Formirana radna grupa za autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad

FOTO: Pixabay

Vlada Srbije donela je odluku o obrazovanju Radne grupe za izgradnju autoputa Beograd-Zrenjanin i Zrenjanin-Novi Sad, koju treba da realizuje kineska Šandong Hajspid Grupa (Shandong Hi-Speed Group).

Zadatak Radne grupe je saradnja sa Šandongom radi realizacije projekta, a „posebno radi definisanja prihvatljivog oblika finansiranja u cilju izgradnje tog autoputa", navodi se u odluci Vlade.

Na čelu radne grupe je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, a među članovima su v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Instituta za puteve Nenad Tomić i predstavnici Ministarstva građevinarstva, finansija i privrede.

Šandong je državna kineska kompanija koja je u Srbiji već radila na izgradnji autoputa „Miloš Veliki", što je finansirano kreditom iz Kine.

Prema ranijim najavama, autoput od Beograda do Zrenjanina trebalo bi da počne da se gradi 2020. godine, a njegova vrednost je između 300 i 350 miliona evra. Radovi bi trebalo da traju tri godine.

Kako je Insajder objavio u maju ove godine, zemljište koje je bilo planirano za izgradnju autoputa Beograd-Zrenjanin država je prodala Al Dahri prilikom prodaje PKB-a, iako su predstavnici vlasti tvrdili da država neće morati da po uvećanoj ceni otkupljuje zemljište koje je nedavno prodala. 

Dokazi objavljeni u serijalu Insajdera su, po svemu sudeći, doveli do toga da država odustane od tog plana izgradnje autoputa, objavio je tada ovaj medij.

PROČITAJTE JOŠ:

Srbija poklanja nemačkoj firmi Brose zemljište vredno 1,5 miliona evra

 

Vlada daje 28 miliona za projekte na Kosovu, uključujući nadzor

pošaljite komentar

3 komentara

  • NUNS -1063

    Posle mreže Koridora kroz centralnu Srbiju,u Vojvodini nije izgradjen ni jedan,osim tranzitnog BGD-NS-Madjarska.Sada se rade projekti,koji idu do Zrenjanina,pa opet natrag do Novog Sada.Taj autoput do Zrenjanina,trebao je da ide do Kikinde i do Segedina,a istočno do Temišvara.

  • oseća se kampanja u vazduhu

    Mnogo krivim medije što ne pronalaze kvalitetne ekonomiste koje bi podržali u digitalnom smslu izrade šema i drugih geometrijskih konstrukcija koje bi pojednostavljeno objasnile šta se dešava. Imamo samo neke "analitičare" koje snime na nekom trotoaru i oni isključivo tada izvode političko lobiranje a ne naučno ekonomsku ili političku analizu!

  • Drug Đura

    Idu izbori, a sa njima i gradnja puteva, zapošljavanje...kad bi sračunali u zadnjih 30 godina sve obećane, ali i kroz papire izgrađene puteve...imali bi auto puteve i do naj manjih mesta...al onda Mrkonjić, Ilić i svi ostali političari u dobroj meri nebi imali to što sad imaju...