BOS PO TRNJU
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
PROCREDIT ONBOARDING – Jedinstven program za obuku mladih bankara
Intervju: Dragan Reščik, šef Odeljenja za HR i marketing...
U bankarskom sektoru HR stručnjaci ističu dva izazova sa kojima su suočeni: prvi je taj da posao u banci, koliko god delovao kao siguran i stabilan, mladima nije privlačan. Uvreženo je verovanje da generacija Z traga za poslovima koji će im omogućiti više slobode i kreativnog delovanja. Drugi izazov je fluktuacija kadrova koja je, godinama unazad, markirana kao HR izazov u svim, pa i u bankarskom sektoru.
Kako jedna banka ipak može da privoli mlade ljude, obezbeđujući im od starta i sigurnost i slobodu u izboru svog daljeg profesionalnog razvoja, u razgovoru nam je otkrio Dragan Reščik, šef Odeljenja za HR i marketing u ProCredit banci.
Razlog za to je naše stanovište da razvoj institucije ne odvajamo od razvoja zaposlenih. Kada to kažem, pre svega mislim na dugoročni razvoj – postavljanje čvrstih „temelja” za dalji rast, usavršavanje i karijerni napredak. Kompanije koje ad hoc „ulažu” u svoje zaposlene, mogu eventualno trenutno poboljšati neke svoje performanse. ProCredit banka ima pažljivo osmišljenu strategiju i jasnu viziju razvoja svojih ljudi. O posvećenosti celom procesu govori činjenica da smo pre sedam godina kupili manji hotel na Avali koji smo pretvorili u naš trening centar, u kojem i sprovodimo opisani edukativno-motivišući koncept.
ProCredit Onboarding program je naš program obuke za sve novozaposlene, kroz koji se nove kolege upoznaju sa svetom bankarstva, ali i sa vrednostima ProCredit banke. U okvirnu njega kombinujemo teoriju i praksu kako bismo olakšali razumevanje različitih aspekata poslovanja Banke.
Obraćamo posebnu pažnju na pitanja etike i moralnih principa, kako bismo osigurali da naše poslovanje bude odgovorno i u skladu sa važećim etičkim kodeksima koji vode naše poslovanje. Ne manje bitno, bavimo se i finansijskim konceptima kao što su efektivna i nominalna kamatna stopa, bilans stanja i uspeha.
Posebno je važno naglasiti da cenimo različitosti među zaposlenima i kroz interakciju sa kolegama iz različitih kultura i običaja, širimo svoje horizonte i razvijamo međunarodno razumevanje. Takođe, istražujemo principe održive ekonomije, jer želimo da budemo odgovorni prema okolini i društvu u celini.
Celokupan program traje 26 nedelja i ono što je jako važno da istaknem je da su nove kolege od prvog dana treninga u radnom odnosu. Time pokazujemo da iskreno računamo na njih, unapred uvažavajući njihove afinitete i želje za dalji razvoj karijere u našoj banci.
Danas u bankama ne rade samo ekonomisti, što je nekada bilo uobičajeno. Bankarski sektor rado zapošljava i mnoge druge struke, od inženjerskih, do politikoloških i društvenih. U ProCreditu osim formalnog obrazovanja kandidata, veoma je važan „faktor X”, a to je, najkraće rečeno, strast za konstantnim učenjem i rastom kroz timski rad i promene, koje su danas jedina konstanta.
Kroz ovaj program, koji se odvija na engleskom jeziku, mi upoznajemo njih, a oni upoznaju nas. Iskustvo sa Onboarding programa nam pokazuje da se na ovaj način gradi prisnija veza između poslodavca i zaposlenog, što kasnije pozitivno da utiče na zadržavanje kadrova.
Tokom Onboarding programa mlade kolege se direktno upoznaju sa različitim odeljenjima i pozicijama u banci, a dobijaju i preporuke predavača.
Zapošljavanje jedne osobe u timu je ozbiljna investicija, pa se naša posvećenost mladim kolegama kroz Onboarding program pokazala kao odličan model brige o zaposlenima. Taj naš strateški pristup razvoju zaposlenih ovim se ne završava. ProCredit je jedinstven i po svom dvostepenom akademskom programu u Firtu u Nemačkoj, gde je svim našim kolegama pružena mogućnost daljeg razvoja kroz jednogodišnju Bankarsku akademiju ili trogodišnji program Menadžerske akademije. Nova znanja i nove veštine osnažuju nas i kao pojedince i kao tim, odnosno kolektiv.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Šta je uistinu značila poseta predsednika Srbije Parizu i prijem u Jelisejskoj palati?
Prosečna marža u trgovinama na malo u Srbiji kreće se od oko 21-22 odsto do 31-32 odsto, ali je manja od one u Evropi. Maloprodaja nije kriva za visok rast cena u srpskim prodavnicama, a profiti trgovinskih ...
U proizvodnju struje u narednim decenijama moraće da se investira više desetina milijardi evra, jer Srbija više ne može dugoročno da se oslanja na nasleđene kapacitete iz socijalizma, sa izuzetkom hidrocentr...
Srbija mora da uskladi svoju unutrašnju i spoljnu politiku, odnosno da demokratski odluči o svom usmerenju ka velikim silama, glavna je poruka okruglog stola pod nazivom „Srbija između Istoka i Zapada“. Pone...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE