Koji su najbrži vozovi na svetu?
Železnički saobraćaj možda nije toliko razvijen kod nas, ali u nekim državama sveta putovanje brzim vozom može se po efikasnosti skoro pa i porediti sa letom avionom.Najbrži vozovi na svetu dostižu never...
Ako želite da zarađujete šestocifrene sume na godišnjem nivou radeći od kuće, razmislite o karijeri u marketingu na društvenim mrežama.
Marketing na društvenim mrežama je među najbrže rastućim karijerama u SAD-u, zahvaljujući ubrzanom razvoju e-trgovine i promenama u ponašanju potrošača nakon pandemije, prenosi CNBC.
TikTok, Instagram i druge platforme postale su ključni alati za kompanije koje žele da se povežu sa kupcima i promovišu svoje proizvode ili brendove, a kompanije su spremne da angažuju ljude koji im mogu pomoći da ove platforme koriste efikasno.
Sajtovi za zapošljavanje, poput FlexJobs i Freelancer.com, piše CNBC, beleže porast broja poslova na daljinu, hibridnih i frilens poslova u oblasti marketinga na društvenim mrežama.
Potražnja za ovim poslovima ne pokazuje znakove slabljenja. Američki biro za statistiku rada napominje da se očekuje godišnji rast od osam odsto u digitalnom marketingu, uključujući marketing na društvenim mrežama, sa gotovo 200.000 novih radnih mesta koja bi trebalo da budu otvorena do 2030. godine.
Iako u nekim poslovima u marketingu poslodavci priželjkuju kandidate sa diplomom osnovnih studija, ona nije obavezna za uspešnu karijeru u marketingu na društvenim mrežama.
Vodeći stručnjak za karijeru u FlexJobsu Toni Frana kaže da su daleko važnije tehničke veštine koje neko može da ponudi.
„Većina poslova u marketingu na društvenim mrežama zahteva solidno razumevanje SEO-a, analize podataka i oglašavanja na društvenim mrežama,“ tvrdi on.
Potpredsednik za međunarodne poslove na Freelancer.com Sebastian Siseles kaže da menadžeri za zapošljavanje traže ljude koji znaju da snimaju i montiraju video, upravljaju onlajn zajednicama, koordiniraju sa influenserima i razvijaju odgovarajuće marketinške kampanje koje povećavaju profit.
Neka od najtraženijih zanimanja u ovoj oblasti su menadžeri za marketing sa influenserima, specijalisti za marketing na društvenim mrežama i stratezi za kreiranje sadržaja, pokazuju podaci FlexJobsa i LinkedIna.
Plate variraju u zavisnosti od iskustva – početne pozicije kreću od 50.000 dolara godišnje, dok iskusni stratezi ili menadžeri mogu zarađivati više od 120.000 dolara.
Da biste započeli karijeru u marketingu na društvenim mrežama, možete gledati tutorijale na Jutjubu ili pohađati onlajn kurseve kako biste stekli sertifikate za specifične veštine – LinkedIn Learning, Coursera, HubSpot i Google nude sertifikate iz digitalnog marketinga i e-trgovine.
Frana takođe preporučuje pravljenje onlajn portfolija koji prikazuje bilo koji relevantan projekat ili rad u marketingu na društvenim mrežama, uključujući preporuke klijenata.
Ovo praktično iskustvo može biti jednako vredno kao i fakultetska diploma, dodaje Frana, jer pokazuje duboko razumevanje strategija angažovanja, kreiranja sadržaja i upravljanja zajednicom.
Prema Fiveru, platformi za frilensere, većina poslova u marketingu na društvenim mrežama može se raditi na daljinu, što omogućava profesionalcima da rade odakle god žele i sami određuju radno vreme, sve dok ispunjavaju rokove za projekte.
Fiver beleži stalnu potražnju za uslugama u marketingu na društvenim mrežama u poslednjih šest meseci – između maja i oktobra, pretrage za „menadžera sadržaja na društvenim mrežama” porasle su za 493 odsto na ovoj platformi.
Znatno su porasle i pretrage za postavljanje, upravljanje i uređivanje sadržaja za profile na društvenim mrežama.
„Što ste iskusniji, to možete postaviti višu cenu: specijalisti za marketing na društvenim mrežama na Freelancer.com naplaćuju i do 125 dolara po satu“, piše CNBC.
Dženifer Šeali, frilens specijalista za digitalni i marketing na društvenim mrežama sa Floride, na Fiveru naplaćuje između 85 i 245 dolara za svoje usluge.
Digitalni marketing je za Šeali počeo kao dodatni posao, ali sada joj je to jedini posao. Ova 46-godišnjakinja kaže da su joj stalni klijenti i diversifikacija usluga – dizajniranje sajtova, kreiranje sadržaja za Instagram i pisanje SEO tekstova za YouTube – pomogli da izgradi uspešnu karijeru.
Od kada se pridružila Fiveru 2014. godine, zaradila je više od 600.000 dolara u prodaji, a samo u Španiji prošle godine više od 100.000 dolara.
Pored unosnog potencijala zarade, Šeali ističe da je jedan od najboljih aspekata rada u marketingu na društvenim mrežama fleksibilnost – kako u radnom vremenu, tako i u kreativnoj slobodi.
„To je posao koji možete raditi od kuće, iz kombija ili dok putujete. Ako volite kreativnost, analitički rad i konstantno učenje novih stvari, ovo je sjajna oblast za rad. Potrebno nam je više ljudi u digitalnom marketingu”, ističe Šeali.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Železnički saobraćaj možda nije toliko razvijen kod nas, ali u nekim državama sveta putovanje brzim vozom može se po efikasnosti skoro pa i porediti sa letom avionom.Najbrži vozovi na svetu dostižu never...
Veliki broj zemalja širom sveta ima zakonom propisan minimalac, ali gde je najveći minimalac na svetu i kako Srbija stoji na toj listi? Ako čujete frazu najveći minimalac na svetu, prvo što vam padne na ...
Izgledi za zaradu tokom života su nešto na šta većina od nas obraća pažnju pri izboru buduće profesije. Kao i kod nas, u Americi se gleda buduća finansijska korist od diplome. Iako Amerikanci mogu naći odlič...
Visoke cene osnovnih životnih troškova mogu drastično uticati na kvalitet života u nekoj državi - činjenica sa kojom su se Srbi i više nego upoznali u proteklih par godina. Od troškova stanovanja do cena nam...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE