Ako želite da zarađujete šestocifrene sume na godišnjem nivou radeći od kuće, razmislite o karijeri u marketingu na društvenim mrežama.
Marketing na društvenim mrežama je među najbrže rastućim karijerama u SAD-u, zahvaljujući ubrzanom razvoju e-trgovine i promenama u ponašanju potrošača nakon pandemije, prenosi CNBC.
TikTok, Instagram i druge platforme postale su ključni alati za kompanije koje žele da se povežu sa kupcima i promovišu svoje proizvode ili brendove, a kompanije su spremne da angažuju ljude koji im mogu pomoći da ove platforme koriste efikasno.
Sajtovi za zapošljavanje, poput FlexJobs i Freelancer.com, piše CNBC, beleže porast broja poslova na daljinu, hibridnih i frilens poslova u oblasti marketinga na društvenim mrežama.
Potražnja za ovim poslovima ne pokazuje znakove slabljenja. Američki biro za statistiku rada napominje da se očekuje godišnji rast od osam odsto u digitalnom marketingu, uključujući marketing na društvenim mrežama, sa gotovo 200.000 novih radnih mesta koja bi trebalo da budu otvorena do 2030. godine.
Diploma nije obavezna
Iako u nekim poslovima u marketingu poslodavci priželjkuju kandidate sa diplomom osnovnih studija, ona nije obavezna za uspešnu karijeru u marketingu na društvenim mrežama.
Vodeći stručnjak za karijeru u FlexJobsu Toni Frana kaže da su daleko važnije tehničke veštine koje neko može da ponudi.
„Većina poslova u marketingu na društvenim mrežama zahteva solidno razumevanje SEO-a, analize podataka i oglašavanja na društvenim mrežama,“ tvrdi on.
Potpredsednik za međunarodne poslove na Freelancer.com Sebastian Siseles kaže da menadžeri za zapošljavanje traže ljude koji znaju da snimaju i montiraju video, upravljaju onlajn zajednicama, koordiniraju sa influenserima i razvijaju odgovarajuće marketinške kampanje koje povećavaju profit.
Neka od najtraženijih zanimanja u ovoj oblasti su menadžeri za marketing sa influenserima, specijalisti za marketing na društvenim mrežama i stratezi za kreiranje sadržaja, pokazuju podaci FlexJobsa i LinkedIna.
Plate variraju u zavisnosti od iskustva – početne pozicije kreću od 50.000 dolara godišnje, dok iskusni stratezi ili menadžeri mogu zarađivati više od 120.000 dolara.
Kako naučiti posao?
Da biste započeli karijeru u marketingu na društvenim mrežama, možete gledati tutorijale na Jutjubu ili pohađati onlajn kurseve kako biste stekli sertifikate za specifične veštine – LinkedIn Learning, Coursera, HubSpot i Google nude sertifikate iz digitalnog marketinga i e-trgovine.
Frana takođe preporučuje pravljenje onlajn portfolija koji prikazuje bilo koji relevantan projekat ili rad u marketingu na društvenim mrežama, uključujući preporuke klijenata.
Ovo praktično iskustvo može biti jednako vredno kao i fakultetska diploma, dodaje Frana, jer pokazuje duboko razumevanje strategija angažovanja, kreiranja sadržaja i upravljanja zajednicom.
Prema Fiveru, platformi za frilensere, većina poslova u marketingu na društvenim mrežama može se raditi na daljinu, što omogućava profesionalcima da rade odakle god žele i sami određuju radno vreme, sve dok ispunjavaju rokove za projekte.
Fiver beleži stalnu potražnju za uslugama u marketingu na društvenim mrežama u poslednjih šest meseci – između maja i oktobra, pretrage za „menadžera sadržaja na društvenim mrežama” porasle su za 493 odsto na ovoj platformi.
Znatno su porasle i pretrage za postavljanje, upravljanje i uređivanje sadržaja za profile na društvenim mrežama.
„Što ste iskusniji, to možete postaviti višu cenu: specijalisti za marketing na društvenim mrežama na Freelancer.com naplaćuju i do 125 dolara po satu“, piše CNBC.
Dženifer Šeali, frilens specijalista za digitalni i marketing na društvenim mrežama sa Floride, na Fiveru naplaćuje između 85 i 245 dolara za svoje usluge.
Digitalni marketing je za Šeali počeo kao dodatni posao, ali sada joj je to jedini posao. Ova 46-godišnjakinja kaže da su joj stalni klijenti i diversifikacija usluga – dizajniranje sajtova, kreiranje sadržaja za Instagram i pisanje SEO tekstova za YouTube – pomogli da izgradi uspešnu karijeru.
Od kada se pridružila Fiveru 2014. godine, zaradila je više od 600.000 dolara u prodaji, a samo u Španiji prošle godine više od 100.000 dolara.
Pored unosnog potencijala zarade, Šeali ističe da je jedan od najboljih aspekata rada u marketingu na društvenim mrežama fleksibilnost – kako u radnom vremenu, tako i u kreativnoj slobodi.
„To je posao koji možete raditi od kuće, iz kombija ili dok putujete. Ako volite kreativnost, analitički rad i konstantno učenje novih stvari, ovo je sjajna oblast za rad. Potrebno nam je više ljudi u digitalnom marketingu”, ističe Šeali.
Da li ste više za open space ili za privatnu kancelariju?