Vesti iz izdanja

01.10.2023. 00:33

Štampano izdanje Nove ekonomije

Autor: Dimitrije Gašić

TRENDOVI u Metaverzumu, na TikToku i Instagramu

Foto: WhatsApp

Animirani stikeri uvod u Metaverzum

 

Na Metinoj platformi WhatsApp pojavili su se u ažuriranoj verziji animirani avatari u opciji ćaskanje. Za sada avatari nisu animirani na profilnoj fotografiji. Reč je o vašim digitalnim klonovima koje možete da obučete i prilagodite sopstvenim afinitetima, a u prethodnim brojevima pisali smo i o prodavnicama za avatare.

Foto: WhatsApp

Meta je odlučna da nas u svoj digitalni svet uvede polako, a navikavamo se i na taj način što imamo prilike da kupujemo garderobu, aksesoare, gedžete i frizure u digitalnim prodavnicama, a i pojedini poznati brendovi odlučili su da delatnost prošire na sajber svet.

Za vaše digitalno „ja” možete takođe odabrati pozadinu, a možete ga koristiti i tokom video poziva.

Meta odnosno WhatsApp tokom jula ove godine je testirao nove opcije, da bi ih zvanično krajem septembra svi korisnici te društvene mreže dobili.

Personalizovani avatari uveliko „žive” na Fejsbuku i Instagramu, ali će na svim ovim mrežama zaživeti tek kada počnu najviše da liče na svoje korisnike. Na tome Meta, kako kažu zvaničnici te kompanije, još uvek vredno radi.

 

TikTok ozbiljno krenuo u obračun sa veštačkom inteligencijom

 

Sada i zvanično: TikTok će uklanjati sadržaj generisan veštačkom inteligencijom (AI) ukoliko to nije naznačeno. Kineska društvena mreža nema ništa protiv videa koje je stvorila AI (Artificial Intelligence), ali ubuduće ukoliko ih objavljujete na svom profilu, moraćete to i da naznačite.

Reč je o tome da žele da, očigledno, sačuvaju ekskluzivitet realnosti i da unaprede transparentnost. Objavljivanje videa koje nije zabeležila ljudska ruka nije zabranjeno, ali biće jasno naznačeno svakom korisniku da ga je kreirala AI. Na taj način, ukoliko se objavljuju nerealni videi, korisnici TikToka mogu biti dovedeni u zabludu, a čelni ljudi kineske društvene mreže to ne žele.

Da nije ove mere koju će ubrzo morati da slede i ostale društvene mreže, svet bi teško mogao da prepozna istinitu u moru lažnih vesti.

Ako pogledamo fotografiju objavljenu u maju na jednom Tviter nalogu (tada se još uvek tako zvao), a tu je bilo i objašnjenje u postu da se dogodila eksplozija u Pentagonu, teško da na trenutak ne biste poverovali da je možda istina.

Foto: Twitter/@WhaleChart

Foto: Twitter/@WhaleChart

Međutim, ubrzo se otkrilo da je reč o fotografiji koju je stvorila veštačka inteligencija, ali to nije sprečilo verovatno na stotine hiljada medijskih portala širom planete da u roku od sat vremena objave lažnu vest i prošire požar.

TikTok očigledno želi da izbegne mogućnost da uskoro postane rasadnik lažnih vesti, pa će nastaviti da radi na što većoj transparentnosti.

 

Uređaji u Evropskoj uniji moraće da traju duže

Kako početi nego pitanjem „da li vam se desilo da vam se telefon ili kompjuter ili bilo koji uređaj pokvari malo posle one dve godine garancije“? Većina građana EU jeste imalo takvo iskustvo koje ume veoma loše da utiče na naše živote jer popravka nije opcija, već uglavnom zamena za novo.

Zato će građani Unije ubuduće na svakom uređaju imati naznačen „repire score”, odnosno ocenu koliko je lako od jedan do deset da se uređaj popravi, piše Kompas.

Kako navodi Kompas, proizvođači će morati da omoguće minimum 800 punjenja baterije, kao i dostupnost rezervnih delova u slučaju kvara. Ideja je da se stvori cirkularna ekonomija, postigne klimatska neutralnost, uštedi novac, energija i resursi.

Nova pravila koja na velika vrata vraćaju popravke kod majstora još uvek nisu stigla u zemlje koje nisu članice EU.

 

YOUTUBE otkriva kako video postaje viralan

 

Nova opcija najveće video platforme YouTube je Clips, a služi da obavesti video-kreatore koji njihov video je postao viralan. Tačnije, ko i kada je uzeo isečak iz vašeg autorskog videa, koji deo i analitiku.

Time, kako kaže Nil Mohan, izvršni direktor te društvene mreže, žele da podstaknu dodatni angažman kod korisnika, da ih mogućnost da njihovi videi postanu viralni dodatno motiviše.

U svakom Creator studiju nalazi se Clips gde u svakom trenutku možete pratiti put vašeg snimka. Što više drugih autora koristi isečke iz vašeg videa, doprinosi i rastu vašeg kanala.

„Takođe, to je i dobar pokazatelj samim autorima šta je to što privlači njihovu publiku, koji delovi su im zanimljivi”, navodi Mohan.

Korisno je i medijima jer imaju uvid u to koji gosti u njihovim emisijama su zanimljiviji publici, šta je manje gledano i na taj način može uticati na strategiju planiranja sadržaja.

Nedavno je i opcija Shorts doživela proširivanje analitike, jedna od njih bila je i ta, ali i muzika koja podstiče autorski angažman.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.