Lifestyle

29.06.2025. 15:00

Autor: Đina Nedović

Strmoglavi pad energetskog pića Prajm

Wikimedia

Lifestyle

29.06.2025. 15:00

Hajp oko energetskog pića Prajm polako se gasi. Kada su jutjuberi Logan Pol i KSI lansirali Prajm, još 2022. godine, potražnja je bila toliko velika da se čak pojavilo crno tržište među decom u Velikoj Britaniji. 

Međutim, ovaj entuzijazam nije potrajao. Tokom 2024. godine, prihod ove kompanije je opao u Velikoj britaniji otprilike 70 odsto u odnosu na prethodnu godinu, prema javno dostupnim podacima. Prajm je ostvario oko 45 miliona prodaje pića, a samo godinu ranije 163 miliona dolara. Profit je postojao i dalje, ali je kompanija bila u padu od 92 odsto u odnosu na prethodnu godinu. 

Što se tiče SAD-a prodaja je počela da pada još prošle godine, te je do juna 2024. godine pala za 40 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što znači da je Prajm izgubio 150.000 američkih potrošača. Inače, te godine se generalno beleži pad u kategoriji energetskih i sportskih pića. 

Prajm je ušao na globalno tržište pića eksplozivno, poduprt marketinškom snagom poznatih osnivača putem društvenih mreža. Blumberg je izveštavao 2023. godine da će Prajm dostići milijarde u svojoj prvoj godini poslovanja, a iskazali su i moć influensera u stvaranju viralnog brenda. 

Međutim, biznismeni i influenseri su dosta različiti. Jedno je marketinška strategija, a drugo je upravljanje biznisom, ne postoji garancija da će ovaj model opstati. Prajmu se desilo to da se povećao rizik da ostane kratkotrajni trend. 

Prajm je takođe u problemu zbog neplaćenih obaveza svojim dobavljačima. Nekoliko dobavljača poput Refresco i Agrovana je tužilo Prajm tokom godina jer nije ispunio svoje ugovorne obaveze. Prajm je sve optužbe negirao i podneo protivtužbe tvrdeći da Agrovana nije ispunila standarde kvaliteta. 

Gde se nalazi Srbija u ovoj priči?

Prajm je stigao na srpsko tržište i izazvalo pomamu. U jednom momentu je zabeleženo da piće košta oko 1.000 dinara, daleko iznad standarda energetskih i sportskih pića. Inače, piće je zabranjeno u brojnim državama sveta. 

Opsesija društva, najviše tinejdžera i dece stigla je putem društvenih mreža, gde napitak koji se reklamira da je za rehidrataciju zapravo ima supstance koje su zabranjene u mnogim državama. Razlika između Prajm i enegetskih pića je u tome što Prajm sadrži višestruko viši nivo kofeina, štetan po čoveka, a tek po mlade. Recimo, u pola litre Prajm soka može se naći kofeina koliko u dve i po limenke Red Bula. 

Međutim, Prajm sok se prodaje na mnogobrojnim benzinskim stanicama, onlajn prodavnicama i ima ga u maloprodajnim objektima. 

Ko je Logan Pol?

Logan Pol je američki profesionalni rvač koji je u jednom momentu svoje karijere postao i jutjuber, odnosno frilenser. Vajn, nekadašnja najpopularnija platforma je proslavila Pola, zatim se fokusirao na širenje bogatstva i osmislio je energetsko piće Prajm. 

Kompilacija njegovih video snimaka sa Vajna je dostigla preko četiri miliona pregleda samo prve nedelje potom što ju je objavio na JuTjubu, a on se čak pojavio u seriji Red i Zakon. Međutim, ono što je najviše privuklo su kontroverze koje prate Pola, a i njegovog brata. 

Naime, 2017. godine Pol je smatrao da bi bilo smešno da na svom vlogu snimi leš čoveka koji se obesio u podnožju planine Fudži, što logično javnost i poznate ličnosti nisu prihvatile. Njega to nije sprečilo da par nedelja posle objavi snimak kako tejzerom gađa dva mrtva pacova koja je pronašao na balkonu rekavši da ih on na taj način “oživljava”. 

Mediji su bili podeljeni, neko je rekao ovo je bizaran smisao za humor, a neko da Logan Pol prosto nema osećaj za ljudskost. Vrlo brzo je usledio novi skandal, ali ovaj put zbog LGBTQ zajednice. Optužen je za ismevanje zajednice, ujedno i nerazumevanje. Pol je uputio izvinjenje zajednici, rekavši – loš izbor reči. Zabeleženi su i promašaji sa kriptom, ali jedan od njegovih najvećih problema stvorilo je upravo Prajm piće koje je sada na izdisaju. 

Prajm sadrži puno kofeina i njegova marketinška strategija koja najviše targetuje decu. Pošto su se roditelje dece koja su intenzivno kupovala ovaj sok. Međutim, Pol je istakao da na flaši postoji upozorenje da nije za decu ispod 18 godina, ali nije komentarisao svoju marketinšku strategiju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.