
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Udruženje pomoraca Srbije najavilo je protest ispred Ministarstva finansija i Vlade Srbije. Oni su nezadovoljni finansijskom politikom i pristupom Vlade kada je u pitanju oporozivanje pomoraca.
Podsetimo, ove godine je pomorcima stiglo mišljenje Ministarstva za rad u kojem se navodi da oni ali i drugi građani koji rade u inostranstvu, ne treba da plaćaju doprinose za PIO jer nema validnog zakonskog osnova.
Mišljenje ministarstva došlo je nakon što je Poreska uprava Srbije donela više hiljada poreskih rešenja kojima je utvrdila porez na prihode i doprinose, a među njima su i građani Srbije koji godinama plove na brodovima širom sveta i za razliku od domaćih frilensera imaju drugačiji status.
Kako su istakli iz Udruženja, vlast bi trebalo da uzme u razmatranje Strategiju razvoja vodnog saobraćaja 2015-2025 u kojoj se navodi da su pomorci oslobođeni obaveze plaćanja poreza na dohodak za pomorce koji provedu u međunarodnoj plovidbi duže od 174 dana.
„Smatramo da su primenjene mere i odluke štetne za građane i ugrožavaju njihova osnovna prava i interese“, navelo je Udruženje pomoraca.
Protest će biti održan 24. jula od 10 do 10.30 ispred Ministarstva finansija i od 10.30 do 11 časova ispred Vlade Srbije.
Nedavno je udruženje objavilo na svom sajtu tekst u kojem se navode razlike između frilensera i pomoraca.
Jedna od razlika je, kako su naveli, to što su frilenseri pojedinci koji nezavisno rade za različite klijente ili kompanije, pružaju usluge u svojoj stručnosti kao što su programiranje, pisanje, dizajn, marketing i drugo.
Oni rade od svojih kuća ili bilo gde sa pristupom internetu.
S druge strane, pomorci rade na pomorskim brodovima i zaduženi su za upravljanje i održavanje brodova, prevoz robe i putnika.
Oni provode duže periode vremena na morima i okeanima i žive na brodu i zaduženi su za različite zadatke, uključujući upravljanje i održavanje brodova, prevoz robe i putnika, kontrolu bezbednosti, navigaciju, mehaničke zadatke i mnoge druge.
Takođe, kako se navodi, frilenseri imaju više fleksibilnosti u odnosu na radno vreme i lokaciju, dok pomorci imaju strukturirane radne rasporede i obično provode određeni broj meseci na brodu, daleko od kuće i porodice.
Frilenseri obično naplaćuju za svoje usluge na osnovu projekta ili satnice. Oni dogovaraju cenu i uslove sa svojim klijentima, dok s druge strane, pomorci dobijaju platu na osnovu svog ugovora o radu i količine vremena koji provedu na brodu.
Pomorcima stiglo mišljenje ministarstva o plaćanju doprinosa za penzije
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Banda otima kome stigne. Zakoni i ustav postoje da bi ih vlast gazila kada god hoće.