Lifestyle

29.11.2025. 09:32

Autor: Nova Ekonomija

Kako je prošao Crni petak u Srbiji?

Foto: Pixabay

Lifestyle

29.11.2025. 09:32

Crni petak je iza nas, ali popusti još uvek traju. U petak, 28. novembra započeto je sezonsko sniženje u trgovinskim lancima, ali i uslužnim objektima. Trgovci su obećali sniženja i do 50 odsto, a Nova ekonomija je pratila kako to izgleda u praksi.

U Srbiji su najavljeni popusti od 50 odsto koji najčešće u praksi padnu na 10-20 odsto, najčešće zbog uslova pod kojim se nude. Recimo, određeni popusti od 50 odsto podrazumevali su dodatnu kupovinu (kupi jedan po punoj ceni i dobijaš drugi za 50 odsto) ili unapred određene uslove.

Takođe, u jednom od lanaca prodavnica nameštaja 55 odsto popusta se odnosilo na celu kuhinju, ali bi ta kuhinja morala da bude od drveta koji je odabran od strane prodavnice, sa određenim brojem kuhinjskih elemenata i slično.

Potrošači su se i ove godine našli u situaciji gde nisu dovoljno informisani i gde su izloženi pritiscima i marketinškoj manipulaciji. U prodavnicama odeće i obuće dominirali su popusti od 30 do 40 odsto, ali na stare kolekcije odeće.

Nismo zabeležili popuste na ceo asortiman u radnjama koje smo posetili.

Redovi i gužve su obeležili i ovaj Crni petak, ali u razgovoru sa potrošačima zaključili smo da je ove godine broj kupaca koji je bio zainteresovan značajno manji. Oko 60 odsto ispitanika se izjasnilo da ne želi da kupuje za Crni petak jer smatra takva sniženja prevarom, a manje od 5 odsto kupuje svaki crni petak. Oko 30 odsto je donekle neutralno gde se nalazi u situaciji da mogu, ali ne moraju da kupe.

Još uvek ne postoje javni statistički podaci koliko je potrošeno taj petak, niti koliko je zainteresovanih za ovaj vid kupovine, ali po redovima ispred prodavnica zaključujemo da broj nije mali.

Da li vredi kupovati na Crni petak?

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.