Vesti iz izdanja

30.08.2017. 14:10

Autor: Ana Krajnc

Bogatstvo na „oblaku“

Dru Hjuston, izvršni direktor i osnivač kompanije Dropbox

Dru Hjuston osnovao je Dropbox, „cloud“ servis za čuvanje i deljenje podataka, kada je imao 24 godine. Deceniju kasnije ima hiljadu zaposlenih, preko 500 miliona korisnika i milijardu dolara profita. Prema pisanju magazina Forbes, njegovo bogatstvo procenjuje se na 1,04 milijarde dolara 

Ako američka kompanija Dropbox odluči da na jesen izađe na berzu biće to, kako predviđaju tržišni analitičari, najveća inicijalna javna ponuda akcija (IPO) neke američke IT kompanije od berzanske premijere koju je prošlog marta imala društvena mreža Snapchat. Kako je krajem jula pisao Bloomberg, Dropbox će za vodećeg savetnika za IPO najverovatnije angažovati kompaniju Goldman Sachs Group Inc.  a ostaje da se vidi da li će berza i potvrditi procenu vrednosti ove kompanije na gotovo deset milijardi dolara.

„Cloud“ servis za čuvanje i deljenje podataka, Dropbox koji trenutno ima preko 500 miliona korisnika, Dru Hjuston osnovao je u maju 2007. godine, kad je imao 24 godine. U to vreme, Dropbox je bio jedan je od prvih servisa koji je ljudima olakšavao da dele i čuvaju dokumenta u „cloud-u” i brzo je stekao veliki broj korisnika. Međutim, rivali kao što je Google, lansirali su slične servise pa su procene vrednosti kompanije u poslednje vreme smanjene. Naime, prilikom poslednjeg prikupljanja sredstava od investitora u 2014. godini procenjena je na gotovo deset milijardi dolara. Tom prilikom Dropbox je dobio finansijsku injekciju u visini od 1,1 milijarde dolara od investicionih fondova Sequoia Capital i Accel Partners. Međutim, s obzirom na to da kompanija nije prikupljala novac više od dve godine, Forbes je krajem 2016. godine smanjio procenu vrednosti kompanije na osam milijardi dolara. 

Od tada, prema pisanju Bloomberga, Hjuston je smanjio troškove kompanije i uveo biznis aplikacije za korporativne IT menadžere, koje se naplaćaju a podrazumevaju unapređenu verziju koja omogućuje više prostora za čuvanje i bolju kontrolu podataka. Početkom ove godine, Hjuston je objavio da je Dropbox poslovao profitabilno i da će u 2017. godini ostvariti milijardu dolara profita. 

Hjuston inače, u kompaniji ima 13 odsto udela, pa se njegovo bogatstvo, prema pisanju magazina Forbes, procenjuje na 1,04 milijarde dolara.

Uspeh iz drugog pokušaja

Dru Hjuston rođen je 1983. godine  u Ektonu u američkoj saveznoj državi Masačusets. Već kao petogodišnjak najradije se igrao kompjuterom, rano je počeo da se samostalno bavi programiranjem, a počeo je da radi od 14. godine u IT startap kompanijama, kao što su Bit9, Accolade i Hubspot, sve dok nije osnovao svoju. Ima diplomu Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT- Massachusetts Institute of Technology) iz umetnosti i nauke. 

Svoju prvu startap kompaniju SAT-prep osnovao je kad je imao 21 godinu, zbog čega je već posle prve godine studija napravio pauzu od godinu dana kako bi sa svojim profesorom iz srednje škole pokušao da razvije posao. Međutim, ta kompanija nije zaživela jer je 2005. godine njegov zahtev za ulazak u Y Combinator, startap inkubator iz Silicijumske doline, bio odbijen. Dve godine kasnije, tokom završne godine studija, ponovo se pojavio pred osnivačem inkubatora, Polom Grejemom, ovog puta sa idejom o pokretanju kompanije Dropbox. 

Na ideju za pokretanje Dropboxa došao je, kako je Hjuston rekao za Business Insider, iz lične frustracije. 

„Stalno sam sa sobom nosio USB fleš memorije ili sam slao sebi fajlove elektronskom poštom. Dogodilo mi se da sam krenuo na put iz Bostona za Njujork i zaboravio USB kod kuće. Bio sam užasno ljut na samog sebe jer mi se to često dešavalo. Pomislio sam kako više nikada ne želim da imam takav problem i da moram da pronađem rešenje. Počeo sam da programiram i u početku nisam imao ideju šta će od svega da ispadne”, rekao je on u intervjuu. 

Nastavak teksta možete pročitati u 43. broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.