Vesti iz izdanja

31.08.2022. 17:04

Autor: Biljana Bilaković

Eksperiment u lancu brze ishrane

YE + M

Trenutno najpoznatiji američki muzičar Kanye West, koji se sada zvanično zove Ye, i japanski, industrijski dizajner Naoto Fukasawa tvorac projekta MUJI, napravili su novi, znatno pojednostavljeni dizajn pakovanja hrane za McDonalds restorane.

Ye, koga ćemo uskoro, neko vreme, tako zvati, ovu saradnju je najavio postavljanjem fotografije novog pakovanja na svoj instagram-profil uz komentar „Next week it’s the fries“ (sledeće nedelje je pomfrit) – što je ujedno i stih iz njegove poznate pesme Gold Digger. Nakon toga je izbrisao objavu, kao što je izbrisao i sve ostale postove. No post, no information.

Iako se informacije o tome da li će ovo pakovanje ikada zaživeti još uvek drže u nekoj kao tajnosti, McDonalds se oglasio i potvrdio da je partnerstvo na ovom projektu zvanično.

Kanye je „Loud & proud McDonald’s fan“ što partnerstvo čini još razumljivijim. Godine 2018. je na primer tvitovao „McDonalds je moj omiljeni restoran“, a 2016. „McDonalds je moj omiljeni brend“, što nije iznenađujuće s obzirom na to da Kayne obožava sve što je američko. Tokom posete Švedskoj, kralj kontroverze svratio je u restoran brze hrane da proba najbolju kuhinju koju Evropa može da ponudi. Da ne pominjemo da se pojavljuje i u par McDonaldsovih reklama.

Saradnja ova dva specifična kreativca, Kanye i Fukosave, po njihovoj priči bila je relativno jednostavna. Imali su jedan kratak sastanak, Fukosawa je skicirao Kanyeve vizije, poslao mu nacrte, dobio natrag par kratkih komentara, sjajno, odlično, i to je bilo to.

Tokom proteklih nekoliko godina McDonalds je pokrenuo seriju pojednostavljenih enterijera restorana i dizajna pakovanja. Već par godina se „kalorična“ i upadljiva ambalaža „smiruje“ svedenijim ilustracijama i manje jarkim bojama. Nije ni prvi put da neko od poznatih, pogotovo muzičara, pogotovo rep muzičara, sarađuje sa ovim lancem brze ishrane.

Što se same ambalaže tiče ona izgleda ovako – to je obična McDonalds kutija za burger na kojoj je slika burgera sa dodacima, štampana po njenim bočnim stranama na braon, prozirnom papiru, koji gasi kolorit dajući fotografiji prigušeni, muljavi izgled koji je u potpunoj suprotnosti sa uobičajenim fotografijama izveštačene „sveže“ hrane koju McDonalds stalno forsira. Naravno da mnogi nisu impresionirani novim pakovanjem na kome su dve polovine jedne zemičke punjene mesom, zelenom salatom, paradajzom, lukom i ona nevidljiva dva kolutića kiselog krastavca, blurovanim preko kutije koja na prvi pogled izgleda kao da su umotali pljeskavicu u onaj tanak mesarski papir koji bi, po proceni mnogih, ako ćemo pravo, bio mnogo bolji dizajn od ponuđenog.

Na vrhu kutije je veliki McDonaldsov znak.

Projekat YE+McDonalds je u stvari test projekat, proba u kojoj je trebalo da se Kanye i Fukosawa međusobno provere, da li je uopšte i kako je moguća saradnja između dva potpuno različita kreativna senzibiliteta. Kanye je nedavno lansirao svoj prvi uređaj za puštanje muzike i već neko vreme razmišlja o sopstvenom lancu hrane i sokova, kao i barova u kojima bi ljudi mogli da jedu i piju, slušaju njegovu muziku, uživaju. Ovo je samo njegov prvi korak ka istraživanju hrane, verovatno brze hrane, i kombinacije neke malo drugačije kuhinje. 

Neki novi „Happ Ye Meal“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.