Da možete da predložite tri pametne stvari koje svako u životu treba da uradi, šta bi to bilo?
1. Opismeniti se za borbu protiv arhetipskih narativa
Svi smo, svuda u svetu, potopljeni u takozvane ‘arhetipskenarative’ – emocionalizovane priče koje imaju za cilj da utičuna naše emocije, odluke i ponašanje. Ovi narativi su skoro uvek bazirani na dramskoj formuli o sukobu dobra i zla, ili makar onoga što ‘mi’ želimo i što nas neko drugi ili nešto drugo sprečava da ostvarimo. Ovo se dešava na ličnom, grupnom ili kolektivnom nivou.
Arhetipski narativi su u temeljima priča o ličnom uspehu i prevazilaženju prepreka, o timskom radu i o odbrani profesije ili o odbrani nacije ili religije od štetnih uticaja ‘drugih’. Interesantno je da nas niko, nigde, ne uči kako da se od ovih narativa branimo, samo kako da ih koristimo da utičemo nadruge…
2. Makar neko vreme živeti u drugoj kulturnoj sredini. Nema boljeg načina za širenje vidika i prikupljanje novih korisnih iskustava.
3. Stalno učiti nešto novo, da bismo zadržali osećanje ograničenosti sopstvenog znanja i razmišljanja. Jaka je ljudska tendencija da misle da je njihovo mišljenje najvažnije, najtačnije i, često, jedino. Učenje novog nas podseća da to nije tako.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Maserati obeležava 75 godina od prvog GranTurismo modela limitiranom edicijom GranTurismo Trofeo PrimaSerie. Ova ekskluzivna edicija proizvedena je u svega 75 primeraka i namenjena istinskim poštovaocima i k...
Ovogodišnji Bitef biće održan od 3. do 10. oktobra u Beogradu, a međunarodni festivalski žiri kojim će predsedavati prof. dr Ana Vujanović odlučivaće o glavnim nagradama festivala.
Na drugoj po redu konfe...
Vladimir Stanković, autor podkasta “Biznis priče”
Kakve priče biste ubudećo voleli da imate u podkastu, a koje do sada nisu ispričane i na koliko godina će pasti starosna granica učesnika podkasta Biznis ...
Siniša Radin, operski pevač
Kako generacija Z da zavoli operu?
Emisije na muzičkim kanalima koje prati generacija Z u kojima bi razni ljudi mogli predstaviti različite načine pevanja na najlepši način,...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost