Vesti iz izdanja

30.11.2015. 20:35

Autor: Petar Marković

Uslovi su izazovni, ali se poboljšavaju

Gabor Bekefi, generalni direktor Carlsberg Srbije

I pored toga što se Srbija suočava sa recesijom tokom poslednjih godina, Vlada je usvojila nekoliko veoma važnih zakonskih izmena. Dobar primer je izmena Zakona o radu iz 2014. godine koja je omogućila kompanijama da svoju radnu snagu prilagodi ekonomskim potrebama. Neke od promena u 2015. godini kreirale su dodatni prostor investitorima da intenziviraju svoje aktivnosti. Nažalost, ova poboljšanja ne kompenzuju slabu tražnju koja je posledica i globalne krize, ali i strukturnih promena ekonomije Srbije, kaže Bekefi za „Novu ekonomiju“

Kakva je 2015. godina bila za Carlsberg i kakvi su planovi kompanije za 2016?
Tržište piva u Srbiji u 2015. i dalje ima isti trend opadanja kao prethodnih godina, sa izuzetkom letnjih meseci, koji su prošle godine bili u znaku poplava. Portfolio kompanije Carlsberg Srbija je širok, tako da se rezultati brendova međusobno razlikuju. Dok sa jedne strane rastu naši premijum brendovi (kao, na primer, Tuborg, Grimbergen, Budweiser Budvar, Somersby), ali i Merak, koji spada u nižu cenovnu kategoriju, naš vodeći brend, LAV, suočava se sa izazovima. Tako su i izveštaji o rezultatima koje mi kao ćerka kompanija podnosimo našoj centrali mešoviti. U celini gledano, naš tržišni udeo prema izveštajima AC Nielsena je u nivou prošle godine.

Kakve promene na tržištu piva su okarakterisale ovu godinu?
Domaće pivsko tržište opada još od 2008. godine i to, zaključno sa 2015, čak 30%. Počev od 2011. godine, na godišnjem nivou, tržište se smanji za 1%. Tačno je da je postojao oporavak tokom leta, ali u prvom kvartalu smo imali negativan trend, a isto predviđam i u četvrtom, tako da će, posledično, cela godina ispratiti istorijsko kretanje. Ovaj trend je zapravo veoma sličan trendovima na drugim tržištima koja se suočavaju sa ekonomskim izazovima: premijum segment i niži cenovni segment rastu, dok najveći segment na tržištu, takozvani mejnstrim (mainstream) opada. 

Da li se može očekivati konsolidacija na srpskom pivarskom tržištu kao što se to dešava na globalnom nivou?
Ne očekujem konsolidaciju tržišta piva u Srbiji u nekoj skorijoj budućnosti. Naime, domaće pivsko tržište je relativno izbalansirano u smislu da imamo tri „igrača” koji  imaju sličan tržišni udeo, te bi u tom pogledu njihova konsolidacija bila upitna sa strane zakonske regulative. 

Nastavak teksta možete pročitati u dvadesetšestom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.