Vesti iz izdanja

01.12.2023. 00:08

Štampano izdanje Nove ekonomije

Autor: Biljana Bilaković

Balenciaga & Ikea – OBMOTAJTE SE ZA 925 ILI 8$

MODA

KORISTEĆI DISKURS OKO BALENCIAGINOG SUBVERZIVNOG STILA I LANSIRANJA PEŠKIR-SUKNJE, KAO I ZBOG MALO ZABAVE I PODSMEHA, JEDAN DRUGI BREND KOJI NIJE MODNI, ALI IMA DOBRU PONUDU PEŠKIRA, ODLUČIO JE DA KREIRA SVOJU VERZIJU...

Balenciagina suknja od blizu 1.000 $ je u stvari običan peškir?

Da, modna kuća Balenciaga konačno doživljava svoj maksimum tendencioznosti i na svojoj veb-stranici za prodaju nudi suknju od peškira obmotanu oko struka za gotovo 1.000 $, što je 10 puta veća cena ako isti peškir od iste firme, Balenciaga, kupite ko običan peškir.

U stvari, izvinjavam se, nije baš tako, jer da bi suknja postala peškir treba da se skine neki podesivi kaiš iznutra i dva dugmeta na struku i onda je to običan peškir od frotira, pamuk 100 odsto, ali sa Balenciaga logom, a možda i dva.

A opet, da li smo iznenađeni?

Koliko god ova suknja od frotira bila zbunjujuća, ne bi trebalo da bude toliko šokantno što se obmotavamo peškirom za toliku sumu, jer je Balenciaga stekla naviku da plasira takozvane ometajuće proizvode, koji bi mogli da se prave od običnih, najobičnijih stvari koje imate kod kuće. Bilo je tu i haljina od crnih kesa za đubre po ceni od 1.800 $, torbi od kesa za čips ili one prljave i već unapred uništene patike Pariz, što su se prodavale kao alva.

To je recept po kome uzmete najbanalnije stvari i od njih napravite jedinstvene modne stejtmente, sve u cilju demokratizacije mode, pod parolom moda za sve, moda za svakoga, što je i jedna od ključnih stvari zašto deca širom sveta nose Balenciaga stvari bez obzirana to da li za njih imaju para ili ne.

Ali zato, koristeći diskurs oko Balenciaginog subverzivnog stila, kao i zbog malo zabave i podsmeha, jedan drugi brend koji nije modni, ali ima dobru ponudu peškira, odlučio je da kreira svoju verziju suknje od frotira. IKEA je iskopirala vizuelni šmek i fotografiju sa Balenciaginog identiteta, muškarac u crnom duksu sa kapuljačom i naočarima za sunce, stoji u istoj pozi kao na Balenciaginoj veb-stranici, a oko struka mu je obmotan VINARN peškir koji se prodaje za osam dolara.

Kao tekst ispod fotografije piše: VINARN peškire možete naći u pet nijansi, a to su bež siva, svetlosiva, bela, ružičasta i plava. Ako tražite jeftiniju alternativu Balenciaginoj suknji od peškira ili ne shvatate kako da drugačije umotate peškir oko struka i nazovete to modom, svratite do prve IKEA prodavnice. Tu smo da pomognemo.

Međutim, iako Balenciagina suknja spada u trend „luksuzni novitet”, ona je u suprotnosti sa onim što je Demna, kreativni direktor kuće, izjavio prošle godine u intervjuu za magazin Vogue. Demna, koji je na čelu Balenciage od 2015. godine, rekao je da će praktikovati „zreliji i ozbiljniji pristup“ u dizajniranju budućih kolekcija i da neće stvarati odeću za „image or buzz“. A ako postoji nešto što ne govori o zreloj i ozbiljnoj modi, to je prodaja peškira koji se obmotava oko tela kao suknja za skoro 1.000 $.

To nije sve, naime čim dođete na Balenciaginu webstore stranu za prodaju, odmah se pojavi pop-up prozor sa pitanjem: „Imate li pitanja?“

Pa ako neko ima, neka pita.

 

 

 

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.