Lifestyle

17.01.2025. 10:00

Nova ekonomija

Autor: B. Lj.

Tik-tak: Da li se „obični“ satovi vraćaju u modu?

I Džejms Bond je voleo satove: Rolex Šona Konerija u „Iz Rusije s ljubavlju“

Lifestyle

17.01.2025. 10:00

Prvo je „izbacio“ sivi duks, zatim je pustio kovrdže, a sada Mark Zakerberg, vlasnik Mete, skreće pažnju na svoj levi ručni zglob. Tokom objave promena u programima za proveru činjenica na Fejsbuku i Instagramu sredinom januara, šef Mete nosio je ručno izrađeni sat švajcarskog brenda Greubel Forsey vredan 900.000 dolara, piše Gardijan.

Ovaj sat, napravljen od belog zlata, izrađuje se u samo tri primerka godišnje i sada se pridružio Zakerbergovoj sve većoj kolekciji časovnika, u kojoj su i ručni sat od ružičastog zlata vredan 1,2 miliona dolara marke Patek Philippe i najtanji sat ikada napravljen.

Sat po ceni od šest cifara nešto je što samo milijarderi mogu da priušte, ali Zakerberg prati i rastući trend: povratak mehaničkog ručnog sata i starih digitalnih modela.

Ovaj trend podstiče generacija Z – rođeni između 1997. i 2012. godine. Mnogi među njima nikada nisu nosili ručni sat, a za praćenje vremena oslanjalili su se na svoje pametne telefone.

Platforma Depop, koja se bavi polovnom modom, zabeležila je povećanje broja pretraga za satove za 34 odsto u proteklom mesecu.

„U svetu gde je većina nas vezana za telefone, analogni sat odiše postojanom poznatošću i klasičnim stilom koji kombinuje modu i funkcionalnost,” prenosi Gardijan izjavu portparola ove platforme.

Kada je Epl lansirao svoj prvi pametni sat 2015. godine, tvrdilo se da će to uništiti celu švajcarsku industriju satova. Ali, kako se bliži 10. godišnjica Apple Watch, prodaja i dalje opada, jer se pametni satovi odbacuju u korist starinskih časovnika.

smart watch, apple

sat, pametan sat, smart watch, applePixabay

Na TikToku korisnici ističu svoje omiljene brendove i stilove, od „početničkih“ Rolexa sa petocifrenom cenom do klasičnog Casio metalnog modela A168, koji košta tek 60 funti. Pune 42 godine nakon što je Swatch prvi put uzdrmao tradicionalno tržište švajcarskih satova svojim šarenim plastičnim kućištima i niskim cenama, ovaj retro brend sada slave ljubitelji mode zahvaljujući stalnoj saradnji sa brendom Omega.

Tokom prve serije ograničene kolekcije MoonSwatch iz 2022. godine, policija za razbijanje demonstracija bila je pozvana da kontroliše gužve ispred prodavnica, piše britanski list.

Njegovo najnovije izdanje rasprodato je u roku od nekoliko minuta, a na platformama za preprodaju postiže cenu i do 20 puta višu od originalne.

Dominacija i na crvenom tepihu

Ručni satovi su, takođe, u centru pažnje na crvenom tepihu.

Biti ambasador luksuznih satova jedna je od najunosnijih uloga u Holivudu. Na nedavnoj dodeli Zlatnih globusa, Nikol Kidman je svoju Balenciaga haljinu sa otvorenim leđima upotpunila vintage Omega satom iz 1920-ih ukrašenim dijamantima, dok je Mišel Jo nosila model brenda Richard Mille.

Glumac Pol Meskal, poznat po ljubavi prema kratkim šortsevima, fotografisan je sa minijaturnim Cartier Tank satom dimenzija samo 24×16,55 milimetara.

Erik Makare, izvršni direktor globalne kupovine u kompaniji Watches of Switzerland Group, međunarodnog lanca maloprodaje sa brendovima poput Rolexa i Cartiera, kaže da klijenti iz generacije Z traže švajcarske satove, prepoznatljive brendove i održive karakteristike.

„Mladi ljudi su obično na početku svoje kolekcionarske priče, često kupuju svoj prvi ili drugi sat i fokusiraju se na satove koji koštaju manje od 5.000 funti,” ističe Makare.

Ručni satovi nose snažnu statusnu poruku i mnogo govore o osobi koja ih nosi, piše Gardijan.

To je prikazano i u serijama poput Industry, gde trgovac Pjerpoint Riši Ramdani kupuje Rolex od svog prvog bonusa. Emanuel Makron je jednom prilikom viđen kako skida svoj luksuzni sat tokom televizijskog intervjua. Bivši britanski premijer Riši Sunak preferirao je vintage satove marke Rolex i Chopard, dok Kijer Starmer nosi sat sa gumenim kaišem brenda Tissot.

Sada postoje izveštaji da čak i oni na samom vrhu lanca u finansijskom sektoru odbacuju luksuzne brendove u korist skromnijih časovnika.

Voren Halivel, menadžer sadržaja i kampanja u kompaniji Casio, kaže da je interesovanje za njihove satove drastično poraslo u poslednje tri godine. Brend, osnovan u Tokiju 1946. godine, prodaje satove od šest funti, a među fanovima su i milijarder Bil Gejts i reper Tajler, The Creator.

Halivel kaže da Casio sada privlači generaciju Z koja želi sat koji će biti što manje očigledan pokazatelj bogatstva.

„Oni odbacuju ideju nošenja skupih stvari. Žele nešto autentično, a ne nešto što poručuje: Imam više novca od tebe,“ kaže Halivel.

Satovi koje vole da nose direktori i menadžeri kompanija

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.