Vesti iz izdanja

30.06.2021. 14:16

Autor: Miloš Obradović

Digitalni auto-put do početka 2024. godine

Stefano Maio, menadžer razvoja Behtela

Naš prvi prioritet je Moravski koridor – mi smo izabrani kao strateški partner Vlade Srbije i to nosi sa sobom mnogo odgovornosti s obzirom na to da želimo da povećamo naše prisustvo u Srbiji. Vidimo tri oblasti za rast i to su železnice, uključujući Beogradski metro, auto-putevi i održiv energetski sektor

Američka građevinska kompanija Behtel u zajedničkim preduzećima sa turskom ENKA-om u Jugoistočnoj Evropi učestvovala je u nekoliko velikih projekata. Izgradili su više od 600 kilometara auto-puteva, uključujući auto-put u Hrvatskoj od Bosiljeva do Svetog Roka, auto-puteve Morine – Priština i Priština – Hani Elezit, kao i auto-put od Rešena do Kalimaša koji povezuje luku Drač na Jadranskom moru sa centralnim delom Balkanskog poluostrva. Od 2019. godine u Srbiji su angažovani na izgradnji auto-puta Pojate – Preljina, poznatog kao Moravski koridor koji će povezivati Koridor 10 i Koridor 11. O detaljima projekta i tenderskom procesu koji je izazvao pažnju javnosti govori u intervjuu Stefano Maio, menadžer razvoja Behtela.

Tender za izvođača radova na izgradnji Moravskog koridora izazvao je veliko interesovanje srpske javnosti. Ministarka Zorana Mihajlović je 2016. godine izjavila da je izgradnja auto-puta Pojate – Preljina projekat vredan 500 miliona evra, da bi zatim cena bila podignuta na 800 miliona evra. Možete li objasniti otkud tolika razlika?

Obim poslova koji mi izvodimo se značajno razlikuje od onoga o čemu je razgovarano 2016. godine. Ovo će biti 112 kilometara digitalizovanog auto-puta svetske klase, sa 46 kilometara izmeštenog rečnog korita, kako bi se okolna naselja zaštitila od poplave. Ovo je istinski megaprojekat koji obezbeđuje dosta radnih mesta za lokalno stanovništvo i stimuliše lokalnu privredu. Samo pretprošle nedelje radilo se na 53 paralelna gradilišta (verujte, to je mnogo simultanog posla). A to je ono u čemu je Behtel najbolji. Mi obezbeđujemo rešenja koja uzimaju u obzir bilo koji od mogućih problema koji se mogu pojaviti na projektu. Na primer, obale reke se moraju skrenuti zbog zaštite od poplave i naši dizajneri u saradnji sa lokalnim zajednicama koriste materijal iskopan iz reka da izgrade nasipe. To je pametan pristup kojim se predviđaju i otklanjaju budući problemi na projektu. Ali Behtel je takođe posvećen zaštiti životne sredine, prirodnih resursa i lokalnih zajednica koji bi mogli biti pogođeni projektom. To se odnosi na sve naše projekte širom sveta kao i na projekat Morava gde smo sarađivali sa nekoliko vrhunskih specijalista kako bi obezbedili da ekološki i socijalni aspekti budu u skladu sa najstrožim regulatornim standardima. I ne zaboravimo da su ovi uslovi potrebni i za obezbeđivanje međunarodnog finansiranja takođe. Tako čuvamo bogato prirodno okruženje za buduće generacije u Srbiji.

Pokrenuto je i pitanje transparentnosti i konkurentnosti tenderskog procesa u kom su Behtel-ENKA bili jedini ponuđači. Možete li to da prokomentarišete?

Mi smo angažovani od strane Vlade Srbije da isporučimo projekat Moravski koridor prema globalnim standardima i sa veoma agresivnim rokovima. Reputacija Behtel-ENKA u vezi sa izvršenjem tako izazovnih projekata, pogotovo u Jugoistočnoj Evropi, dobro je poznata. Vlada je mogla da vidi našu istoriju završetka visoko kvalitetnih auto-puteva u roku i po konkurentnoj ceni i da budu sigurni da im odgovaraju uslovi koje smo nudili. I kratko vreme od potpisivanja ugovora do isporuke projekta znači da će narod i ekonomija Srbije imati koristi od ovog značajno unapređenog transportnog koridora još brže, što je posebno važno s obzirom na efekat koji je pandemija kovida 19 imala na ekonomiju i potrebu da ovakvi projekti pomognu privredni oporavak.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.