Na konferenciji Evropskog
fonda za Jugoistočnu Evropu, koja je održana u Beogradu održan je i
sajam preduzetništva na kom su se predstavili preduzetnici iz zemlje i
regiona.
Razgovarali
smo sa predstavnicima magazina „Liceulice“ koju su na sajmu prezentovali svoj ulični
časopis, osnovan sa ciljem da se podrže marginalizovane grupe ljudi i da se poveća
njihova socijalna i ekonomska uključenost.
Kada je nastalo „Liceulice“
i čime se bavite?
Lice
Ulice postoji već devet godina. Mi smo prvi ulični čaopis u Srbiji. Nastali smo
kao jedan od projekata Smart kolektiva, a onda smo postali zasebna
organizacija. Sada smo udruženje građana, izdajemo mesečnik, prodaju ga ljudi
na ulici, koji dolaze iz najrazličitijih marginalizovanih grupa i na ovaj način
zarađuju sebi za život. Svaki broj košta 200 dinara i polovina novca odlazi
uličnom prodavcu, dok se druga polovina koristi za štampu sledećeg broja.
Ove
godine smo pokrenuli i novo englesko izdanje BLO (Belgrade Less Ordinary), prvi
broj za proleće/leto je izašao u aprilu, a planirano je krajem oktobra da izađe
i drugi broj. Plan je da svake godine imamo dva engleska izdanja koja
predstavljaju neku vrstu alternativnog vodiča kroz Beograd.
Časopisi
„Belgrade less ordinary“ mogu se naći u
hotelima, hostelim, muzejima i sličnim ustanovama, nalaze se u kutijama gde
ljudi mogu da uzmu primerak i da ostave donaciju.
Kakvu ste saradnju imali
sa EFSE?
Prošle
godine smo bili deo programa u kom smo dobili mentorsku podršku i sredstva da
pokrenemo online shop, tako da ljudi sada mogu da kupuju izdanja, majice i
druge proizvode preko našeg online šopa. Nada nam je da u jednom trenutku naš
sajt preraste u svojevrsnu crowdfunding platformu za programe koje Liceulice
daje svojim korisnicima.
Na koji način zapošljavate
prodavce?
Imamo
različite nivoe, nekada preko partnerskih udruženja, koja imaju svoje korisnike
i sa njima potpisujemo sporazum o saradnji da njihovi korisnici mogu prodavati
časopis. Dešava se često i da nas same organizacije ili pojedinci kontaktiraju
sa željom da počnu da sarađuju sa nama. Otvoreni smo za saradnju i na najrazličitije
načine primamo nove prodavce.
V. Vuksanović