Vesti iz zemlje

24.06.2017. 07:28

Dnevnik

Autor: Nova Ekonomija

Fabrika Utva pravi jednomotorni avion za Amerikance

Američka kompanija Stavati Aerospejs i srpski Jugoimport SDPR potpisali su sporazum o proizvodnji jednomotornog aviona u fabrici Utva AI u Pančevu.

Po planovima Amerikanaca, taj tip aviona namenjen je komercijalnom svetskom tržištu, a potpisivanjem ugovora predviđa se i modernizacija i proširenje kapaciteta fabrike u Pančevu.

Najbitniji elementi potpisanog sporazuma su zajednički marketing, modifikacija, sertifikacija i proizvodnja letelica, a jedan od glavnih ciljeva, saopštili su Amerikanci, biće i zajednički razvoj i proizvodnja novih aviona, pogonskih grupa i sistema i stvaranje komponenata za letelice u Pančevu. Kompanija iz Amerike trebalo bi da uđe s „Utvom” u zajednički razvoj sistema za stajne trapove, pneumatike, izbacivanje sedišta, rakete, projektile, kočnice, oklopna vozila. 

Inače, Jugoimport SDPR, državno preduzeće koje se bavi prometom naoružanja, vojne opreme i transferom tehnologija, krajem februara ove godine postao je vlasnik 96 odsto kompanije Utva. Prilikom preuzimanja pančevačke fabrike aviona, „Jugoimport” se obavezao na to da će u nju investirati 500 miliona dinara u završetak hale i nabavku potrebnih mašina. 

Predsednik Sindikata Utve i ujedno predsednik Sindikata metalaca Vojvodine Slobodan Kostić je objasnio da će konačno rešavanje pitanja fabrike aviona i njen ulazak u sastavak velikog državnog preduzeća mnogo značiti radnicima jer će dobijati plate na vreme, ali će i omogućiti sklapanje novih ugovora s potencijalnim partnerima, s obzirom na to da sama fabrika nije za ovu godinu uspela da sklopi nijedan. 

Nakon potpisivanja ugovora s američkom kompanijom Stavati o proizvodnji jednomotornog aviona u fabrici, Kostić za „Dnevnik” ističe da je sve to ipak još uvek na dugom štapu jer pre početka realizacije potpisanog sporazuma treba još mnogo toga uraditi u samoj Utvi. 

„Utva je jedina fabrika odbramene industrije koja nakon NATO bombardovanja 1999. godine nije obnovljena, tako da je dve trećine objekata i dalje neupotrebljivo“, kaže Kostić. 

Dodaje da ne bi bio poseban problem da se izgrade i podignu novi, ali postoji problem s dobijanjem dozvole, bez koje ne može da se krene, a nju čekaju više od dva meseca. Bez obnove porušenih delova kompanije, dogovoreni poslovi se ne mogu realizovati i toga je svesno i rukovodstvo Jugoimporta

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.