Bližimo se finalu Lige šampiona, najprestižnijem evropskom fudbalskom takmičenju koje organizuje UEFA. U finalu Lige šampiona, 31. maja snage će odmeriti Inter i Paris Sen Žermen u Minhenu na stadionu Alijanc arena. Ovo će biti drugi put u istoriji kada će se susresti italijanski i francuski tim u borbi za prvo mesto.
Koliko vrede finalisti?
Paris Sen Žermen (PSG) i Inter naći će se u finalu 31. maja. Dok je PSG ovo drugo finale u poslednjih pet godina i još uvek čekaju da osvoje svoju prvu titulu, Interu je ovo drugo finale u poslednje tri sezone i poslednju titulu osvojili su 2010. godine.
Prema podacima sa Transfermarkt-a, ukupna tržišna vrednost PSG-a iznosi milijardu evra, dok je vrednost Inter Milana otprilike 700 miliona evra. Glavni sponzori PSG-a su Quatar Airways sa ugovorom od 70 miliona evra godišnje do 2028. godine i Nike sa godišnjim ugovorom od 80 miliona evra godišnje do 2023. godine.
Takođe, Nike je sponzor i Inter Milanu, pored eBay-a i Paramount-a, ali nije poznata tačna vrednost ovih ugovora. Međutim, spekuliše se da su ukuplni godišnji prihodi Intera od sponzorstva oko 50 miliona evra.
Do sada PSG je ostvario prihod od 133 miliona evra iz Lige šampiona uključujući 18, 5 miliona evra za plasman u finale i 34 miliona evra od UEFA TV i marketinških prava. Potencijalni dodatni prihod bi bila pobeda u finalu koja iznosi 6,5 miliona evra uz 4 miliona evra za učešće u UEFA Superkupu, što važi i za Inter.
Isti ukupan iznos (133 miliona evra) ima i Inter, uključujući 72, 3 miliona evra iz nagrada za rezultate na terenu.
Vrednosti drugih timova
Ukupna tržišna vrednost svih 36 timova koji učestvuju u Ligi šampiona iznosi oko 16,65 milijardi evra. Najvredniji timovi su Manchester City, 1,31 milijarda evra, zatim Real Madrid koji vredi 1,27 milijardi evra, potom Arsenal, 1,13 milijardi evra i Barselona procenjena na 1,02 milijarde evra, dok je Liverpul peti i vredi 993,5 miliona evra.
Prosečna vrednost tima iznosi oko 17 miliona evra po igraču.
Prihodi od sponzorstva
Kroz sezonu 2024/25, UEFA je ostvarila značajne prihode od sponzorstva i prodaje prava. Samo centralna sponzorstva donela su oko 606 miliona evra, a vrednosti ugovora sa glavnim sponzorima premašili su i 100 miliona evra godišnje. Glavni sponzori za ciklus 2024-27 su kompanije poput PepsiCo, Playstation, Qatar Airways, Crypto.com, Mastercard i drugih, a opremu sponozrišu veliki brendovi kao što su Adidas, Nike i Puma. Adidas sponzoriše 10 timova (28 odsto), dok Nike i Puma sponzorišu po 8 timova (22 odsto). Jedan od najvrednijih ugovora o opremi jeste ugovor Adidasa i Real Madrida koji iznosi od 110 do 150 miliona evra godišnje.
Koji su prihodi i troškovi Lige šampiona?
Za ovu sezonu, UEFA je predvidela ukupne prihode od preko 4 milijarde evra od kojih je 3,317 milijardi evra previđeno za distribuciju klubovima učesnicima u Ligi šampiona i Superkupu. Svaki klub koji se kvalifikuje za ligu dobija fiksni iznos od 18,62 miliona evra.
Napredovanje u nokaut fazu:
Osmina finala: 11 milion evra.
Četvrt finale: 12,5 miliona evra.
Polufinale: 15 miliona evra.
Finale: 18,5 miliona evra.
Pobednik dobija dodatnih 6,8 miliona evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Period venčanja je u punom jeku. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, prošle godine u Srbiji sklopljeno je više od 30.000 brakova. Pa, iako niste vi ti koji staju na ludi kamen, verovatno jeste ...
Od TikTokova sa „skrivenim“ lokacijama u Hrvatskoj, do objava na Instagramu sa preporukama za restorane u kojima su ručali likovi iz Netfliksovih serija u Parizu, društvene mreže imaju sve direktniji uticaj ...
Radnik sa punim stažom i prosečnom platom u Nemačkoj može da očekuje nešto veću penziju od 1.600 evra, prema rezultatima tamošnje zvanične statistike. Mada, većina penzionera u praksi neće dostići ovaj iznos...
Samo nekoliko dana posle početka rata u Ukrajini 2022. godine, vlasnik Zare, kompanija Inditeks, objavila je povlačenje iz Rusiji, što je delovalo kao kraj njenog najvećeg tržišta po broju prodavnica van Špa...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok