Najveća svetska kompanija posvećena ličnoj nezi L’Oréal predstavila je na VivaTech 2025, prestižnoj evropskoj smotri startapa i tehnoloških kompanija, novu eru u svom poslovanju. Kroz Beauty Tech koncept, kompanija planira da personalizuje industriju lepote do donedavno nezamislivih razmera. Konkretnije, da kroz primenu najsavremenijih tehnologija ponudi proizvode i usluge savršeno prilagođene unikatnim potrebama svake pojedinačne mušterije. Svoju Beauty Tech strategiju sumirali su u novom sloganu: „Lepota za svakoga“
L’Oréal je odavno shvatio da slavna tradicija bez konstantnog inoviranja nije dovoljan recept za uspeh. Zato kompanija godišnje podnosi više stotina zahteva za patente (i ima preko 20.000 aktivnih patenata, u raznim oblastima). Trenutno zapošljava više od 8.000 digitalnih, tehnoloških i data stručnjaka i, što je još važnije, poseduje baze podataka na kojima bi svaka kompanija iz Silicijumske doline pozavidela. Naime, sa impresivnih 17.300 terabajta podataka o ličnoj nezi i lepoti, L’Oréal poseduje najopsežniji svetski fond znanja u svojoj industriji. Beauty Tech kao strategija poslovanja ne oslanja se samo na vrhunska tehnološka rešenja.
Ovaj koncept predstavlja dubinsku transformaciju celokupnog biznis modela najvećeg proizvođača kozmetičkih sredstava na planeti. On je uparen i sa najsavremenijim pristupom marketingu, koji je uz fokus na tech segment činio skoro trećinu ukupne prodaje, kao dokaz da je kombinacija nauke i kreativnosti dobitna.
ZAŠTO BEAUTY TECH?
Kompanija je svoju novu strategiju postavila na pet stubova: personalizaciju (proizvoda, usluga i korisničkog putovanja), poboljšanje (postojećih beauty rutina tehnologijom), inovaciju (odnosno primenu najsavremenijih tehnologija), održivost (primenu ekološki prihvatljivih praksi), i inkluzivnost (zadovoljavanje različitih potreba svih potrošača). L’Oréal trenutno ispituje i upotrebu metaverzuma, kreiranje personalizovanih parfema, kućnih laboratorija za negu kože…
Veštačka inteligencija (VI) možda jeste postala 32 NOVA pomodna floskula, ali je postala neizbežna u svakom poslu koji ima veze sa sektorom usluga. Jednostavno, generativna VI i agentska VI i u industriji lepote nude mogućnost za demokratizaciju i personalizaciju lične nege. Alati VI koji se oslanjaju na gorepomenute baze podataka (zasnovane na realnim iskustvima korisnika) u stanju su da na globalnom nivou zadovolje novonastajuće potrebe ili demografske grupe koje su do sada možda bile izvan dosega beauty industrije.
Upravo su rastući broj potrošača iz „generacije Z“ i sve brojnija grupa starijih od 60 godina zahtevali personalizaciju proizvoda i usluga. Prosečan potrošač sve češće daje prednost zdravlju i ličnom blagostanju, tražeći rešenja za sve nezgodnije spoljne stresore, kao što su zagađenje ili UV zračenje. Tradicionalna nega kože jednostavno nije mogla da da adekvatan odgovor na ove zahteve. Da bi se oni podmirili, neophodno je dublje razumevanje različitih individualnih potreba potrošača, što većina kompanija još uvek nije u stanju da pruži. Inkluzivnost za L’Oréal, s druge strane, nije trend – već osnovna vrednost, a nju obezbeđuje i personalizovanim preporukama, mogućnostima za virtuelno testiranje proizvoda i prilagodljivim rešenjima.
„Razmotrimo samo nekoliko izazova budućnosti koje možemo početi da rešavamo već danas, kao što je razlikovanje biološke od stvarne starosti, angažovanje agenata koji daju precizne personalizovane preporuke koje najbolje odgovaraju našim potrebama (…) svaki put uz upotrebu sve manje prirodnih resursa. Budućnost je sada, a brzina inovacija eksponencijalno raste“, kazala je uoči VivaTech 2025 konferencije Blanka Juti, članica izvršnog odbora i globalna direktorka korporativnih poslova L’Oréal grupe.
ONO ŠTO MARKETINŠKI STRUČNJACI ZNAJU (A POTROŠAČI NE ŽELE DA PRIZNAJU) JESTE DA PROSEČAN ČOVEK NE ŽELI VIŠE IZBORA – VEĆ MANJE. NARAVNO, AKO JE PONUDA „PRAVA“ I PERSONALIZOVANA. L’ORÉAL TO VRLO DOBRO ZNA
Ono što marketinški stručnjaci znaju (a potrošači ne žele da priznaju) jeste da prosečan čovek ne želi više izbora – već manje. Naravno, ako je ponuda „prava“ i personalizovana. L’Oréal to zna, a njihovi podaci ukazuju da se 73 odsto svih potrošača oseća „preplavljeno“ brojem dostupnih proizvoda za lepotu. Zato su prošle godine lansirali Beauty Genius, virtuelnog ličnog asistenta za lepotu, koji je svakog sata putem pametnog telefona dostupan svakom korisniku.
Ovo rešenje zasnovano na generativnoj VI pruža jednostavan i bezbedan način da saznate bilo šta o lepoti – kroz individualnu dijagnostiku i virtuelno isprobavanje proizvoda, nudi prilagođene preporuke proizvoda zasnovane na listi od 750 proizvoda za negu kože, šminke i boja za kosu iz L’Oréal Paris palete, kao i „sigurno mesto“ na kom možete da se informišete o intimnim temama, kao što su problemi sa kožom i kosom. Rezultati već govore za sebe: njihove Beauty Tech usluge koristilo je više od 110 miliona ljudi iz 66 zemalja.
INOVACIJE U DREVNOJ UMETNOSTI
L’Oréal kompanija navodi da VI neće koristiti „samo“ za kreiranje ličnih asistenata za lepotu (kao što je njihov Beauty Genius), već i za druge primene, kao što je HAPTA (prvi aplikator za šminku na svetu sa VI, namenjen osobama sa ograničenom pokretljivošću ruku, zglobova i nadlaktica), za personalizaciju nege kože putem ličnih laboratorija, a generativna VI kojom se služe L’Oréalove laboratorije već je skratila vreme za kreiranje kampanja na svega nekoliko dana – što je brzina koja je nemoguća bez primene Beauty Tech koncepta.
Uređaji poput Colorsonic-a omogućavaju farbanje kose koje po kvalitetu ne zaostaje od usluge iz najboljih salona – ali u udobnosti vašeg doma, dok drugi (takođe personalizovani) uređaji za negu kože obezbeđuju sve koristi spa centra (ali iz istog kućnog komfora). Skoro dve milijarde L’Oréal proizvoda već sadrži QR kodove, putem kojih mušterije mogu pristupiti personalizovanim uslugama i svim potrebnim informacijama.
Kada je reč o Beauty Tech rešenjima koja su dostupna na domaćem tržištu, ako izuzmemo korišćenje novih tehnologija u funkciji razvoja proizvoda (koji će se pre ili kasnije naći i na policama u Srbiji), ili aplikacija zasnovanih na VI koje mogu da preuzimaju korisnici širom sveta, u našem regionu su za sada pretežno dostupne inovacije koje se tiču nege kose.
U planu je da i u Srbiji bude dostupan AirLight Pro (fen koji suši kosu pomoću infracrvenog svetla – za petinu brži i ekonomičniji u odnosu na „obične“ pandane, koji za do 55 odsto bolje hidrira skalp), a trenutno je dostupan i k-scan od Kerastasea, pametna kamera koja detaljno analizira vašu kosu i onda nudi personalizovanu hair rutinu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Milijarder Džef Bezos navodno je sa 45.000 evra nagradio osoblje hotela „Aman“ u Veneciji, gde je odseo zbog venčanja sa Loren Sančez, preneo je list „Republika“.Pre odlaska iz hotela sa sedam zvezdica, ...
Letnja sezona često se poistovećuje sa odmorom, opuštanjem i „pauzom od svega“. Ipak, upravo u tim mesecima, zbog visokih temperatura i promenjenog životnog ritma, određene zdrave navike postaju još važnije,...
Indeks telesne mase (BMI) jeste vrednost koja se dobije kada težinu osobe podelimo sa kvadratom visine u metrima. BMI je jeftina i laka metoda pomoću koje se može izračunati da li neka osoba ima zdravu teles...
Ovogišnji Exit festival u Novom Sadu otvorila je u četvrtak uveče italijanska pevačica Gala. Exit je otvoren njenom pesmom “Freed from desire”, koja je postala svojevrsna himna protesta koji se u Srbiji održ...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok