Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija
Na mikronivou, ko je za vas pobednik digitalizacije u Srbiji?
Srednja klasa u ekonomskom smislu je jako važna za svako društvo. Postoje
mišljenja da procenat srednje klase u generalnoj populaciji govori o razvijenosti države, ali i društva. Radi jasnoće, hajde da maksimalno uprostimo definiciju ko čini srednju klasu. Predlažem da ljude koji od svojih primanja plate sve svoje rashode, te im još novca pretekne za troškove po njihovom izboru, nazivamo
srednjom klasom.
Još dve stvari je važno da primetimo. Prvo, meritokratija – napredovanje na
osnovu sopstvenih zasluga i sposobnosti, omogućava razvoj srednje klase jer
omogućava društvenu mobilnost. Drugo, profesionalni pozivi koji čine
industrijski sektor informacionih tehnologija jesu jedno od poslednjih utočišta meritokratije u Srbiji.
Sve su ovo bili moji uvodni argumenti za sledeću tvrdnju – pobednik
digitalizacije u Srbiji je ponovo uspostavljena srednja klasa. Posle nekoliko
decenija ponovo imamo ekonomski nezavisne ljude, čiji uspeh i sreća zavise o d njihovog znanja i njihovog rada. I sa ovim, kao i uvek, imam jedan problem.
Nemamo ih dovoljno u Srbiji, ni IT-jevaca, ni ekonomski nezavisnih.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
www.belgradeboatrental.com je platforma koja nudi preko 40 jahti, glisera, katamarana, rečnih brodova i drugih plovila za različite događaje na reci u Beogradu.
Od najluksuznijih jahti i najnovijih glise...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru kompanije Tencent, vodećeg kineskog gejming giganta, i Mama Production, filmska producentska kompanija iz Srbije, kreirali su seriju od četiri epizo...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru vodećeg kineskog gejming giganta Tencent-a, i domaća filmska producentska kompanija Mama Production kreirali su četiri epizode serije "Priča o Kamon...
Materijalu od kog se prave bilbordi, takozvanoj PVC foliji, potrebno je 1.500 godina da se razgradi u prirodi. Mnoge kompanije se reklamiraju ovim putem, a nakon što se reklama "ubajati" - dužne su da taj is...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok