Lifestyle

30.11.2023. 09:52

Business Insider

Autor: Čedomir Savković

Zaposleni više vole rad od kuće nego „instagramične“ kancelarije

Foto: Pixabay

Lifestyle

30.11.2023. 09:52

Brojne američke kompanije uložile su milione u dizajniranje kancelarija koje su vredne Instagram fotografija, kao deo strategije za privlačenje zaposlenih da se vrate sa režima rada od kuće. Ipak, taj trend ne oduševljava previše njihove zaposlene, koji od korona-krize radu od kuće ipak daju prednost.

Estetski izgled i arhitektura kancelarija nije toliko važna za mlade zaposlene koliko veće plate, ali i ušteda vremena koje bi inače proveli na putu do posla, prenosi Business Insider.

Generacija milenijalaca (ljudi rođeni između 1981. i 1996. godine) je demografska grupa u kojoj većina želi rad na daljinu, čak i u slučaju da poslodavci obezbede pogodnosti poput točilica za pivo.

Nedavno objavljeni članak u američkom časopisu The New York Times bavi se upravo kompanijama i šefovima koji žele da privole radnike da se vrate u kancelarije dizajnirane da budu „Instagramične“.

U tom članku navodi se primer kompanije Magic Spoon, koja se bavi preradom žitarica i koja je nameravala da 50 ili više zaposlenih vrati u svoje sedište u Njujorku.

Kompanija je angažovala tim za dizajn enterijera, kako bi se stvorila šarena i udobna kancelarija, zajedno sa konferencijskom salom urađenom u „zaslepljujuće crvenoj boji“. Cena samog projekta nije objavljena, ali je zasigurno bila povisoka.

Magic Spoon nije usamljen u svojim namerama, pa veliki broj kompanija sada već tradicionalno svojim zaposlenima obezbeđuju bepslatno hladno pivo, Google organizuje privatne koncerte (poslednji je bio američke rep pevačice Lizzo).

Sve to promovišu putem društvenih mreža, oblikuju korporativni imidž, odnosno „employer branding“.

REAKCIJE ZAPOSLENIH

Jedna milenijenalka zaposlena u Magic Spoon-u koja je govorila za Njujork tajms rekla je da se njenim pratiocima na Instagramu izuzetno dopala nova šarena kancelarija. Ali, lepo radno okruženje je nije sprečilo da nedavno napustila posao.

Neki od drugih bivših zaposlenihg takođe naglašavaju da je od estetike važnija bolja plata, dovoljna za pristojan život, ali i odmor od napornog puta do posla i natrag, kući:

Ovo je samo ‘kancelarijska pica’ za novu generaciju. Dajte ljudima platu dovoljnu za život i tretirajte ljude s poštovanjem, obezbedite pravičnost i ljudi će želeti da rade za vas.

„Mi samo želimo da budemo u mogućnosti da sebi priuštimo dom i zdravstvenu zaštitu. Ono što je vredno slikanja za Instagram („Instagrammable“) je sve sve ono što ljudi mogu da urade kada ne provode osam sati svake nedelje putujući na posao bez razloga,“.

„Kako bi bilo da naknade za dekoraciju i kiriju usmeriš na veće plate, prestaneš da govoriš ljudima da im je potrebno 53 godine iskustva za posao na početnim nivoima, da prestanete sa blokadom sopstvenog procesa zapošljavanja, kao i da prestanete da se toliko trudite da se zaposleni vrate u kancelarije?“

„Svi ćete učiniti, sve osim da više plaćate zaposlene. Samo želimo da radimo od kuće, ovo je jezivo“.

ISTRAŽIVANJA POTVRĐUJU KOMENTARE ZAPOSLENIH

Navedeni komentari, kako se objašnjava, potvrđuju neka stvarna istraživanja.

Korporacija NORC koja posluje u okviru Univerziteta u Čikagu nedavno je objavila studiju u kojoj su istraživali politiku kompanija u vezi sa povratnom u kancelarije, sa rada od kuće.

Otkriveno je da bi se 55 odsto zaposlenih koji rade i od kuće i iz kancelarije (hibridni model) ohrabrilo da se vrati u kancelariju, ako bi imalo veću platu.

I Socio-ekonomski savet kaže: Rad od kuće mora da se uredi

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.