Vesti iz izdanja

28.04.2017. 15:35

Autor: Julijana Vincan

Srećna sedmica

Kako izgleda svetsko takmičenje studenata u rešavanju studije slučaja

Četvoro studenata druge godine fakulteta FEFA u Beogradu uspeli su da se plasiraju u finale, među 20 najboljih studentskih ekipa u rešavanju studije slučaja, odnosno simulacije ulaganja prave kompanije, čiji je cilj izbegavanje grešaka i postizanje najbolje cene akcija. Uprkos početnom nesnalaženju i tome što nisu imali skup softver za vežbu, naši studenti su u finišu izbili na vrha. Ovo je njihova priča.

Na jednom od najvećih svetskih takmičenja u rešavanju studije slučaja „Peaktime 2017″, studenti Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju (FEFA) plasirali su se u veliko finale u konkurenciji od preko 300 timova i pojedinačnih učesnika iz preko 60 zemalja. Članovi našeg tima su studenti druge godine, Željko Jojić, Aleksandar Vasić, Teodora Kotarlić i Katarina Vujošević. 

Na takmičenje su se sami prijavili, dok ih je na to uputio njihov mentor Aleksandar Vučković. Iako ih je četvoro, njihov tim je harmoničan. Svako zna svoje zadatke i ulogu. A učešće u ovoj studiji slučaja je iziskivalo mnogo vremena.

„Ovakva vrsta takmičenja je u svetu veoma poznata, pogotovo u Aziji. Veliki broj takmičara dolazi iz Hongkonga i Indije. U Evropi nije toliko čuven, ali smo mi zahvaljujući tome što je FEFA sklopila ugovor sa Peaktime-om imali prilike da čujemo za njega“ ističe Teodora Kotarlić.

U preliminarnoj fazi takmičenja, studenti su se nadmetali u poslovnoj simulaciji i rešavanju studije slučaja, a najboljih 20 timova na osnovu rezultata izborilo se za plasman u finale. Ključna stvar koju će studenti dobiti jeste iskustvo i znanje koje nisu imali priliku do sada da steknu. Namera im je bila da malo vežbaju i nisu očekivali da će proći dalje.

„Na dosta naših predmeta na fakultetu se primenjuje ovaj metod nastave, konkretno iz menadžmenta najviše. Radimo na svakim vežbama studije slučaja. Dobijemo neki poslovni problem i ono što smo naučili na časovima teorije moramo da primenimo na vežbama. Ja sam takođe u sekciji studije slučaja, tako da sam od kraja prve godine imao svake nedelje zadatak da radim studije slučaja“, skreće pažnju Željko Jojić i na bogato iskustvo sa fakulteta.

FEFA se više fokusira na praktično znanje nego na teoriju, u tome se slaže četvoro uspešnih studenata koji će se u finalu takmičiti rame uz rame sa studentima sa najboljih fakulteta iz celog sveta. Od 5. do 7. maja oni će u glavnom gradu Letonije, Rigi, dobiti priliku da pokažu kvalitet nastavnog rada na FEFA, kao i svoj talenat i zalaganje.

„U prvoj fazi takmičenja smo imali pet rundi u kojima smo imali biznis simulacije, gde smo predstavljali proizvođača telefona koji je morao svoje proizvode da plasira na tržište i da se izbori sa konkurentima. Imali smo dva tržišta, evropsko i azijsko, i svako od njih je imalo različitu segmentaciju. Postojale su različite potrebe tržišta, različite preferencije potrošača. Naša uloga je bila da sve to sprovedemo, da osmislimo marketing miks koji se sastoji od promocije, cene, do distribucije i samog proizvoda“, objašnjava Aleksandar Vasić.

Iako su među najmlađim učesnicima, naš tim izborio se za učešće u finalu prestižnog takmičenja tako što je uspeo da odigra ozbiljnu ulogu generalnog direktora mobilne kompanije. Njih četvoro jednoglasno smatraju da ne gube ništa time što su na privatnom fakultetu, već smatraju da su i u prednosti zbog bogatijeg praktičnog iskustva.

Nastavak teksta možete pročitati u 40. broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.