„U poslednjih par godina k-pop svet u Srbiji je krenuo da raste sve više i više, naročito među mladima. Postoje razne k-pop žurke, skupovi i događaji. Korejska ambasada organizuje K-FEST, festival muzike i plesa na kojem smo i mi učestvovale,“ kažu u intervjuu za Novu ekonomiju članice beogradske tinejdžerske K-pop plesne grupe weLITE.
Kako navode, u Srbiji je najslušanija grupa i dalje BTS, ali tu su naravno i BLACKPINK, ATEEZ, TWICE, EXO, NCT, ITZY, STRAY KIDS, LESSERAFIM, G-Idle i mnoge druge.
„Pre pandemije se dosta govorilo o dolasku nekih grupa u Srbiju pa se nadamo da će nas se opet setiti kada budu držali koncerte u Evropi. U poslednje vreme se osniva i više kaver plesnih grupa kao što je naša“, pričaju članice ove domaće plesne grupe o popularnosti korejske pop muzika u Srbiji.
Za svoj Jutjub kanal ste do sada snimile skoro deset kavera popularnih koreografija. Koji su koraci u obradi koreografije, od učenja pokreta do snimanja i objavljivanja kavera?
weLITE: Za nas je specifično što nemamo instruktora i sve radimo same. Prvo podelimo uloge i krenemo sa učenjem pokreta. Neke učimo same kod kuće, dok druge zajedno uvežbavamo u sali. Za kostime se uvek potrudimo tako što nađemo koncept koji je grupa radila za tu pesmu i po tome napravimo sličnu odeću. Kada tražimo prostor za snimanje obično se trudimo da to bude napolju kako bismo se promovisale i imale publiku.
Ljudi koji prolaze često gledaju snimanje ili priđu da traže ime našeg Jutjub kanala. Sa snimanjem nam pomaže naš jako blizak prijatelj Mihailo koji se takođe bavi plesom. Kavere kačimo isključivo na Jutjub, a pored toga smo aktivne i na Instagramu, TikToku, kao i na našoj blog stranici.
U proteklih nekoliko godina korejska muzika je doživela ogromnu popularnost i na zapadu i u Srbiji, zašto mislite da je to tako? Da li k-pop može da zameni američke hitove?
weLITE: Ne verujemo da jedna vrsta muzike može da zameni drugu, ali se definintivno vidi razlika u slušanosti k-popa od pre pet godina i sada. Mislimo da su idoli pre svega sami izgradili svoj identitet i prepoznatljivost na internetu. Oni su pre svetske popularnosti bili plasirani u Koreji, gde su fanovi prepoznali njihov talenat i sposobnost, a tek kasnije su postali popularni u Americi. Svaki žanr muzike je poseban.
K-pop industrija je kontroverzna i opasna, a pozicija idola je drugačija od pevača koje mi poznajemo. Kakvi su životi i poslovi idola?
weLITE: Industrija zabave je u svakoj državi opasna na svoj način. Kod k-pop idola je posebno to što oni nisu samo obični pevači, već predstavljaju mešavinu talenta, izgleda i ponašanja koja služi za primer mlađim generacijama. Zbog toga postoji dosta pravila kojih oni moraju da se pridržavaju.
Za razliku od Holivuda u kome je sve više prihvaćen „body positivity“ trend, u Koreji dominira standard fizičkog izgleda koji obuhvata čistu kožu, velike oči, ravan nos, malu glavu, rumene obraze, usta u obliku srca, vitka tela i male strukove.
Ponašanje idola je takođe ograničeno, pogotovo kada je u pitanju njihov ljubavni život gde čak postoji i zabrana romantičnih veza u određenom periodu kako bi se fanovima ostavio prostor za maštanje o omiljenim idolima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Velika politička dešavanja ili nesreće, svetska prvenstva i olimpijske igre obično su stvari kojih se prvo setimo kada po isteku stare godine pokušamo da sumiramo šta nam se sve u njoj desilo.Smenjivali ...
Najpopularnije igre za mobilne reklamiraju se bez upozorenja da sadrže "loot box"-ove, odnosno nasumične kupovine u igri koje kritičari smatraju „eksploatatorskim“ i koje mogu da „podstaknu zavisnost“.Re...
Industrija odeće u svetu trenutno vredi 1,79 biliona dolara, neke kompanije su male i lokalne, one druge, veće, često su u biznisu sa odećom decenijama i prepoznatjive su širom sveta. Te kompanije su i među ...
Smanjenje otpada od hrane u domaćinstvima jedan je od najefikasnijih i najpristupačnijih načina na koji svako može da doprinese zaštiti životne sredine, posebno u vreme novogodišnjeg i božićnog praznika kada...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok