Vesti iz izdanja

01.07.2023. 00:29

Autor: Dimitrije Gašić

Eplova prva 3D kamera strateški stigla tačno pred leto

TRENDOVI Dimitrije Gašić

Foto: apple.com

Apple Vision Pro je prva 3D kamera te kompanije, kako kažu njeni kreatori, a ideja je da se stvaraju krajnje realistične fotografije i videi koji su nikada bliži realnosti. Uživanje sledi tek kada krenete da prelistavate vaš album.

Lagane naočari odlikuje OLED ekran koji je providan, pa je korisnik sve vreme svestan okruženja. Poseduje čak 12 kamera, TrueDepth kameru i IR flood iluminatore kako bi kamere neometano snimale u mraku.

Na samom hardveru nalaze se dugmad za kontrolu menija i kamera, a meni sa aplikacijama postaje deo okruženja u kojima nosite Vision Pro.

Dakle, istovremeno ste svesni okruženja dok ih nosite i koristite poznate aplikacije sa IOS platforme.

Vision Pro naočari automatski se prilagođavaju ljudskom oku, ali, kažu Hi-Tech kritičari, ima prostora za unapređenje.

Prvi korisnici u jednom su skoro saglasni – 4K jedan je za svako oko sa pikselima od 23 mikrona, pa je moguće čitati ugodno i velike tekstove ili knjige.

Posebno je ugodno gledati multimedijalni sadržaj snimljen upravo ovim uređajem jer će to ujedno biti i najveći ekran na kome ste mogli da vidite sebe i svoje snimke. Ni gledanje filmova nije ništa manje ugodno, kažu korisnici.

Kompanija Epl do sada je premijere novih proizvoda zakazivala krajem septembra, ali je sada strateški odlučeno da se pred leto, u vreme kada nastaju najbolje fotografije i videi, ponudi fanovima novi gedžet.

Cena ovog uređaja je 3.499 američkih dolara, a jedan deo javnosti koji je stava da su Epl proizvodi precenjeni, i ovog puta misli da Vision Pro nije vredan tolike pažnje i predviđaju mu debakl poput Guglovih pametnih naočari.

 

AI pomaže videima na TikToku da budu gledaniji

Tokom juna kineska društvena mreža TikTok obavestila je svoje korisnike da se u popularizaciju videa na toj mreži uključuje i veštačka inteligencija (Script Generator).

Nove opcije u TikTok studiju za kreiranje sadržaja oslanjaju se na potencijal veštačke inteligencije (AI), a za cilj imaju što veću vidljivost video-sadržaja.

U tome će dosta pomoći kategorizacija videa po određenim temama kako bi, uz pomoć veštačke inteligencije, video stigao tačno do onih koje i zanima ta tema.

Pomoću opisa proizvoda ili teme video-isečka koji se objavljuje, relevantnih ključnih reči, uz odabir trajanja videa (do pola minuta ili do minut), kreatori tragaju za svojom publikom.

Veštačka inteligencija biraće videe koje će nuditi korisnicima na osnovu procenjenih afiniteta ukoliko sadrže: udicu, nešto na šta korisnici TikToka treba da se ukače, zatim dinamične scene koje treba da opravdaju udicu na početku i na kraju poziv na akciju.

Dakle, ukoliko su i vaši videi na sličan način strukturisani, imaju šansu da postanu popularni.

 

LinkedIn ukida neke opcije, karoseli su već deo istorije

Društvena mreža LinkedIn odlučila je da u petak, a to je bio drugi petak u junu, objavi vest koja nije baš pozitivna. Za to je na Zapadu rezervisan upravo taj drugi petak u mesecu, a prva se oglasila ova biznis društvena mreža.

Oni su odlučili da ukinu opciju karosel (objava koju čini više povezanih fotografija sa nekim objašnjenjem), potom link u multimedijalnoj objavi i mogućnost da na profilnu fotografiju korisnici stave neki video.

Podsećamo, LinkedIn je opciju karosel, po ugledu na Instagram, ponudio svojim korisnicima nedavno, da ne bi morali u formi PDF teksta da kače više postova u jednom. Ipak, izgleda da korisnici nisu pozitivno reagovali na ove opcije kao ni na videe na profilnim fotografijama koje je uveo još 2021. godine.

Sve ove opcije koje nisu dale rezultata, ugašene su 26. juna, a veruje se da neće mnogo naštetiti aktivnostima na ovoj društvenoj mreži.

 

Meta lansira novu društvenu mrežu

Tviter dobija konkurenciju. Za sada, Meta je novu društvenu mrežu koja poprilično liči na onu u vlasništvu Elona Maska, nazvala P92, ali je jasno da je to samo radni naziv.

Prema onome što je javnost imala prilike da vidi, a to je news feed nove mreže, korisnici mogu da objavljuju svoje kratke objave u formi teksta, videa ili fotografije.

Glavni meni u donjem delu poseduje opcije za odlazak na početnu stranu, pretragu, arhivu omiljenih objava i odlazak na lični profil. Posebno, središnje mesto, zauzima opcija dodavanje sadržaja.

Svaku objavu korisnici mogu da označe kao omiljenu (like), komentarišu, podele ili proslede.

Izvršni direktor Mete Kris Koks otvoreno je govorio za medije da žele da naprave konkurenciju Maskovom Tviteru, te da su javne ličnosti i influenseri već zainteresovani da naprave profile na toj društvenoj mreži.

Očigledno se Zakerbergu ne dopada Maskova dominacija, jer Tviter je poseban tip društvene mreže koja ima potencijala, pa želi da se i on okoristi o trend vrednovanja pisane reči u što kraćoj formi. A to za sada nudi samo Tviter.

Da li nam to stiže nova društvena mreža koja će za Metu biti mnogo isplativija od Fejsbuka čija popularnost rapidno opada?

 

Nove opcije stižu na Instagram

 

Čelnici Instagrama odlučili su da malo „rasterete“ feed i da kreatorima ponude nove kanale za deljenje sadržaja svojim pratiocima.

U okviru direktnih poruka, svaki profesionalni instagram-nalog moći će da deli pratiocima sadržaj u obliku teksta, audio-zapisa, fotografija i anketa. To, ruku na srce, ne može da doprinese većoj vidljivosti profila jer je sadržaj namenjen samo za manju grupu ljudi, ali može da bude od koristi kreatorima.

foto: freepik.com

Na taj način, oni će imati uvid u mišljenja pratilaca, a samim tim i da znaju na čemu treba da rade, šta da unaprede kako bi njihovi profili imali još više pratilaca.

Na primer, ukoliko objavite da idete na putovanje u Pariz, pratioci vam mogu skrenuti pažnju na to koje lokacije treba da obiđete i pomognu da napravite što bolji video za vaš profil.

Trenutno je u fazi testiranja i još jedna opcija u sandučetu – preporuka sadržaja stranica koje pratimo i sličnih koje treba da zapratimo.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.