Vesti iz zemlje

31.10.2017. 11:24

Nova ekonomija

Autor: Nova Ekonomija

Atlantic u prvih devet meseci 2017. ostvario rast prihoda i profitabilnosti

Atlantic Grupa je u prvih devet meseci 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 531,1 miliona eura što u odnosu isto razdoblje 2016. godine predstavlja rast od 4,4 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 59,2 miliona evra i veća je za 5,1 odsto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 2,8 posto na 31,9 miliona evra. 

Do kraja godine kompanija očekuje dodatno proširenje distributivnog portfolija i nastavak stabilnog rasta ukupnog poslovanja.

Fokus na brendove i kvalitetno upravljanje

Uz odlične poslovne rezultate, prvih devet meseci obeležilo je dezinvestiranje proizvodnog segmenta sportske prehrane i fokusiranje na razvoj brendiranog poslovanja. U obe fabrike, u nemačkom Bleckedeu, kao i u Novoj Gradišci, koje je preuzela belgijska kompanija Aminolabs, nastaviće se sa ugovorenom proizvodnjom Atlanticovog asortimana sportske prehrane.

Problemi u kojima se našao naš najveći pojedinačni kupac, Agrokor, u potpunosti su anulirani proširenom saradnjom sa drugim maloprodajnim partnerima. Naplata potraživanja od preduzeća iz sistema Agrokor u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj je redovna, sa izuzetkom dela tzv. graničnog duga u Hrvatskoj (koji je obuhvaćen delovanjem tzv. Lex Agrokora). 

Nenaplaćeni ostatak tog duga će se, prema iskazanoj nameri vanrednog poverenika, podmiriti u potpunosti, što Atlantic i očekuje.

„Atlantic Grupa je u prvih devet meseci ove godine nastavila da ostvaruje zavidne poslovne rezultate, primarno unapređenjem prihoda i profitabilnosti, pri čemu je rast ostvaren u gotovo svim poslovnim segmentima i na svim najvećim tržištima. Strateško partnerstvo s belgijskom kompanijom Aminolabs omogućilo nam je dodatni fokus na sopstvene robne marke i nastavak restrukturisanja Strateškog poslovnog područja Sportska i aktivna prehrana, a pokrenute su i brojne aktivnosti na profitabilnijem i fokusiranijem pristupu zapadnoevropskim tržištima. Rast ukupnog poslovanja, odlično upravljanje likvidnošću i kontinuirano smanjenje zaduženosti pružaju nam odličnu osnovu za još brži i snažniji rast“, komentarisao je Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.

Rast poslovnih i distributivnih područja

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu najviše su uticala Strateška poslovna područja: Pića s rastom od 8,1 odsto, Delikatesni namazi sa rastom od 7,9 odsto, Zdravlje i nega sa rastom od 6,8 odsto i Slatko i slano sa rastom od 5,7 odsto, kao i Strateško distributivno područje Hrvatska, koje je raslo 7,2 odsto i Strateško distributivno područje Srbija sa rastom od 3,7 odsto. Kafa se sa 20,1 odsto učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 106,5 miliona eura prihoda od prodaje. Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 67,6 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 20,8 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 7,3 odsto, a proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu sa 4,4 odsto.

Novi logo kompanije

Na kraju tromesečja, a na tragu estetike modernog minimalizma, Atlantic Grupa je predstavila novi, pojednostavljen logotip kompanije. Novi logo inspiraciju crpi iz oblika Atlantskog okeana koji povezuje stari i novi svet, baš kao što Atlantic Grupa kroz rast i otkrivanje novih poslovnih prilika spaja postojeća i nova tržišta. S-krivulja koja se proteže od severa prema jugu zemaljske kugle inspirisala je oblik talasa koji logotip jednostavnom intervencijom pretvara u snažan korporativni simbol. Uz talas, kao integralni dio logotipa, zadržane su i prepoznatljive crvena i siva boja, elementi koji su se etablirali kao zaštitni znak kompanije.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.