Vesti iz sveta

31.08.2023. 13:21

Blomberg

Autor: Čedomir Savković

X će prikupljati i biometrijske podatke korisnika

Foto: Nova ekonomija

Društvena mreža X, koja se do skoro zvala Tviter, ažurirala je svoju politiku privatnosti kako bi uključila odredbu po kojoj korisnici daju pristanak da se prikupljaju i njihovi biometrijski podaci. Pored toga, njen vlasnik Ilon Mask najavio je da će korisnici preko te društvene mreže moć i da obavljaju i audio i video pozive.

Kompanija navodi kako će biometrijske podatke svojih korisnika prikupljati zbog njihove bezbednosti i identifikacije, iako ne definiše šta podrazumeva pod biometrijskim podacima, preneo je Boomberg.

Ipak, kako se podseća, druge kompanije su koristile taj termin da opišu podatke koje su prikupile sa lica, očiju i otisaka prstiju svojih korisnika.

„Možemo da prikupljamo i koristimo vaše lične podatke (kao što su vaša istorija zaposlenja, istorija obrazovanja, preferencije pri zapošljavanju, veštine i sposobnosti, aktivnost traženja posla i angažovanje i tako dalje) da vam preporučimo potencijalne poslove, da ih podelimo sa potencijalnim poslodavcima“, navodi se u ažuriranoj politici privatnosti bivšeg Tvitera, sada X-a.

Kompanije društvenih medija već dugo izazivaju kritike korisnika i regulatora širom sveta zbog informacija koje prikupljaju i načina na koji koriste te podatke, uključujući prodaju reklama prilagođenih interesovanjima osobe kao i istoriju pretraživanja.

Ilon Mask, koji je kupio Tviter prošle godine, rekao je da je jedan od njegovih prioriteta da se oslobodi sajt lažnih naloga, kao i da podstakne što više korisnika da da plaćaju pretplatu u iznosu od osam dolara mesečno.

Funkcija slanja audio i video poziva, koju je najavio Mask biće dostupna korisnicima Android pametnih telefona i Ajfona, kao i na običnim računarima.

„Platforma X biće poput velikog telefonskog imenika“, napisao je Mask.

Ova objava, prema navodima francuske novinske agencije Frans pres, koje je preneo portal SEEbiz, usledila je nakon Maskove najave da će X postati aplikacija „sve u jednom“.

Takve aplikacije su posebno popularne u Kini, gde korisnici koriste aplikaciju WeChat i za razgovore i za novčane transakcije.

Uvođenjem video i audio poziva Musk će ući na tržište na kom je konkurencija već velika, jer tu funkciju nude aplikacije Whatsapp, Facebook Messenger, a nudi je i Epl (Apple) na svojim uređajima kroz uslugu Facetime.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.