Zabrana ukrcavanja je srećom retka, ali neprijatna situacija koja može da zadesi bilo kog putnika. Ne mora značiti nužno da je putnik „kriv“ što ne može da se ukrca, nekad je jednostavno i do politike avio-kompanije.
Izdvajamo pet najčešćih razloga zbog kojih ne biste mogli da se ukrcate na avion.

Prebukiran avion
Avio-kompanije često prodaju više karata nego što ima mesta, računajući na to da će određeni putnici odustati. Međutim, ako se svi pojave – neko mora da ostane na zemlji. Nije najjasnije prema kojoj sistematizaciji se odlučuje koji putnik može da leti, a koji ne, ali je važno da znate da u ovom slučaju imate pravo na naknadu u skladu sa EU regulativama.
Novčana kompenzacija će varirati od kompanije do kompanije, a avio-prevoznik je takođe dužan da zakaže drugi let za putnike.
Nevažeća putna dokumentacija
Nepotpuna ili nevažeća putna dokumentacija je drugi razlog po učestalosti zbog kog se putnicima brani ukrcavanje na let. U doba korone, za određene zemlje nužno se morala poneti kovid potvrda, što je trajalo skoro i godinu dana nakon pandemije. U drugim slučajevima najčeće nedostaje validan pasoš ili viza.
U slučaju pasoša, neke zemlje zahtevaju da važi tri do šest meseci od datuma putovanja, odnosno ukoliko uskoro ističe – ne možete se ukrcati. Takođe, ako se pasoš ne poklapa sa imenom na karti, može se stvoriti problem pri ukrcavanju.
Bezbednosni razlozi
Ukoliko se putnik ponaša sumnjivo, agresivno ili odbija da se pridržava pravila – pasoška kontrola, maske itd. može se udaljiti od leta. Ako se tokom pasoške kontrole primete zabranjeni predmeti, takođe avio-kompanija može da zatraži da se putnik udalji sa leta.
Najčešće će udaljiti putnike pod psihoaktivnim supstancama, ako primete da su u alkoholisanom stanju, ili bilo kom drugom stanju koje deluje da nije pri svesti.
Kašnjenje na avion
Ako se ne stigne na vreme ukrcavanja na gejt – a često se zatvara pola sata pre poletanja, može se zabraniti ukrcavanje. Kod povratnih karata ukoliko je propušten prvi let, povratni može automatski da se poništi.
U ovim slučajevima putnika posmatraju kao nekoga ko se nije pojavio na let i retko kad se može zatražiti kompenzacija s obzirom da nije greška avio-kompanije.
Zdravstveni razlozi
U toku pandemije često su bila testiranja na kovid, mimo potvrda o vakcinisanju. Ako je osoba bila pozitivna najčešće su avio-kompanije donosile odluku da se udalji sa leta. Mimo kovida, ako se pokazuju simptomi zaraze ili temperatura prelazi određeni prag – mogu vas udaljiti sa leta.
U slučaju fizičke nesposobnosti, mora se putovati uz medicinsku potvrdu.