
Industrija lepote brzo raste
Henkel je za 20 godina poslovanja u Srbiji investirao više od 420 miliona evra. Kompanija želi da postane klimatski pozitivna do 2030. godine. Jedan od istaknutih ciljeva je da do 2025. godine 100 odsto Henk...
Dva su podžanra sitkoma postavila ženu u centar svojih priča. To su sitkom o „neposlušnoj“ ženi i sekskom. Oba podžanra umesto da postave nove odnose u društvu, zapravo normalizuju nejednakost i ženu ostavljaju u istim ulogama. Ona je infantilna, oslonjena na osećanja, čak i kad bi trebalo da aktivira svoj potencijal za racionalno i žarko želi da pripada
Glavni junak sitkoma je porodica, međutim, kakva god da je porodica u pitanju, u ovom televizijskom žanru uglavnom se upoznajemo sa njenim problemima. Oni nisu ozbiljni, svakodnevni su i brzo se rešavaju, u okviru jedne epizode od oko 25 minuta. Istina je da se ponavljaju opet i opet, ali svaka se epizoda završi primirjem. Sitkom nas uči toleranciji. Ta njegova edukativna uloga u sebi krije jednu ideologiju: odnosi u društvu mogu da se kontrolišu. Društveni aspekt sitkoma, zato je tema za sebe. Različite poruke moguće je poslati preko duhovitih replika junaka koje doživljavamo kao svoje TV rođake.
Komedija je i od davnih dana bila dobar alat za obračun sa pojedincima ili grupama, socijalnim, političkim, kulturnim. Takođe, budući rado gledana, ona je imala potencijal da javno mnjenje menja.
U drugoj polovini XX veka Amerika je imala uzavreo društveni pejzaž. Afroamerikanci su se borili za svoja prava, žene za svoja, kasnije i gej populacija za svoja. Svi su tražili jednakost, želeli su da budu prihvaćeni kao ravnopravni članovi zajednice, nezavisno od boje kože, pola ili seksualne orijentacije. Stop diskriminaciji i segregaciji bio je poklič boraca za jednak tretman svih ljudi.
Sitkom je pratio ova kretanja, pa je u svoje teme uključio i aktuelne potrebe društva. Glavni junaci postale su ranjive društvene grupe. Tako su ove potlačene zajednice dobile mogućnost da se u mejnstrim kulturi predstave kao vredne ne samo medijskog prostora, već i poštovanja koje ima prototip poželjnog američkog junaka: sredovečni beli muškarac višeg srednjeg sloja.
Dva su podžanra sitkoma postavila ženu u centar svojih priča. To su sitkom o „neposlušnoj“ ženi i sekskom.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Henkel je za 20 godina poslovanja u Srbiji investirao više od 420 miliona evra. Kompanija želi da postane klimatski pozitivna do 2030. godine. Jedan od istaknutih ciljeva je da do 2025. godine 100 odsto Henk...
U stanju permanentnih globalnih kriza poslednje tri godine za male otvorene rastuće ekonomije, poput srpske, pitanje investicija, posebno stranih direktnih investicija, postalo je pitanje od životne važnosti...
Od osamostaljenja, najveći problemi Ukrajine su podeljenost, duboka korumpiranost i hronična politička nestabilnost. Nezavisno od ratnog ishoda, oporavak najveće i najsiromašnije zemlje u Evropi zavisiće od ...
Uslovi poslovanja na svetskom tržištu i dalje nisu stabilni, ali snalazimo se i uspevamo da rešavamo probleme. Naša oprema se prodaje na svim kontinentima, osim Australije, dok se u proizvodnji IML opreme sv...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE