Društvena mreža X, koja se do skoro zvala Tviter, ažurirala je svoju politiku privatnosti kako bi uključila odredbu po kojoj korisnici daju pristanak da se prikupljaju i njihovi biometrijski podaci. Pored toga, njen vlasnik Ilon Mask najavio je da će korisnici preko te društvene mreže moć i da obavljaju i audio i video pozive.
Kompanija navodi kako će biometrijske podatke svojih korisnika prikupljati zbog njihove bezbednosti i identifikacije, iako ne definiše šta podrazumeva pod biometrijskim podacima, preneo je Boomberg.
Ipak, kako se podseća, druge kompanije su koristile taj termin da opišu podatke koje su prikupile sa lica, očiju i otisaka prstiju svojih korisnika.
„Možemo da prikupljamo i koristimo vaše lične podatke (kao što su vaša istorija zaposlenja, istorija obrazovanja, preferencije pri zapošljavanju, veštine i sposobnosti, aktivnost traženja posla i angažovanje i tako dalje) da vam preporučimo potencijalne poslove, da ih podelimo sa potencijalnim poslodavcima“, navodi se u ažuriranoj politici privatnosti bivšeg Tvitera, sada X-a.
Kompanije društvenih medija već dugo izazivaju kritike korisnika i regulatora širom sveta zbog informacija koje prikupljaju i načina na koji koriste te podatke, uključujući prodaju reklama prilagođenih interesovanjima osobe kao i istoriju pretraživanja.
Ilon Mask, koji je kupio Tviter prošle godine, rekao je da je jedan od njegovih prioriteta da se oslobodi sajt lažnih naloga, kao i da podstakne što više korisnika da da plaćaju pretplatu u iznosu od osam dolara mesečno.
Funkcija slanja audio i video poziva, koju je najavio Mask biće dostupna korisnicima Android pametnih telefona i Ajfona, kao i na običnim računarima.
„Platforma X biće poput velikog telefonskog imenika“, napisao je Mask.
Ova objava, prema navodima francuske novinske agencije Frans pres, koje je preneo portal SEEbiz, usledila je nakon Maskove najave da će X postati aplikacija „sve u jednom“.
Takve aplikacije su posebno popularne u Kini, gde korisnici koriste aplikaciju WeChat i za razgovore i za novčane transakcije.
Uvođenjem video i audio poziva Musk će ući na tržište na kom je konkurencija već velika, jer tu funkciju nude aplikacije Whatsapp, Facebook Messenger, a nudi je i Epl (Apple) na svojim uređajima kroz uslugu Facetime.