Vesti iz izdanja

01.09.2023. 00:31

PR

Autor: Dimitrije Gašić

Kako privući dobrog radnika

Trka poslodavaca za mladim kadrovima i dalje traje

Više od četiri miliona zaposlenih Amerikanaca odlučilo je da dâ otkaz u novembru 2022. godine i taj trend velike poslovne reorganizacije traje i danas...

Foto: Pixabay

Postpandemijske godine donele su i veliku promenu na tržištu rada. Više nego ikada pre, poslodavci su svesni koliko im je potreban kvalitetan kadar, bez obzira na delatnost kojom se bave. Prema podacima sajta statista.com preko 40 miliona Amerikanaca je dalo otkaz u toku 2022. godine. 

Dakle, veliki broj ljudi odlučio je da promeni posao i tako sebi omogući još bolje uslove. To je uticalo na ponudu poslodavaca u velikoj trci za kvalitetnim kadrom, pa je tako i sama ponuda obogaćivana. 

Šta danas nude poslodavci zaposlenima? Ovo je ujedno i recept za privlačenje novih radnika, koji se već pokazao produktivno u kompanijama koje su odlučile da obogate ponudu i postanu konkurentne. 

Fleksibilno radno vreme pokazalo se kao delotvorno u gotovo svim kompanijama koje zaposlenima nude mogućnost da rade kada im odgovara, a ne klasično od devet do pet. Takođe, rad od kuće, odnosno hibridni način rada postao je odavno deo benefita svuda gde je, zbog prirode delatnosti, to moguće. I ovo nije ništa novo, rad na daljinu postoji od 2005. godine, ali je tek tokom pandemije uspešno prošao test delotvornosti. 

„Osećaj povezanosti nekog tima utiče na produktivnost, a na koncu i na zaradu kompanije, pa je to povezivanje donelo na tržište rada čitav paket beneficija.

Zajednički ručak u kuhinji kompanije, besplatna hrana, grickalice, sokovi i voće, paketi sa ličnim porukama i đakonijama koje stižu na kućnu adresu da bi svi zajedno potom preko ZOOM-a ručali, putovanja zvana „team building“, pokloni za praznike, neke su od stavki tog paketa. 

Kompanije koje u paketu pogodnosti za zaposlene imaju brigu o deci, mogućnost odsustva sa posla zbog dece, postaju sve popularniji poslodavci, a to će neke zemlje naterati da donesu zakon kojim se standardizuje roditeljsko odsustvo sa posla. 

Ako uzmemo u obzir podatak European Pet Food-a za 2022. godinu da svako drugo domaćinstvo u Evropi ima kućnog ljubimca i da ih je 340 miliona samo na našem kontinentu, da su mnogi domovi postali sigurna kuća za životinje tokom pandemije, sledeće što su poslodavci ponudili jeste osiguranje za pse i mačke zaposlenih. Oni smatraju da put do kvalitetnih kadrova vodi i preko njihovih ljubimaca i odlučili su da brinu i o njima.

Pomoć u pravljenju plana za penzioni fond važna je pogodnost ne samo za starije stručnjake, već i za mlade, jer se pokazalo da nove generacije na tržištu rada već razmišljaju o penziji i kako da uvećaju budžet za deo života koji sledi nakon završetka radnog veka. 

Mlade će možda više interesovati benefit koji podrazumeva pomoć u otplati studentskog kredita, koji u našoj zemlji nije veliki trošak, ali u Sjedinjenim Američkim Državama ova vrsta pomoći čini poslodavce sve atraktivnijim. 

Ipak, sve više poslodavaca u Srbiji smatra da je najbolji način da kompaniju učinite boljom za sve zaposlene, ulaganje u njihovu konstantnu edukaciju i sticanje novih veština. Ova vrsta ulaganja u radnike isplati se višestruko, jer pored osećaja da kompanija misli na svoje zaposlene, da ulaže novac u njihovo napredovanje, stvara i osećaj sigurnosti i kod zaposlenih i kod poslodavaca. 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.