Vesti iz izdanja

01.11.2022. 00:10

Autor: Biljana Bilaković

Deset Ramsovih pravila 

DIZAJN

Diter Rams je nemački industrijski dizajner, jedan od najpoznatijih i najautoritativnijih savremenih dizajnera, tvorac koncepta funkcionalne jednostavnosti i Braun stila. Rams je bio taj koji je osmislio taj intuitivni, jednostavan potrošački dizajn za Braun koji Apple sada aktivno i uveliko koristi

Diter Rams (Dieter Rams) je jako važan za istoriju i značaj svakodnevnog širokopotrošačkog izgleda proizvoda. Učinio je da moderan dizajn bude konceptualno i estetski razumljiv svima. Njegov nenametljiv pristup i vera u „manji, ali bolji” dizajn omogućili su Braunovim proizvodima da dostignu svetsko priznanje i promene pogled na važnost i značaj običnih upotrebnih kućnih aparata. Kućni aparati koje je Rams kreirao su u osnovi jednostavni i elegantni, geometrijski oblik im je proporcionalan i minimalistički, funkcija je uvek jasno naglašena, a komunikacija sa korisnikom je direktna i „iskrena”, nema laži, nema prevare, to što vidite je ono što dobijete.
Rams je razvio ideju i teoriju bezvremenog dizajna, dizajna koji ne zastareva, večnog dizajna. Po njemu, da bi bio takav, dobar dizajn treba da ima 10 pravila.

01 Inovativnost
Vizuelna estetika proizvoda ne bi trebalo da bude sama sebi cilj, ona je pre svega dizajnirana da podržava tehnički napredak. Savremene tehnologije su nove perspektive i nove mogućnosti za stvaranje proizvoda sa originalnim izgledom.

02 Proizvod treba da bude koristan
Proizvod koji se pravi za upotrebu mora biti koristan, mora ispunjavati ne samo funkcionalne, već i estetske i psihološke standarde. Dobar dizajn naglašava korisnost, zanemarujući sve što bi moglo da odvrati pažnju od njegove glavne funkcije.

03 Estetika
Vizuelna privlačnost proizvoda je sastavni deo njegove svrhe i korisnosti, samo dobro izveden proizvod može biti lep.

04 Proizvod treba da bude razumljiv
Dobar dizajn jasno odražava strukturu i funkciju proizvoda i čini ga intuitivnim.

05 Nenametljivost
Proizvodi koji ispunjavaju svrhu su poput alata. Nisu ni ukrasni predmeti ni umetnička dela. Njihov dizajn treba da bude i neutralan i suzdržan, kako bi ostavio mesta za samoizražavanje.

06 Proizvod treba da bude pošten
Dobar dizajn ne čini proizvod inovativnijim, moćnijim ili vrednijim nego što on zapravo jeste. Dobar dizajn ne pokušava da manipuliše i obećava ono što proizvod ne može da ispuni.

07 Proizvod treba da bude dugotrajan

Dizajn proizvoda treba da izbegava da bude moderan da ne bi posle nekog vremena izgledao zastareo. Za razliku od dizajna kreiranog u skladu sa trenutnim trendovima, dobar dizajn ne sme da bude prevaziđen.

08 Svaki detalj je važan
Nijedan element dizajna ne treba zanemariti. Rigorozan pristup dizajnu pokazuje poštovanje prema potrošaču.

09 Proizvod treba da bude ekološki prihvatljiv
Dobar dizajn daje važan doprinos zaštiti životne sredine. Pored toga što čuva prirodne resurse, takođe i minimizira fizički i estetski stres koji osoba doživljava kada koristi proizvod.

10 Jednostavnost
Dobar dizajn treba da ima što manje dizajna: manje, ali bolje.

Suština Ramsovog pristupa radu je upravo u frazi „Less, but better” (manje, ali bolje). Na ovoj strogoj estetici je razvio niz jako poznatih proizvoda za Braun, uključujući čuveni sk-4 gramofon, kao i slajd projektore d-serije, što je pedesetih godina 20. veka Braunove proizvode učinilo prepoznatljivim u celom svetu. Uspeo je da napravi jedinstvo u estetici među celom paletom najrazličitijih aparata sa jednostavnim oblicima, čistim linijama i ahromatskom crnom-belom-sivom šemom boja.

U periodu od 40 godina rada u Braunu, proizveo je i nadgledao, kao šef dizajna, oko 500 različitih proizvoda.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Tema:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.