Grupa stručnjaka za nacionalnu bezbednost u Sjedinjenim Američkim Državama se protivi „agresivnoj“ promociji električnih vozila, koju navodno sprovodi administracije aktuelnog predsednika. Kao glavni razlog za takav stav navode „mogući negativni uticaj Kine“, koja u oblasti proizvodnje sirovina za električne automobile ima dominantan položaj.
„Uzmite kampanju ove (Bajdenove) administracije za širenje tehnologija električnih vozila. Nema sumnje da će električna vozila biti deo budućnosti Amerike. Ali odluke predsednika Bajdena i njegovih saveznika da podstaknu i požure usvajanje električnih vozila u američkom transportnom sektoru imaće neželjene posledice… na prioritete naše nacionalne bezbednosti“, Džejmsa „Spajder“ Marksa (James “Spider” Marks) koje je preneo Zerohedge.
Problem je sve jače oslanjanje na retke metale koji dominantno dolaze iz Kine i čine SAD ranjivijom i zavisnijom od sirovina koje nemaju u svojoj zemlji.
„Uz gotovo deseterostruko povećanje u odnosu na trenutnu prodaju električnih vozila, ovo predloženo pravilo jasan je primer kreiranja politike koja favorizuje geopolitičke prednosti, koje trenutno na ovom tržištu ima Kina“, tvrde penzionisani vojni zvaničnici, koji kritikuju Bajdenovu administraciju i koji su zajedno sa generalom Marskom ranije uputili zajedničko pismo američkoj administraciji, preneo je portal Energija Balkana.
Prema njihovom mišljenju, kineska dominacija u snabdevanju električnim vozilima predstavlja rizik za nacionalnu sigurnost za SAD.
RANIJA PROTIVLJENJA
Nekoliko hiljada vlasnika autosalona, njih 4.000 širom zemlje u decembru 2023. je potpisalo otvoreno pismo Bajdenovoj administraciji, protiveći se njegovom agresivnom promovisanju električnih vozila.
Najnovija studija američkog automobilskog udrženja navela je da domet električnih vozila može pasti za čak četvrtinu ako se prevozi veći teret.
SAD i Kanada bi trebalo da imaju 68,9 miliona mesta za punjenje ovih vozila do 2035. kako bi sprovele planiranu tranziciju.
Konkretno, kako se dodaje, regulatorne inicijative namenjene podsticanju korišćenja električnih vozila ojačavaju ranjivost Amerike na političko uplitanje Kineske komunističke partije.
Otkako je preuzeo dužnost, Bajden je potpisao brojne izvršne naredbe za povećanje prodaje električnih vozila. Istovremeno je zacrtao plan kojim se traži da do 2030. godine 50 odsto novih automobila budu ili hibridi ili potpuno električni.
EPA je prošle godine, u aprilu predložila stroge nove standarde za vozila kojima se pokušava smanjenje broja automobila koji proizvode emisije do 2032.
Penzionisani vojni zvaničnici su posebno kritikovali EPA-in predlog o emisijama iz auspuha, jer bi, kako kažu, to dovelo do toga da dve trećine novih vozila prodatih u Americi bude na električni pogon do 2032. godine, što smatraju problematičnim.
Geopolitički jako loš trenutak
Iako su saopštili kako veruju da će električna vozila igrati značajnu ulogu u diverzifikaciji američkog saobraćajnog sistema, stručnjaci smatraju da će razne inicijative Bajdenove administracije za brzo usvajanje ubrzati prelaz na električna vozila pre nego što se uspostavi infrastruktura potrebna za njegovo korišćenje.
Još više zabrinjava činjenica da oslanjanje zavisi od dobre volje Kine da izvozi te minerale i industrijsku robu u SAD, dodaje se u zajedničkom pismu američkih stručnjaka za bezbednost.
To će SAD, kako se naglašava, sigurno izložiti ekonomskim manipulacijama od strane Kine i to predstavlja glavnu pretnju američkoj nacionalnoj bezbednosti dodaje se u pismu američkih stručnjaka za bezbednost.
Rekordna prodaja električnih automobila u SAD, uz zaostatak za Kinom i Nemačkom