
Loza voli da se bori
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
Andriy Pukalskiy, direktor operacija, METRO Cash&Carry Srbija
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio
Po mnogo čemu prethodnih nekoliko meseci je bilo bez presedana u skorijoj istoriji, uključujući i načine na koje smo radili i organizovali poslove. Vi ste direktor operacija u METRO Cash&Carry Srbija, kompaniji koja je deo jednog od globalnih lidera veleprodaje – METRO AG-a. Recite nam kako je prethodni period izgledao u METRO-u, lokalno i globalno?
Kao što ste rekli, ovo je iskustvo koje retko ko od nas pamti, i zbog toga je predstavljalo izazov na više nivoa. Prepreke sa kojima smo se susretali bile su utoliko teže jer smo ih svi doživljavali u isto vreme i niko od nas nije imao praktično iskustvo kako da najbolje reaguje u datim okolnostima. Sa druge strane, mi kao deo internacionalne firme smo imali saznanja i iskustva kolega iz Kine i mogli smo da predvidimo pojedine izazove. Međutim, niko nije imao najbolji mogući primer koji smo mogli da iskoristimo i primenimo. Zbog toga su brze, ali oprezne reakcije i adaptacije bile neophodne od početka, naročito kada su adekvatna zaštita i bezbednost naših zaposlenih bile u pitanju, što je ujedno, kako lokalno tako i globalno, bio najviši prioritet METRO-a. Ostali koraci su podrazumevali adaptaciju na specifične COVID-19 vanredne situacije koje je svaka zemlja imala, a kako bismo definisali najbolji, najbezbedniji i najefikasniji način da pružimo uslugu našim kupcima.
Kako su ti procesi izgledali, koliko su se operacije izmenile i koje ste posledice primetili? U kojoj se meri izmenila industrija u okviru koje METRO posluje?
Smatram da je najveći izazov u mom domenu poslovanja bila promena u načinu na koji smo sarađivali i komunicirali. Imam solidno globalno iskustvo rada u kriznim situacijama, od onih izazvanih ekstremnim vremenskim prilikama, do političkih nemira – ali u ovoj situaciji pretnja nije bila opipljiva iako je bila, i ostala, izuzetno realna i opasna.
Organizovati rad za preko hiljadu ljudi, u vanrednim okolnostima koje su se svakodnevno menjale i razvijale, zaista je nešto što nisam iskusio do sada i što ću iskreno ceniti kao važnu lekciju koju sam naučio. Takođe sam potvrdio svoje uverenje da su redovna, precizna i promišljena komunikacija i koordinacija sa timom i kolegama, bile ključni faktor da se osećamo bezbedno i što nismo dozvolili da nas potpuno opravdani osećaji straha i nesigurnosti nadvladaju u situaciji u kojoj smo se zatekli. Na taj način je bilo mnogo lakše postići da se poslovne operacije sprovode uz minimalno remećenje, ali i prihvatiti činjenicu da se moramo adaptirati u hodu. U Srbiji, čak i pod striktnim merama vanrednog stanja, METRO je uspeo da ostane otvoren i da pruži svojim kupcima usluge i snabdevenost, u skladu sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti. Upravo zato smo stekli brojne nove i zadovoljne kupce tokom prethodnog perioda. Sada je potrebno da nastavimo da pratimo kako kupci i tržište menjaju svoje potrebe i zahteve, i da se adekvatno i efikasno adaptiramo, kao i u proteklom periodu.
Šta je, po vama, pozitivno proisteklo iz ove vanredne situacije?
Verujem da govorim u ime mnogih kolega, iako će možda zvučati kao kliše, ali moj najjači utisak tokom ovog perioda bio je osećaj solidarnosti i zajedništva među zaposlenima u METRO Srbija. Tim se povezao kao velika porodica i svi su bili spremni da se podrže i pomognu jedni drugima, sa osećajem zajedničke svrhe, gde su svi – od članova Uprave, zaposlenih u radnjama, do menadžera i ljudi koji rade na dostavi, imali isti cilj – da se nađu jedni drugima, ali i našim kupcima, kada je to bilo najpotrebnije. Naravno, pozitivno je i to što smo uspeli da zaštitimo zaposlene i izađemo bezbedni iz ove krize.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Kakav je kvalitet domaćih vina? Odličan generalno. Prošli smo fazu kada su se proizvodila kvalitetna vina, tehnološki ispravna, sortna vina. Sad smo već u fazi da svako podneblje ima svoje karakteristike i ...
IPA programi Evropske unije imaju pet komponenti: pomoć tranziciji i izgradnja institucija (TAIB), prekogranična saradnja (CBC), regionalni razvoj (REGD), razvoj ljudskih resursa (HRD) i ruralni razvoj (IPAR...
Vesti iz izdanja Javne finansije
Prošle godine EPS i Srbijagas su „koštali“ budžet skoro 2% BDP-a, odnosno oko 1,2 milijarde evra. I ove godine u budžetu se predviđa nastavak subvencionisanja energetskih preduzeća. Uz to idu i vraćanje dugo...
Torlak više ne proizvodi sputnjik V vakcine, kažu upućeni. A koliko nas je koštao pokušaj? Makar nekoliko miliona evra. Srbija je trebalo da postane regionalni proizvođač vakcina protiv korone. Bio je pla...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE