Lifestyle

04.02.2025. 15:53

Autor: Nova Ekonomija

Kako bi trebalo da izgleda spavaća soba: Stručnjaci o trendovima za 2025.

Foto: Guy Dickinson, Flickr

Lifestyle

04.02.2025. 15:53

Spavaća soba je intimni prostor, skriven od pogleda drugih i utočište ili sigurno mesto na kraju dana, bez obzira na haos koji vlada van tih zidova.

Za one koji su planirali preuređenje, portal Elle decor konsultovao je dizajnere enterijera kako bi saznali koji su to trendovi za uređenje spavaćih soba za ovu godinu. U 2025. dizajn će biti hrabar, inovativan i povezan s iskonskim korenima. A bilo da želite potpuno da preuredite svoju spavaću sobu ili samo unesete nekoliko manjih promena, ovi trendovi nude bezbroj načina da unesete magiju u svoj najintimniji prostor, piše Elle decor.

Odvojene spavaće sobe

U poslednjih nekoliko godina sve više parova odlučuje se za takozvani „razvod spavanja“ – praksu u kojoj partneri spavaju u odvojenim sobama kako bi poboljšali kvalitet sna. Anketa koju je u januaru 2023. godine sprovela Međunarodna asocijacija za kućne potrepštine za Njujork tajms pokazala je da jedan od pet parova spava u odvojenim sobama, a skoro dve trećine njih to čini svake noći.

Šta to znači za dizajn enterijera?

Mnogi dizajneri sada preuređuju domove kako bi od zasebnih soba stvorili povezane spavaće prostore, što je raspored koji, prema rečima dizajnerke Džoj Mojler, traži sve više parova.

„Nešto se definitivno dešava. Možda spavaća soba ipak nije mesto gde se magija događa – ili je ona čak bolja kada se partneri napokon ponovo spoje“, kaže Mojler.

Sirovi materijali i prirodne forme

Odlazeći dalje od oštrih linija modernog dizajna, ulazimo u renesansu sirovih materijala, grubih tekstura i prirodnih oblika – stil koji spaja drevne dizajnerske elemente sa savremenim osnovama.

Prema anketi o trendovima za 2025. godinu, više od 31 odsto od 643 dizajnera planira da koristi nameštaj i predmete koji se mogu opisati kao organski modernizam u svojim projektima za narednu godinu. Izveštaj je takođe otkrio da su neki trendovi, poput dekora inspirisanog marokanskim stilom i šahovskih dezena, u padu, dok su životinjski printovi u porastu – sa četiri odsto u 2024. na šest odsto u 2025. godini.

Bilo da uvodite luksuzne materijale poput mermera i granita ili se okrećete prirodnim elementima poput zidova od plute i teksturisanih mineralnih završnica, taktilni materijali oblikuju stil koji je istovremeno sofisticiran i vizionarski. Za one koji žele spoj starog i novog, preporučuje se kombinovanje ovih materijala sa zaobljenim komadima nameštaja i dubokim tepisima, koji unose dodatnu toplinu u prostor za spavanje.

Zemljani tonovi

Ne možemo pričati o trendovima bez pominjanja boje – a ovogodišnje palete nude širok spektar opcija za dizajn spavaćih soba. Sve vodeće kompanije za boje objavile su svoje favorite za 2025. godinu, a rezultat je bogat izbor smeđih tonova.

Monohromatski detalji u zemljanim bojama dominirali su modnim pistama, dizajneri su ih koristili u kuhinjama, spavaćim sobama i drugim prostorima, a čak je i Pantone proglasio nijansu „Mocha Mousse“ bojom godine za 2025.

Šta to znači za spavaće sobe u 2025?

Očekuje se povratak boja koje dizajneri opisuju kao „mutne“ i kompleksne.

„Zemljane nijanse roze, ljubičaste, zelene i žute sa toplim, prirodnim osnovama. Nijanse koje podsećaju na umirujuću patinu prirodnih materijala“, predviđa dizajnerka Žislen Vinjas.

Čak je i portal koji se bavi modom, dizajnom i trendovima „1stDibs“ podržao trend smeđe boje, proglasivši toplu čokoladno smeđu najpopularnijom bojom 2025. godine. Prema njihovom istraživanju, 32 odsto dizajnera bira ovu nijansu, što je skoro duplo više u odnosu na 2023, kada je taj broj iznosio 17 odsto.

Dizajn bez granica: Zemljani tonovi u punom sjaju

Dizajneri ne samo da prihvataju zemljane tonove, već im daju maksimalan efekat. Džoj Mojler primećuje da se sve češće spavaće sobe oslikavaju u jednoj, tamnoj boji – od zidova i okvira prozora do drvne stolarije i plafona.

Trešnja kao glavni motiv

Spavaće sobe inspirisane trešnjama spremaju se za svoj kulturni trenutak – bar tako predviđa Pinterest u svom izveštaju o trendovima za 2025. godinu. Pojam „cherry bedroom“ u pretragama je porastao za neverovatnih 100 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je „cherry vibe“ skočio za 325 odsto, a „dark cherry red“ za 235 odsto.

Ako vam treba dodatni dokaz, samo bacite pogled na društvene mreže, preplavljene snimcima dekora inspirisanog trešnjama, spavaćih soba s motivima trešnjinog cveta i „uradi sam“ tutorijala u tonovima ove boje. Ali ne staje se samo na trešnjama. Agencija za predviđanje trendova WGSN prognozira širu ekspanziju dizajna inspirisanog lažnom hranom.

Zaronite u trend nijansi trešnje tako što ćete ofarbati zidove u modro crvenu boju ili dodati nekoliko jastuka s motivom trešnje za ironičan, ali efektan akcenat. Jer malo crvene, savetuju dizajneri, u enterijeru uvek donosi dozu živahnosti.

Najveća inspiracija

Ove sezone fokus je na stvaranju domova koji su potpuno personalizovani, sa prostorijama pažljivo prilagođenim načinu života svakog pojedinca

„Primećujem veliki pomak u onome što moji klijenti traže. Umesto uniformisanih, kopi-pejst enterijera, ljudi sve više prihvataju prostore koji odražavaju njihovu jedinstvenu ličnost i to je trend koji ostaje“, kaže Bridžet Roman.

Bilo da je u pitanju toaletni stočić za ljubitelje glamura, udoban kutak za čitanje ili gramofon za večernje opuštanje, ključ je u individualnosti, tvrdi.

„Ovakav pristup čini svaki dom zaista posebnim, sa prostorima koji oslikavaju jedinstvene ličnosti i svakodnevne ritmove svojih vlasnika. Umesto da slede unapred zadatu formulu dizajna, svaki prostor postaje prirodni produžetak života koji se u njemu dešava“, dodaje Roman.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.