Vesti iz zemlje

18.03.2016. 09:56

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Srpski preduzetnici mogu biti konkurenti i u svetu

Popularno okupljanje malih i srednjih preduzetnika Business Cafe održano je deseti put u Beogradu u Mikser Housu pred više od dvesta zainteresovanih gostiju, ljudi koji vode sopstveni biznis ili nameravaju da ga pokrenu.

Tema je bila Vrhunski srpski proizvod, a o tome da srpski proizvodi mogu biti konkurentni na globalnom tržištu govorilo je četvoro preduzetnika iz Srbije, koji su to svojim poslom i dokazali.

O svojim iskustvima u razvoju sopstvenog biznisa i plasiranju domaćeg proizvoda na globalno tržište govorili su preduzetnici koji svoje proizvod izvoze u svet: Branko Nešić, vlasnik Rakiabara, čija franšiza danas postoji i u Šangaju i Torontu, Filip Radojičić (24), vlasnik firme Sanfrut koji otkupljuje i izvozi suve šljive u Rusiju, a sada razvija i proizvodnju džemova i ceđenih sokova i Ivan Bjelajac, iz IT kompanije Devana Technologies, koja je autor softvera Manage WP, proizvoda koji milionima korisnika u svetu omogućava da jednostavnije upravljaju većim brojem instalacija Word Pressa.

Filip Radojičić rekao je da ljudi ne treba da prihvataju kada im neko kaže da neće uspeti u Srbiji:

„Sreo sam mnogo mladih ljudi koji su odustali od svoje preduzetničke ideje jer su im je okolina govorila da neće uspeti u Srbiji. Zbog toga često kažem da je dobro slušati sve savete ali ih ne prihvatiti sve“, kazao je.

Filip je dodao da je neophodno da se poljoprivrednici međusobno udruže.

„Šansa u Srbiji je u poljoprivredi i preradi, ali dokle god se voćari ne udruže i ne prionu na savremenu proizvodnju oni će štrajkovati i bacati voće po putu“, zaključio je mladi preduzetnik.

Ivan Bjelajac je rekao da samo mali broj ljudi zna da je njihov proizvod iz Srbije i da to ima svoje mane, ali i prednosti:

„Mislim da je Srbija jedna od najbolje pozicioniranih i dosta popularnih outsourcing destinacija. U našoj industriji ima ljudi koji kvalitetno rade i to je u svetu i prepoznato, zato smo često angažovani“, rekao je Bjelajac.

O tome kako je razvijao svoj biznis sa preduzetnicima je razgovarao i Branko Nešić, vlasnik popularnog Rakiabara koji danas postoji i u Torontu i u Šangaju.

„Svako ima razlog zbog čega je ušao u preduzetništvo – neko da bude slobodan, neko da zaradi novac. Mislim da preduzetništvo treba razumeti kao igru jer je tada mnogo lakše i jednostavnije, bez obzira na to da li u tom trenutku pobeđujete ili gubite“.

Inače, Business Cafe, druženja malih i srednjih preduzetnika razvijeno je prvo u Hrvatskoj, a onda po ostalim zemljama u regionu, a idejni tvorac umrežavanja preduzetnika uz kafu osmislila je Kristina Ercegović, zagrebačka preduzetnica i autorka knjige Sam svoj gazda.

„Glavne poruke Business cafea su: Niste sami  – kad pokrećete i vodite vlastiti biznis – svi prolaze isto. Može se uspeti i ovde i sada u našem regionu usprkos svemu“, rekla je Kristina Ercegović otvarajući martovsko okupljanje preduzetnika.

Do sada je održano više od 90 ovakvih događaja u osam gradova, predstavljeno više od 250 preduzetničkih priča, a više od 10.000 posetilaca sklopili su više od deset miliona evra poslova međusobno. Ideja je da se, kroz druženja i razgovor, preduzetnici povezuju, pomažu jedni drugima, savetuju, sklapaju poslove ili pokreću nove projekte.

Sponzori Business Cafe okupljanja u Beogradu su Wiener Stadtische Srbija i Grand Kafa.

Medijski sponzori su: Media Marketing, Bizlife, Nova ekonomija, Svet novca

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.