Gde je najveći minimalac na svetu?
Veliki broj zemalja širom sveta ima zakonom propisan minimalac, ali gde je najveći minimalac na svetu i kako Srbija stoji na toj listi? Ako čujete frazu najveći minimalac na svetu, prvo što vam padne na ...
Koji trendovi i inovacije nam se približavaju u velikoj meri jedno je od najznačajnijih pitanja za sve kompanije. U prethodnih deset godina osetne su bile promene koje su tehnologija, tržište rada pa i globalna pandemija doneli sa sobom, te su kompanije unele značajne promene u svoje strategije, vizije za budućnost, način poslovanja, kulturu i još mnogo drugih oblasti.
Danas, jedan od najvećih izazova je predvideti sa čime će se susresti u narednih deset godina i pokušaj da dočekaju neizbežne trendove spremni u svakom aspektu: inovacije na kojima kompanije trebaju da rade, zaposleni čije se veštine, znanja i iskustva konstantno nadograđuju i zadovoljstvo kupaca i klijenata čija je moć sada veća nego ikada pre.
Evo nekoliko biznis trendova koje možemo očekivati u narednih 10 godina:
Veštačka inteligencija (AI)
Sve je više kompanija koje koriste AI u svojim proizvodnim jedinicama, marketing kampanjama, kroz razne softvere za edukaciju i razvoj zaposlenih, u svojim uslužnim radnjama itd. O tome kolika će biti moć AI govori podatak da će očekivana stopa rasta AI između 2023. i 2030. biti neverovatnih 37,3% (Grand View istraživanje). Ako ste čuli za ChatGPT, istraživanja pokazuju da čak 97% vlasnika biznisa smatra da će ChatGPT pomoći razvoj njihovog biznisa (Forbes Advisor). U narednih deset godina upotreba AI u svrhu razvoja kompanija, njihovih proizvoda i zaposlenih biće neizbežna.
Kupci imaju moć
Već danas, a predviđa se da će se trend nastaviti i u narednim godinama, tržište je zasićeno količinom proizvoda, usluga, materijalnih dobara i slično koje kupci mogu kupiti. To znači da će kompanije morati da ulože mnogo više napora u to da dođu do kupaca i klijenata i da ih zadrže.
Ne samo to, biće neophodno posvetiti se principima održivosti, s obzirom na sve veću osvešćenost kupaca i zahtevima da kompanije od kojih kupuju budu održive, sa što manje negativnog uticaja na životnu sredinu a kvalitetnim proizvodima, a da budu autentične. O ovom trendu i tome kako kreirati HUMAN iskustva kupaca ali i zaposlenih u kompanijama govorilo se na Disrupt HR događaju održanom u Beogradu, 15. septembra 2022. koji je okupio preko 200 učesnika iz svih sfera biznisa.
Više od jednog izvora prihoda
Biznisi koji imaju samo jedan izvor prihoda imaju manje šanse za opstanak za razliku od drugih koji imaju više. U poslednjih nekoliko godina pravi BUM na tržištu napravile su Blokchain tehnologija i kriptovaluta Bitcoin kao njen proizvod i mnoge kompanije su to i iskoristile.
Veličina globalnog tržišta Blokchain tehnologije u 2022. procenjena je na 11,14 milijardi dolara. Uz to, popularne društvene mreže Facebook i Instagram postale su jedno od primarnih virtulenih prostora za oglašavanje i promociju, te se procenjuje da je u 2022. samo u Americi potrošeno 58.11 milijardi dolara samo na Facebook oglase. Ovo je doprinelo tome da sve više kompanija uvede “subscribe” opciju pretplate na svoje proizvode kako bi se približile kupcima i omogućile dodatni izvor prihoda.
Marketing i zapošljavanje uz pomoć virtuelne i proširene realnosti – AR i VR
Ovo je nešto što se smatra relativno novim na tržištu a što će više zaživeti kako vreme bude odmicalo. Kroz upotrebu tehnologije za AR i VR, kompanije će povećati svoju pristupačnost i približiti svoje proizvode kupcima. Ne samo to, već se predviđa da će mnogi ljudi koristiti AR na svojim mobilnim telefonim. (1,4 milijarde već koristi u 2023.)
U jeku promena na globalnom tržištu rada, borba za talente među kompanijama biće sve veća, te će AR i VR biti značajne za upotrebu u privlačenju potencijalnih kandidata i u Employer branding kampanjama (koncept koji podrazumeva promovisanje kompanije, odnosno organizacije kao poželjnog poslodavca za željenu ciljnu grupu). Spoj marketinga i HR-a u ovom zadatku biće od izuzetnog značaja. Da marketing treba da ima veću ulogu u priči zapošljavanja rečeno je i na prošlogodišnjem Disrupt HR događaju, a to se upravo i predviđa za narednu deceniju.
Nove generacije zaposlenih
Očekuje se da će do 2030. generacija Z (rođeni između 1997. i 2012.) iznositi skoro 30% globalne radne snage. U skorašnjem istraživanju zajednice HR profesionalaca sa preko 100 kompanija članica – HR World organizacije, u kom je učestvovalo preko 100 mladih iz cele Evrope, predstavljeno je nekoliko ključnih stvari o tome šta GenZ očekuje danas od biznisa i kompanija.
Mogućnost rada od kuće, modernu tehnologiju, optimizovana radna mesta, konstantnu edukaciju i razvoj uz mentorstvo, snažan imidž poslodavca, personalizovani benefiti, kao i to da kompanije vode računa o održivosti, društvenoj odgovornosti i inkluziji, deo je spiska očekivanja novih generacija. Imajući to u vidu, kompanije već sada trebaju početi da se pripremaju za “generaciju budućnosti” ukoliko žele da budu u korak sa trendovima.
Više o aktuelnim i budućim biznis i HR trendovima i modelima, privlačenju talenata, budućnosti radnih mesta i tehnologiji i još mnogo toga biće predstavljeno kroz dinamične, petominutne govore na najuzbudljivijem HR događaju u Beogradu, 14. septembra 2023. – Disrupt HR. Preko 500 HR profesionalaca na jednom mestu imaće priliku da upozna ovogodišnje govornike i čuje inspirativne HR i biznis ideje sa konkretnim i progresivnim rešenjima. Karte su dostupne već sada putem sajta – https://hrworld.org/disrupt-hr/
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Veliki broj zemalja širom sveta ima zakonom propisan minimalac, ali gde je najveći minimalac na svetu i kako Srbija stoji na toj listi? Ako čujete frazu najveći minimalac na svetu, prvo što vam padne na ...
Izgledi za zaradu tokom života su nešto na šta većina od nas obraća pažnju pri izboru buduće profesije. Kao i kod nas, u Americi se gleda buduća finansijska korist od diplome. Iako Amerikanci mogu naći odlič...
Visoke cene osnovnih životnih troškova mogu drastično uticati na kvalitet života u nekoj državi - činjenica sa kojom su se Srbi i više nego upoznali u proteklih par godina. Od troškova stanovanja do cena nam...
Cene u Beogradu su u neprestanom porastu, te ne čudi činjenica da građani Srbije u poslednje vreme mnogo više razmatraju život u unutrašnjosti. Najjeftiniji gradovi u Srbiji postaju sve više privlačni mlađoj...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE