Prilikom kupovine na internetu građani treba da vode računa gde ostavljaju lične podatke i da ne veruju primamljivim ponudama, jer su verovatno lažne, savetuje Narodna bnaka Srbije (NBS) u Brošuri „O čemu treba voditi računa prilikom korišćenja platnih kartica na internetu“.
„Promocije i pogodnosti kod transakcija platnim karticama ne organizuju se na Fejsbuku i drugim društvenim mrežama, već pogodnosti obezbeđuju banke ili poznati trgovci. Takve informacije korisnicima platnih kartica banka dostavlja putem kanala komunikacije koji su korisnici ugovorili s bankama“, piše u Brošuri.
NBS savetuje potrošače da uvek kupuju preko zvaničnog sajta prodavnice
- Ne treba ostavljati svoje podatke na internet lokacijama do kojih ste stiglo preko linka, jer to mogu biti lažne stranice, koje veoma podsećaju na prave. Ako veb-sajt liči na onaj koji ste ranije koristili, ali su domensko ime ili naziv prodavnice drugačiji, najverovatnije je u pitanju lažna stranica.
Potrebno je uverite se u validnost internet stranice
- Kupci treba da provere da li adresa internet stranice na kojoj žele da plate počinje sa https. Takođe, treba obratiti pažnju na simbol katanca, jer ako je označen crvenom bojom ili ako pretraživač izbaci upozorenje da sertifikat nije validan, ne treba unositi podatke.
Nikada ne unosite PIN prilikom kupovine putem interneta
- Kod kupovine na internetu ne koristi se PIN, tako da zahtev za unos PIN-a direktno ukazuje na mogućnost zloupotrebe podataka. Takođe, klijenti ne trba da šalju foto-kopiju kartice (ili drugog dokumenta) mejlom, u inboks stranice na društvenim mrežama ili slično. Banke nikada neće tražiti klijentima da mejlom ili porukom promene svoje podatke. Ako kupci posumnjaju na neku od ovih radnji, neophodno je da se jave svojoj banci i blokiraju dalje korišćenje kartice ili aplikacije mobilnog bankarstva.
NBS: U Srbiji raste bezgotovinsko plaćanje