Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija
Na mikronivou, ko je za vas pobednik digitalizacije u Srbiji?
Srednja klasa u ekonomskom smislu je jako važna za svako društvo. Postoje
mišljenja da procenat srednje klase u generalnoj populaciji govori o razvijenosti države, ali i društva. Radi jasnoće, hajde da maksimalno uprostimo definiciju ko čini srednju klasu. Predlažem da ljude koji od svojih primanja plate sve svoje rashode, te im još novca pretekne za troškove po njihovom izboru, nazivamo
srednjom klasom.
Još dve stvari je važno da primetimo. Prvo, meritokratija – napredovanje na
osnovu sopstvenih zasluga i sposobnosti, omogućava razvoj srednje klase jer
omogućava društvenu mobilnost. Drugo, profesionalni pozivi koji čine
industrijski sektor informacionih tehnologija jesu jedno od poslednjih utočišta meritokratije u Srbiji.
Sve su ovo bili moji uvodni argumenti za sledeću tvrdnju – pobednik
digitalizacije u Srbiji je ponovo uspostavljena srednja klasa. Posle nekoliko
decenija ponovo imamo ekonomski nezavisne ljude, čiji uspeh i sreća zavise o d njihovog znanja i njihovog rada. I sa ovim, kao i uvek, imam jedan problem.
Nemamo ih dovoljno u Srbiji, ni IT-jevaca, ni ekonomski nezavisnih.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Maserati obeležava 75 godina od prvog GranTurismo modela limitiranom edicijom GranTurismo Trofeo PrimaSerie. Ova ekskluzivna edicija proizvedena je u svega 75 primeraka i namenjena istinskim poštovaocima i k...
Ovogodišnji Bitef biće održan od 3. do 10. oktobra u Beogradu, a međunarodni festivalski žiri kojim će predsedavati prof. dr Ana Vujanović odlučivaće o glavnim nagradama festivala.
Na drugoj po redu konfe...
Vladimir Stanković, autor podkasta “Biznis priče”
Kakve priče biste ubudećo voleli da imate u podkastu, a koje do sada nisu ispričane i na koliko godina će pasti starosna granica učesnika podkasta Biznis ...
Siniša Radin, operski pevač
Kako generacija Z da zavoli operu?
Emisije na muzičkim kanalima koje prati generacija Z u kojima bi razni ljudi mogli predstaviti različite načine pevanja na najlepši način,...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost