Telekom Srbija je ocenjen sa 90,32 poena, A1 Srbija sa 90,12 poena, a Yettel sa 88,17 (od mogućih 100 poena), pokazuju rezultati uporednih merenja i analize kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji, objavljeno je u istraživanju „Benčmark mobilnih mreža“ koje je sproveo RATEL.
Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge je, u periodu od septembra do decembra 2023. godine, sprovelo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža sva tri operatora u Srbiji.
Mala razlika u vrednostima ostvarenog ukupnog rezultata između Telekoma Srbija i A1 Srbija ukazuje na jednak nivo kvaliteta usluga koje pružaju svojim korisnicima, navodi se u saopštenju.
Ovogodišnji rezultati pokazuju poboljšanje kvaliteta usluga koje mobilni operatori pružaju svojim korisnicima u odnosu na prethodnu godinu, što i jeste cilj benčmarka mobilnih mreža.
„Odličan rezultat, sa srednjom vrednošću ostvarenih poena od skoro 90 odsto maksimalnog mogućeg broja poena, svrstava operatore usluga u mobilnim mrežama u Srbiji među bolje operatore u Evropi. Time su se, prema kvalitetu usluga, domaći operatori dodatno približili operatorima u evropskim zemljama koji su uveli 5G tehnologiju“, piše u saopštenju.
Benčmark merenjima je obuhvaćeno 55 gradova, 17.000 kilometara puteva i više od 1.600 kilometara železničkih pravaca u oba smera merenja. Tokom kampanje obavljeno je preko 9.000 poziva i 7.000 sesija za svaku od usluga prenosa podataka, u mreži svakog operatora, na svim raspoloživim tehnologijama (2G, 3G, 4G).
Merenja su uključivala: merenje parametara kvaliteta za govornu uslugu i usluge prenosa podataka (Web browsing, brzina prenosa podataka, YouTube, prenos WhatsApp poruka) i merenja radio parametera za 2G/3G/4G tehnologije.