Japanska kompanija Rakuten planira da uz primenu veštačke inteligencije pokrene svoj veliki jezički model i da se na taj način pridruži drugim tehnološkim kompanijama koje razvijaju tu tehnologiju koja se brzo razvija.
Jedan od direktora Rakutena, inače kompaije koja je vlasnik aplikacije Viber, Hiroši Mikitani rekao je za CNBC da ta kompanija radi na sopstvenom modelu „velikog jezika“, odsnosno „large language model (LLM)“ veštačke inteligencije.
Reč je o algoritmima obučeni na ogromnim skupovima podataka koji podržavaju aplikacije za veštačku inteligenciju, kao što su OpenAI i ChatGPT.
Rakuten se inače bavi brojnim poslovima, od bankarstva do elektronske trgovine i telekomunikacija.
Zbog toga, kako se objašnjava, ima veliku količinu jedinstvenih podataka na kojima može da obuči sopstveni LLM, kaže Mikitani.
Kompanija planira da interno koristi AI model kako bi poboljšala operativnu efikasnost i marketing za 20 odsto, rekao je Mikitani.
On takođe želi da ponudi model preduzećima trećih strana na kojima će se nadovezati, slično kao što su uradili Amazon ili Microsoft.
Do danas, veliki američki i kineski tehnološki giganti lansirali su svoje velike jezičke modele, LLM.
OpenAI, Amazon i Google su među najistaknutijim u SAD, a u Kini, Baidu, Alibaba i Tencent lansirali su svoje modele u toj oblasti.
Japanske kompanije su sporije od svojih američkih i kineskih kolegama u primeni veštačke inteligencije, ali u tome, kako se dodaje, pokušavaju brzo da ih stignu.