Miljana Pejić, generalna sekretarka Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS)
Koje su tri inicijative ili ideje mladih u Srbiji koje su vam posebno privukle pažnju?
1. Želja najmlađih mladih da se pitaju o svojoj budućnosti.
Ohrabrilo nas je to što srednjoškolci i srednjoškolke zahtevaju da budu uključeni u donošenje odluka po pitanju implementacije projekta državne mature, a istovremeno i zabrinulo što institucije, u ovom slučaju Ministarstvo prosvete, isključuje mlade iz procesa odlučivanja o njihovoj budućnosti.
2. Mladi se ne stide da kažu da im je mentalno zdravlje ugroženo.
Bez obzira na različitosti, na pojedinačne probleme, mladi su nam u svakom mestu u kome smo bili poručili da je potrebno da pričamo o mentalnom zdravlju. Potrebno im je da ih saslušaju roditelji, staratelji. Potrebno im je da ih saslušaju nastavnici i profesori. Potrebno im je da ih saslušaju lekari, institucije i okruženje. Važno im je da znaju da ih neko čuje i da stvarno uvažava njihovo mišljenje i osećanja.
3. Inicijativa da se ne izveštava o mladima u stereotipima.
Istraživanja su pokazala da se o mladima u medijima izveštava u ekstremima – ili su najtalentovaniji ili su žrtve ili počinioci nasilja. U prethodnim mesecima, mladi su podigli svest o rodnoj neravnopravnosti i ukazali i na odgovornost platformi i pretraživača za stereotipne opise. Na ukucane reči „žene treba“, predloženi nastavci za dalju pretragu na Googlu upućivali su na diskriminaciju, rodno zasnovano nasilje jer su prvi predlozi na tražene reči bili: predlog „tući“, „žene treba izbegavati“ ili “saveti” koje žene „ne treba ženiti“.
Kampanja je rezultovala uklanjanjem ovih predloga, ali borba za ravnopravnost se nastavlja, a upravo su mladi u prvim redovima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
www.belgradeboatrental.com je platforma koja nudi preko 40 jahti, glisera, katamarana, rečnih brodova i drugih plovila za različite događaje na reci u Beogradu.
Od najluksuznijih jahti i najnovijih glise...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru kompanije Tencent, vodećeg kineskog gejming giganta, i Mama Production, filmska producentska kompanija iz Srbije, kreirali su seriju od četiri epizo...
MoreFun Studio, studio za video-igre koji posluje u okviru vodećeg kineskog gejming giganta Tencent-a, i domaća filmska producentska kompanija Mama Production kreirali su četiri epizode serije "Priča o Kamon...
Materijalu od kog se prave bilbordi, takozvanoj PVC foliji, potrebno je 1.500 godina da se razgradi u prirodi. Mnoge kompanije se reklamiraju ovim putem, a nakon što se reklama "ubajati" - dužne su da taj is...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok