CIP negira ogovornost za probleme u Grdelici

Ilustracija, Foto: Pexels
  • 28.05.2019

  • 14:33

  • Danas

  • 0

Troškovi za izgradnju deonice na južnom kraku Koridora 10 koji prolazi kroz Grdelicu porasli su za 110 miliona evra, a saobraćajni institut CIP ne prihvata odgovornost za niz problema koji su se desili tokom realizacije, piše Danas.

Kako se navodi, taj deo sastojao se od šest građavinskih celina, za koje je bilo namenjeno 240 miliona evra iz kredita Evropske investicione  banke i delom Svetske banke, a kako piše ovaj dnevni list, ta cifra se neće zaustaviti ni na 350 miliona evra.

Izgradnju Koridora 10 pratio je niz propusta, a za gradnju poslednje i najteže etape na južnom kraku problem su predstavljala klizišta koja su se obrušavala u više navrata.

PROČITAJTE JOŠ:

Naplata putarine kroz Grdelicu od 1. jula

Potporni zid u Grdelici, koji se srušio, građen bez građevinske dozvole

Podnete prijave protiv 16 inženjera zbog rušenja potpornog zida u Grdelici

Pojedini mediji na odgovornost pozivaju Saobraćajni institut CIP, a direktor, Milutin Ignjatović, kaže za Danas da je sramota što su neki mediji iznosili optužbe na njegov i račun CIP-a , jer su oni isuviše ozbiljni, ne samo u Srbiji, već i van njenih granica.

Ignjatović je, govoreći za Danas, najavio tužbe zbog iznetih neistina i da će sav novčani iznos biti dat u dobrotvorne svrhe.

On je rekao da je CIP radio projektnu dokumentaciju koju je u potpunosti prihvatila Republička reviziona komisija  i tehnička kontrola bez ikakve primedbe.

Ignjatović dodaje da je na osnovu te dokumentacije rađen most, tunel i trasa i da tokom izvedbe radova nije bilo problema, već da su oni postojali na kosini 2, gde radovi nisu izvođeni po projektu CIP-a, već po nekoj drugoj dokumentaciji.

Direktor CIP-a kaže da njegov institut niko o tome nije obavestio, niti je tražena saglasnost i napominje da se to radilo pet godina i da je bilo čak 11 projekata, te da se na kraju sve srušilo.

Ignjatović navodi da CIP nema grešeke u projektima i da imaju specijalizovane projektantske timove svih struka koji se bave istraživanjem i projektovanjem.

Kako Danas saznaje, CIP je trebalo da uradi i projekte za sanaciju terena u Grdeličkoj klisuri, te su ponudili rešenje sa četiri reda šipova, a sagovornik Danasa tvrdi da su Koridori Srbije tražili da se stane već kod trećeg reda, a pošto na to nisu pristali, posao im nije dodeljen.

Projektovanje je trajalo narednih pet godina, ali on nije uspešno realizovan ni posle 11 pokušaja.

 

 

pošaljite komentar

Nema komentara