Popularno okupljanje malih i srednjih preduzetnika Business Cafe održano je deseti put u Beogradu u Mikser Housu pred više od dvesta zainteresovanih gostiju, ljudi koji vode sopstveni biznis ili nameravaju da ga pokrenu.
Tema je bila Vrhunski srpski proizvod, a o tome da srpski proizvodi mogu biti konkurentni na globalnom tržištu govorilo je četvoro preduzetnika iz Srbije, koji su to svojim poslom i dokazali.
O svojim iskustvima u razvoju sopstvenog biznisa i plasiranju domaćeg proizvoda na globalno tržište govorili su preduzetnici koji svoje proizvod izvoze u svet: Branko Nešić, vlasnik Rakiabara, čija franšiza danas postoji i u Šangaju i Torontu, Filip Radojičić (24), vlasnik firme Sanfrut koji otkupljuje i izvozi suve šljive u Rusiju, a sada razvija i proizvodnju džemova i ceđenih sokova i Ivan Bjelajac, iz IT kompanije Devana Technologies, koja je autor softvera Manage WP, proizvoda koji milionima korisnika u svetu omogućava da jednostavnije upravljaju većim brojem instalacija Word Pressa.
Filip Radojičić rekao je da ljudi ne treba da prihvataju kada im neko kaže da neće uspeti u Srbiji:
„Sreo sam mnogo mladih ljudi koji su odustali od svoje preduzetničke ideje jer su im je okolina govorila da neće uspeti u Srbiji. Zbog toga često kažem da je dobro slušati sve savete ali ih ne prihvatiti sve“, kazao je.
Filip je dodao da je neophodno da se poljoprivrednici međusobno udruže.
„Šansa u Srbiji je u poljoprivredi i preradi, ali dokle god se voćari ne udruže i ne prionu na savremenu proizvodnju oni će štrajkovati i bacati voće po putu“, zaključio je mladi preduzetnik.
Ivan Bjelajac je rekao da samo mali broj ljudi zna da je njihov proizvod iz Srbije i da to ima svoje mane, ali i prednosti:
„Mislim da je Srbija jedna od najbolje pozicioniranih i dosta popularnih outsourcing destinacija. U našoj industriji ima ljudi koji kvalitetno rade i to je u svetu i prepoznato, zato smo često angažovani“, rekao je Bjelajac.
O tome kako je razvijao svoj biznis sa preduzetnicima je razgovarao i Branko Nešić, vlasnik popularnog Rakiabara koji danas postoji i u Torontu i u Šangaju.
„Svako ima razlog zbog čega je ušao u preduzetništvo – neko da bude slobodan, neko da zaradi novac. Mislim da preduzetništvo treba razumeti kao igru jer je tada mnogo lakše i jednostavnije, bez obzira na to da li u tom trenutku pobeđujete ili gubite“.
Inače, Business Cafe, druženja malih i srednjih preduzetnika razvijeno je prvo u Hrvatskoj, a onda po ostalim zemljama u regionu, a idejni tvorac umrežavanja preduzetnika uz kafu osmislila je Kristina Ercegović, zagrebačka preduzetnica i autorka knjige Sam svoj gazda.
„Glavne poruke Business cafea su: Niste sami – kad pokrećete i vodite vlastiti biznis – svi prolaze isto. Može se uspeti i ovde i sada u našem regionu usprkos svemu“, rekla je Kristina Ercegović otvarajući martovsko okupljanje preduzetnika.
Do sada je održano više od 90 ovakvih događaja u osam gradova, predstavljeno više od 250 preduzetničkih priča, a više od 10.000 posetilaca sklopili su više od deset miliona evra poslova međusobno. Ideja je da se, kroz druženja i razgovor, preduzetnici povezuju, pomažu jedni drugima, savetuju, sklapaju poslove ili pokreću nove projekte.
Sponzori Business Cafe okupljanja u Beogradu su Wiener Stadtische Srbija i Grand Kafa.
Medijski sponzori su: Media Marketing, Bizlife, Nova ekonomija, Svet novca