Lifestyle

03.06.2023. 11:36

Autor: Dimitrije Gašić

Pripremao koktele Džejmsu Bondu, pa otvorio „zagonetni bar“ u centru Beograda

Duško Kostadinoski, foto: Privatna arhiva

Lifestyle

03.06.2023. 11:36

Još od osnovne škole, Duško Kostadinoski ima ambiciju da se bavi ugostiteljstvom. Nakon uspešne karijere u raznim hotelima visokog turizma, odlučio je da postane preduzetnik upravo u industriji u kojoj je „svoj na svome“. Put nije bio lak, ali danas, nakon više godina u preduzetničkim vodama, Duško je pored jedinstvenog koktel bara sa svojim timom lansirao i novi koncept ispijanja koktela – kod kuće. Pored toga, oni proizvode i specijalan led za koktele, a organizuju i timbildinge za sve koji bi da nauče da prave sopstvene koktele.

Već na početku karijere, Duško je imao prilike da služi ni manje ni više nego Džejmsa Bonda – glumac Pirs Brosnan.

Dok je prilazio baru u kome je radio, u Duškovoj glavi vrteli su se recepti svih mogućih koktela i martinija koji je omiljeno Bondovo piće.

Međutim, Brosnan, koji je tih dana u Beogradu snimao „November man“, pa je poručio – đus.

Nakon što je prošao nekoliko ugostiteljskih sistema, nakon što je „krao“ zanat, sa svojim timom došao je na ideju da otvori koktel bar, koji ne liči na postojeće.

Miksologiju, umetnost (nauku?) pravljenja koktela on poredi sa gastronomijom, pošto je i tu neophodno odlično poznavanje ukusa i receptura kao kod kuvanja.

Baš zato, ali i što ima mnogo receptura u glavi, u svom Riddle baru (u prevodu „zagonetnom baru“)nema karte pića.

Umesto toga, služe se isključivo personalizovani kokteli, koje barmeni prave na osnovu ćaskanja i utiska koji gosti na njih ostave.

„Naši gosti su nam postali prijatelji, sa njima delimo privatne stvari, znamo kada slave rođendane. Kod nas na ulazu stoji natpis „welcome home“ jer se naši gosti osećaju kao kod kuće, a to nam je i bila ideja“, kaže Duško Kostadinoski, vlasnik Riddle bara.

U preduzetničke vode ušao je prilično spreman, sa jasnim i preciznim biznis planom, jer tvrdi da „hazarderstvo nikako nije bilo opcija“.

Kaže da se njegova okolina čudila što je napustio menadžersku poziciju u velikom sistemu, ali i neke druge odluke im nisu bile jasne.

„Kako misliš nećete da služite kafu, šta, nemate vino, vi ćete samo koktele da služite, jeste li sigurni u to? Daćeš otkaz u velikom hotelu? Uglavnom su nas takve stvari  pitali misleći da ćemo odustati. To se nije dogodilo“, priseća se Duško početaka.

Već na početku preduzetničke karijere, ceo svet, pa i Riddle bar, pogodila je pandemija. Međutim, najvažnije za svakog preduzetnika je prilagoditi se situaciji.

„Taman smo razradili posao, taman su ljudi navikli na inovativni koncept usluge, da koktel nije šareni napitak sa kišobrančićem, već da prvo treba da saslušaju šta imamo da im kažemo, došla je korona. Ključ u bravu nije bila opcija, pa smo odlučili da Riddle bar dovedemo u kuće ljudi koji vole koktele“, priča Kostadinoski.

foto: Privatna arhiva

Pokrenuli su akciju na mrežama – pošaljite nam sastojke koje imate kod kuće i mi ćemo vam poslati recept za koktel. Nakon toga, i dostavu koktela na kućnu adresu.

„Pokrenuli smo prodaju koktela u flaši koje smo prodavali ovde u momentu kada je bilo zabranjeno okupljanje u zatvorenom. Potrudili smo se oko pakovanja – od unikatne boce, ručno ispisane etikete, pakovanja koje se otvara kao kutija parfema. Prodaja je bila odlična i mogli smo da isplatimo plate, platimo račune u momentu kada je ugostiteljstvo stalo.“

Tako su Beograđani tokom opšteg zaključavanja mogli da dobiju na kućnu adresu hladan negroni, boulevardier, martini, old fashion putem aplikacije za dostavu. Treća prekretnica u poslovanju bila je proizvodnja leda.

„S obzirom da nam je potreba za ledom velika, kupili smo mašinu za proizvodnju. To je led koji do tada nije postojao u Srbiji. Njegova masa je totalno drugačija u odnosu na sve druge kocke jer je i način proizvodnje drugačiji. Koristimo posebne filtere i depuratore kako bi voda bila čistija i ledi se u slojevima. Takođe, personalizujemo svaku kocku utiskivanjem logotipa ili nečeg drugog po želji kupca. Naš led se sporije topi i ne utiče na kvalitet i jačinu pića“, objašnjava Duško.

foto: Privatna arhiva

Jedna ideja oslanja se na drugu, a kada radite u skladu sa vrednostima koje naš tim, deli a to su preduzetnički duh podržan kreativnošću i osećajem da ljudima pružite baš ono što im treba, portfolio može samo da se širi.

„Usluga keteringa je došla kao potpuno logičan sled, želeli smo da ljudima omogućimo da naš bar dođe do njih, do njihovih proslava. Imamo mobilne koktel stanice u kojima pravimo koktele i služimo kanapee koji se najbolje uklapaju sa našim pićima. Na kraju, osnovali smo i školu za barmene. Ne upisujemo mnogo polaznika, a uglavnom su to viši nivoi obuke.“

Da biste naučili da mešate pića i pravite koktele i možda fascinirate društvo umećem, ne morate da idete u Riddle školu.

Obuka za entuzijaste odnosno učenje barskog bontona, je kratak kurs koji je veoma popularan u korporacijama tačnije za tim bilding varijante.

„Barski bonton čini sve ono što ljudi treba da znaju o načinu na koji se prave i ispijaju pića, koje piće ide uz koji povod, uz koja pića idu cigarete i koje i naravno zanimljive činjenice iz koktel kulture“, kaže Duško.

Uspešni preduzetnici nude različite recepte za opstanak i razvoj portfolija, a pored hrabrosti, kažu da je potrebna i „mala doza ludosti“. Sa tim je saglasna i ekipa iz Riddla, s tim što jasan biznis plan mora da postoji i tu je matematika veoma važna. Ideju da uključe i investitore nisu razmatrali, a svima koji razmišljaju da se otisnu u ove vode savetuju prvenstveno edukaciju, dobro planiranje, upornost i kreativnost.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.