenula da stiče 2019. godine kada je u kolaboraciji sa kompanijom “Pop Mart” lansirana kao kolekcionarski primerak u “slepoj kutiji”. Slepa kutija daje na ekskluzivnosti lutke, odnosno, kupac ne zna koju će lutku dobiti dok ne otvori samu kutiju. 

Prvobitno, lutka se pojavila u seriji koju je režirao Lung, “Čudovišta” 2015. godine, inspirisana nordijskom kulturom, folklorom i mitologijom.

Inspirisana je nordijskom mitologijom, ima više karaktera – Zimomo, Tycoco, Spooky, Pato, i logično, Labubu koja je devojčica. Labubu može da se opiše kao vilinsko stvorenje koje ima dobre namere, makar tako kažu.

Upečatljivog izgleda, ona ne služi nikakvoj svrsi, sem osećaju prestiža. Labubu sada broji oko 300 varijacija i nesumnjivo će se praviti još. Inače, Labubu ima dečka, Tykoka koji liči na kostura i smatra se da je vegetarijanac. 

Takođe, postoji i odeća za Labubu koja se kupuje odvojeno, pa ljubitelji mogu da prave kombinacije, personalizuju svoju Labubu i naprave od nje “zvezdu”.

Moć trendova

Ružno-slatka Labubu, kako svet kaže, ima špicaste uši, oštre zube, izražajno lice i paprenu cenu. Popularnost lutke katapultirala je zvezda “Belog Lotosa”, koja je ujedno i članica K-Pop benda BLACKPINK, Lisa koja se slikala sa svojom Labubu na Instagramu. Lisa je inače velika zvezda na Tajlandu i skoro je doživela svetsku popularnost zbog hit serije “Beli Lotos”. 

Nakon njene Instagram objave zvezde poput Kim Kardashian, Dua Lipa, Rihanna i druge počele su da nose Labubu na svojim luksuznim torbama, poput Birkin torbe – čija cena varira od 10.000 do 2 miliona dolara.

Taj potez kačenja Labubu na luksuzne torbe samo potvrđuje činjenicu da ovaj privezak polako ali sigurno počinje da se kotira među prestižne modne aksesoare, što se prenelo širom sveta. Tako sada na TikToku vlada trend upoređivanja i kupovanja Labubu, kao i kačenja na torbe, bilo da su prestižne ili ne.

S obzirom da u Srbiji svaki trend generalno kasni, tako je tek sada stigao ovaj. Od kreatora koji dele svoje lutke, ima i onih koji kažu da je to “propaganda na koju nikada neće pasti” i fokusiraju se na potrošačku kulturu, problem konzumerizma i najjednostavnije – pitanje estetike i zdravog razuma. 

Cena prava sitnica

Labubu može sad da se kupi u Srbiji, onlajn i u radnjama. U tržnom centru Ušće Labubu se prodaje za 80 evra, dok na sajtu Ubuy.rs može da se nađe za 48 do 63 evra, nešto jeftinije. Mada, sada su se pojavili mnogobrojni preprodavci Labubu lutaka, što izaziva sumnju – da li je lutka originalna ili ne?

Zahvaljujući Labubu, kompanija “Pop Mart” zabeležila je rast od prodaje čak 107 odsto, pa je samo prošle godine zaradila 419 miliona dolara, dok Kasing Lung, umetnik koji stoji iza lutke, ima bogatstvo od 5.5 milijardi dolara samo zbog Labubu. 

Lafufu kao kopija kopije

Baš zato što su se pojavili preprodavci kupci su krenuli da obraćaju pažnju na svaki detalj lutke kako bi prepoznali kopiju. Ispostavilo se da je jedna kopija najpopularnija – Lafufu. Ona ima osam ili deset zuba, dok Labubu ima devet. Njeno lice je drugačije, ima razmazano rumenilo ili mutne oči. Šavovi su krivi i nema pečat “Pop Mart” i “O Kasing” na stopalima što je glavna razlika između originala i falsifikata. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.