Vesti iz zemlje

28.05.2019. 14:34

Danas

Autor: Aleksandra Đenadić, Prvo osnovno tužilaštvo

CIP negira ogovornost za probleme u Grdelici

Troškovi za izgradnju deonice na južnom kraku
Koridora 10 koji prolazi kroz Grdelicu porasli su za 110 miliona evra, a
saobraćajni institut CIP ne prihvata odgovornost za niz problema koji su se
desili tokom realizacije, piše Danas.

Kako se
navodi, taj deo sastojao se od šest građavinskih celina, za koje je bilo
namenjeno 240 miliona evra iz kredita Evropske investicione  banke i delom Svetske banke, a kako piše ovaj
dnevni list, ta cifra se neće zaustaviti ni na 350 miliona evra.

 

Izgradnju
Koridora 10 pratio je niz propusta, a za gradnju poslednje i najteže etape na
južnom kraku problem su predstavljala klizišta koja su se obrušavala u više
navrata.

PROČITAJTE JOŠ:

Naplata putarine kroz Grdelicu od 1. jula

Potporni zid u Grdelici, koji se srušio, građen bez građevinske dozvole

Podnete prijave protiv 16 inženjera zbog rušenja potpornog zida u Grdelici

Pojedini
mediji na odgovornost pozivaju Saobraćajni institut CIP, a direktor, Milutin
Ignjatović, kaže za Danas da je sramota što su neki mediji iznosili optužbe na
njegov i račun CIP-a , jer su oni isuviše ozbiljni, ne samo u Srbiji, već i van
njenih granica.

 

Ignjatović
je, govoreći za Danas, najavio tužbe zbog iznetih neistina i da će sav novčani
iznos biti dat u dobrotvorne svrhe.

 

On je rekao
da je CIP radio projektnu dokumentaciju koju je u potpunosti prihvatila
Republička reviziona komisija  i tehnička
kontrola bez ikakve primedbe.

 

Ignjatović
dodaje da je na osnovu te dokumentacije rađen most, tunel i trasa i da tokom
izvedbe radova nije bilo problema, već da su oni postojali na kosini 2, gde
radovi nisu izvođeni po projektu CIP-a, već po nekoj drugoj dokumentaciji.

 

Direktor
CIP-a kaže da njegov institut niko o tome nije obavestio, niti je tražena
saglasnost i napominje da se to radilo pet godina i da je bilo čak 11
projekata, te da se na kraju sve srušilo.

 

Ignjatović
navodi da CIP nema grešeke u projektima i da imaju specijalizovane
projektantske timove svih struka koji se bave istraživanjem i projektovanjem.

 

Kako Danas
saznaje, CIP je trebalo da uradi i projekte za sanaciju terena u Grdeličkoj
klisuri, te su ponudili rešenje sa četiri reda šipova, a sagovornik Danasa
tvrdi da su Koridori Srbije tražili da se stane već kod trećeg reda, a pošto na
to nisu pristali, posao im nije dodeljen.

 

Projektovanje
je trajalo narednih pet godina, ali on nije uspešno realizovan ni posle 11
pokušaja.

 

 

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.