Vesti iz izdanja

01.06.2023. 00:13

Štampano izdanje Nove ekonomije

Autor: Dimitrije Gašić

Trendovi – Meta koristi AI da poboljša reklamiranje

Kompanija Meta objavila je da nastoji da se što pre uskladi sa veštačkom inteligencijom (AI) kako bi poboljšala efikasnost oglašavanja na društvenim mrežama Fejsbuk i Instagram. Ta kompanija trenutno testira nove alate za što bolje generisanje oglasa.

Metin „AI Sandbox” projekat podrazumeva tri opcije: varijacije napisanog teksta, pojavljivanje slika i generisanje pozadine.

Naime, kada je varijacija teksta u pitanju, veštačka inteligencija nudiće različite predloge teksta oglasa, kako bi se maksimizirao učinak. Pozadinu objave, proizvoda ili teksta, korisnik može da bira iz predloga AI, kao i Image Outcropping, što će poslužiti da se od jedne objave dobije više formata – video za reel, fotografija za story.

Upravo će sistem zasnovan na veštačkoj inteligenciji, u formi alata, docrtati delove na fotografiji namenjenoj za oglas na Fejsbuku ili Instagramu, koristeći „znanja” za što efektnije reklamiranje.

Stručnjaci smatraju da ove vidove pomoći u kreativnim industrijama treba koristiti oprezno i da oni nikako nisu zamena, već neka vrsta dopune čovekovim idejama.

Opcija koja uključuje veštačku inteligenciju u fazi je testiranja.

 

Jutjub na sve načine pokušava da spreči blokiranje reklama

 

Još uvek je na nivou eksperimenta, što je dovoljno jasan pokazatelj da kompanija Jutjub želi da se „obračuna” sa korisnicima netolerantnim na oglase, ali čelnici najpopularnije video-baze na svetu su odlučni da se gledaju reklame.

Nekada pre videa, nekada i dve zaredom, a nekada i u toku dužeg videa, na Jutjubu nam se pojavljuju reklame, što ume da bude veoma iritirajuće. Ali, neku cenu moramo da platimo.

Oni koji sebe odlučno lišavaju takvog stresa, koriste razne aplikacije za sprečavanje brutalnog advertajzing upada i sada Jutjub toga želi da se reši jer oni od reklama žive.

Tako će svima njima iskakati upozorenje kada pokušaju da otvore bilo koji video, a mogućnost da ipak odgledate video postoji ukoliko a) deinstalirate aplikaciju koja blokira reklame i b) izuzmete Jutjub sa spiska sajtova za blokadu reklama.

Razlog zbog čega se Jutjub odlučio na ovaj korak leži možda i u tome što oglašivači nisu zadovoljni i traže bolje rezultate kampanja, te da bazu blokatora reklama čini ne tako mali broj korisnika ove mreže.

Kompanija Gugl, u čijem je vlasništvu i Jutjub, sve ozbiljnije se bavi problemom u vezi sa blokiranjem reklama u želji da svoje partnere-oglašivače učini sve zadovoljnijim. U tom poduhvatu, i Gugl je, kao i Meta, u pomoć pozvao veštačku inteligenciju. Da li će se ona izboriti sa prirodnom  – programerima koji možda već uveliko rade na blokatoru blokatora, videćemo vrlo brzo.

 

 

Još novih opcija za ćaskanje u WhatsApp-u

 

Novine u četu na WhatsApp-u mogle bi dopisivanje da učine zanimljivim ukoliko ste ljubitelji, recimo, glasanja. To bi moglo da bude zanimljivo u raznim čet grupama gde je skoro svako pitanje referendumsko i gde je potrebno demokratsko donošenje odluka.

To Metina aplikacija za čet očigledno zna i želi da omogući opciju anketa sa mogućnošću ponovnog glasanja ili jednom kako i dolikuje poštenim izborima.

Te ankete, radi podsećanja na rezultate, moguće je pronaći u opciji za čet pretragu, isto kao i fotografije. Takođe, novina je i to da napisi na podeljenim fotografijama mogu da se, posle određenog vremena, brišu ili prepravljaju.

U cilju što bolje komunikacije i zabave, odnedavno je moguće i pisanje po fotografiji ili video-snimku pre slanja, što može učiniti razgovor efikasnijim, smatraju čelnici WhatsApp-a. To isto je moguće i prilikom deljenja dokumenata.

Tokom prve polovine maja meseca najavljeno je da pojedini korisnici već imaju nove opcije, a da će svi ostali te nove mogućnosti dobiti u narednih šest nedelja.

 

Digitalna knjiga neograničenih mogućnosti

 

Yoga Book 9i novi je model laptopa sa dva ekrana kompanije Lenovo. Kreatori ovog zanimljivog gedžeta trudili su se da naprave mašinu za sve – one koji vole zabavu, koji bi na njemu da rade najrazličitije poslove, a svakako i za one kreativne koji podrazumevaju crtanje.

Potencijal dvostrukog ekrana može biti veliki, kažu tvorci Yoga Book-a. Sve je bazirano na Intel Evo moćnoj platformi, a činjenica da taj laptop uglavnom čine ekrani, neće uticati na potrošnju baterije.

Dvostruki ekran omogućava istovremeno gledanje dva video-sadržaja ili fotografije, čitanje dva dokumenta ili upoređivanje, gledanje videa i istovremeno hvatanje beležaka.

Postolje sa folijama za lakši rad u pokretu, odvojiva bluetooth tastatura i pametna olovka dolaze u paketu sa kombinovanim uređajem laptop i tablet koji će od ovog juna biti u prodaji širom sveta.

Cena tog gedžeta biće oko 2.100 američkih dolara.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.