Kada je milanska nedelja dizajna krenula početkom juna ove godine, u vazduhu je bilo više od običnog uzbuđenja. Posle trogodišnje pauze izazvane pandemijom, vratio se najveći i najuticajniji događaj u oblasti dizajna enterijera na svetu, Salone del Mobile Milano. Među 10 najboljih predstavljanja, našla se i jedna neobična kolekcija
Dizajnerka nakita i nameštaja Lara Bohinc kreirala je zaobljenu i raskošnu kolekciju za sedenje inspirisanu linijama i krivinama ženskog tela, koju je premijerno izložila u okviru milanske nedelje dizajna. Kolekcija neobičnih formi i jarkih nijansi izložena je u napuštenom ženskom manastiru, postavljena uz svetlotirkizne zidove velikih dimenzija i pločica sa tradicionalnim šarama, što još više ističe njenu savremenu estetiku u odnosu na tradicionalno okruženje. Zajedno sa velikom skulpturom Device Marije i slikom prethodnog pape, prostor sam po sebi izgleda kao umetničko delo.
Kolekcija se zove Breskve (Peaches), ručno je rađena i čine je tri različite fotelje u nijansama crvene i prljavo roze boje.
Big Girl fotelja je prvi i najveći komad u kolekciji. Kao da je napravljena od prenaduvanih mehura sapunice, mekanih, umirujućih i nežnih poput zagrljaja ženskog krila u koji se ušuškate. Nešto poput velike kolevke čija je unutrašnja metalna i drvena konstrukcija spolja prekrivena penom i mekanom vunom. Druga, nešto manja fotelja, Derriere, ima sličan nisko spušten oblik, dok je Peachy ispupčeni puf po svojoj formi vizuelno skoro doveden do granica pucanja. Sva tri komada kolekcije podsećaju na ženstvene figure u koje se možete zagnjuriti, u čijim se glatkim volumenima i mekim oblinama možete vratiti u najlepše i najsigurnije snove.
Kao i veći deo Larinog rada, dizajn je razigran i vrlo sexy. Budući da su radovi inspirisani grudima i donjom zonom ženskog tela, nazivi fotelja su igra reči koja se u slengu često povezuje sa delovima tela koji su u pozadini cele priče. Iako prenaglašeni i neobični, ovi oblici su potpuno zadovoljili funkciju sedenja i ono što je primetno jeste da se baš naglašavanjem preteranih oblina slavi prepuštanje i uživanje u odmaranju, dokoličarenju i maštanju.
„Često vidimo žensku formu prikazanu u umetnosti, fotografiji i dizajnu, kao vitku siluetu. To je skoro stereotip. Međutim, mene su inspirisale velike, raskošne površine koje predstavljaju i slave obimnije forme drugačijih ženskih tela, za mene su one zanimljivije i inspirativnije. I naravno, udobnije.”
Sve je u ovoj kolekciji tako suptilno, pufnasto i nežno. Boje su veoma senzualne a ipak upadljive, kao i sami volumeni. Crvena se, inače, često koristi u radovima Lare Bohinc a sa nijansama ružičaste poprimaju i neki smiren, blag karakter.
„Želela sam da kolekcija Peaches bude čista i neskrivena radost ženstvenosti i ženskog tela, koja slavi svaki zaobljeni, sladak i mesnati detalj.”
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs