Vesti iz zemlje

21.06.2017. 06:03

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Vrabac servis umesto automobila i autobusa vozi u centru grada

Gradski urbanista Milutin Folić najavio je novu uslugu Vrabac servis, koja će Beograđanima omogućiti da se besplatno prevezu od ulice do kućnog praga.

Procedura za nabavku tri elektro vozila je u toku.

Vozila će kružiti zonom u centru grada tokom čitavog dana, a do stanara će dolaziti i po pozivu. 

„U proceduri je nabavka tri elektro vozila. Očekujemo da će do kraja godine biti nabavljena i da će već početkom sledeće godine, nadamo se, ona biti u funkciji“, rekao je Folić Tanjugu. 

On je dodao da su karakteristike vozila već odabrane, navodeći da treba da imaju šest mesta, kao i budu pogodna za osobe invaliditetom, a takođe, kako kaže, moraju da imaju i određenu širinu jer će se provlačiti između stubova kuda ne može da prođe obično vozilo. 

Objašnjavajući šta je Vrabac servis, Folić kaže da je to jedan od načina da se život Beograđana, koji žive u centru, širenjem pešačke zone ne promeni u lošem pravcu. 

„Smatramo da oni koji žive u pešačkoj zoni ne treba da izgube komfor koji su do sada imali. Vrabac servis podrazumeva elektro vozila u kome može da stane šest osoba, ona će imati i prtljažnik, a kretaće se ustaljenom rutom po pešačkoj zoni. Moći će i da skrenu sa te rute kada je neophodno da pokupi sugrađane ili ih odveze do kućnog praga“, naveo je Folić. 

Stariji sugrađani, osobe sa invaliditetom, ali i oni koji se vraćaju iz nabavke, moći će da imaju i asistenciju, ukoliko smatraju da je neophodno, kaže Folić i dodaje da će oni koji budu prevozili putnike imati instrukciju da se ponašaju kao dobre komšije. 

Navodeći da je Beograd jedan od poslednjih gradova u Evropi koji nema pešačku zonu već samo pešačku ulicu Knez Mihailovu, te da se sada na tome radi, Folić objašnjava da se javlja potreba da se neke stvari promene, kako se, kaže, ne bi dogodilo ono što je zabeleženo u drugim gradovima – iseljavanje onih koji su tu živeli i pretvaranje tog dela grada u turistički. 

„Mi želimo da zadržimo Beograđane koji su tu živeli i ranije. To je jedan model koji će to omogućiti – Vrabac servis“, rekao je gradski urbanista, dodajući da će snabdevanje lokala biti omogućeno od 6 do 10 ujutro kada će biti spušteni potapajući stubovi, dok će, ističe, pristup Hitnoj pomoći i protivpožarnim vozilima biti omogućen. 

On je istakao da će pešačka zona će imati veliki broj novih stabala, popločanih i travnatih površina, pa će to postati nova oaza Beograda u kojoj će građani moći komforno da žive. 

Folić se osvrnuo i na mogući problem parkiranja, budući da su 30 parking mesta na Obilićevom vencu, pretvaranjem tog dela u pešačku zonu, ukinuta. Objašnjava da će Beograđani koji tu žive u garaži na Obilićevom vencu moći da imaju rezervisana parking mesta. 

„U garaži na Obilićevom vencu smo dodali 200 novih parking mesta i ona će biti data na raspolaganje našim sugrađanima. Oni će moći da zakupe pod posebnim nekomercijalnim uslovima ta parking mesta, što je po odluci parking servisa 6.500 dinara mesečno. Dakle, 24 sata imaće svoja mesta“, rekao je on. 

Inače, Vrabac servis, odnosno elektro vozila će ići upravo od garaže Obilićev venac gde će automobili biti punjeni, s obzirom na to da su tu punjači za elektro vozila, spušta se na Kosančićev venac, zatim se vraća uz Kralja Petra ulicu, ide do Vasine ulice, Trga republike i vraća se na Obilićev venac. 

Ideja je, kaže Folić, da Vrabac poveže mesta dokle dolazi javni gradski prevoz sa pešačkom zonom. 

„To će biti besplatan prevoz. Posto se radi o elektro vozilima ne postoji potreba da se konstantno pune gorivom, a kada je reč o troškovima nabavke, trenutno se razmatra da li će se to biti iz budžeta ili donacija“, rekao je gradski urbanista.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.