Da možete da predložite tri pametne stvari koje svako u životu treba da uradi, šta bi to bilo?
1. Opismeniti se za borbu protiv arhetipskih narativa
Svi smo, svuda u svetu, potopljeni u takozvane ‘arhetipskenarative’ – emocionalizovane priče koje imaju za cilj da utičuna naše emocije, odluke i ponašanje. Ovi narativi su skoro uvek bazirani na dramskoj formuli o sukobu dobra i zla, ili makar onoga što ‘mi’ želimo i što nas neko drugi ili nešto drugo sprečava da ostvarimo. Ovo se dešava na ličnom, grupnom ili kolektivnom nivou.
Arhetipski narativi su u temeljima priča o ličnom uspehu i prevazilaženju prepreka, o timskom radu i o odbrani profesije ili o odbrani nacije ili religije od štetnih uticaja ‘drugih’. Interesantno je da nas niko, nigde, ne uči kako da se od ovih narativa branimo, samo kako da ih koristimo da utičemo nadruge…
2. Makar neko vreme živeti u drugoj kulturnoj sredini. Nema boljeg načina za širenje vidika i prikupljanje novih korisnih iskustava.
3. Stalno učiti nešto novo, da bismo zadržali osećanje ograničenosti sopstvenog znanja i razmišljanja. Jaka je ljudska tendencija da misle da je njihovo mišljenje najvažnije, najtačnije i, često, jedino. Učenje novog nas podseća da to nije tako.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
U urbanim sredinama dvorište predstavlja mnogo više od privatnog prostora ograđenog zidom ili ogradom. Ono je vizuelni deo ulice, funkcionalni deo naselja i često prva tačka kontakta između privatnog i javno...
Uređenje dečije sobe jedan je od onih zadataka koji roditelje istovremeno raduje i stavlja pred brojne dileme. Želja da se detetu obezbedi lep, topao i maštovit prostor često se sudara sa praktičnim pitanjim...
Proslava Nove godine u Beogradu nekada je imala gotovo ritualni karakter. Porodična okupljanja, bogata trpeza, televizijski program koji se gleda zajednički i izlazak u kafanu ili restoran bili su standardni...
Film „Projekat G80 – formula koja (ni)je postojala“, realizovan povodom 80 godina postojanja kompanije Galenika, predstavlja inovativan način obeležavanja jubileja, korišćenjem originalne filmske forme „Mocu...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.