Ove godine očekuju nas važni pomaci u korišćenju naprednih tehnologija, poput veštačke inteligencije i čet-botova u onlajn trgovini. Ovi trendovi ukazuju na novi pravac razvoja i sve veći naglasak na prilagođavanje ponude individualnim potrebama kupaca, kao i na poboljšanje korisničkog iskustva.
Prethodna 2023. godina je bila godina racionalizacije i stagnacije u onlajn poslovanju, pokazao je izveštaj eCommerce Report 2023, za koji su istraživanje na srpskom tržištu sproveli platforma za uporednu online kupovinu Idealno! (deo Heureka grupe) i Valicon, agencija za istraživanje tržišta, rečeno je na vebinaru „Online kupci u 2023. i očekivanja u 2024. godini“.
Kako se dodaje, neke kategorije kao što su elektronika (sa udelom od čak trećine ukupnih prihoda, 33,3 odsto), moda (25 odsto) i proizvodi za kuću i baštu (22 odsto) zadržale su svoju popularnost.
Na domaćem tržištu je uočen i ozbiljan razvoj kupovine namirnica preko interneta.
Zanimljivo, iako je domaća kupovina i dalje dominantna, udeo kupovine iz inostranstva je porastao sa 24 na 30 odsto u odnosu na 2022. godinu.
Matjaž Robinšak direktor istraživanja u Valiconu, rekao je kako je uticaj generacije Z (do 27 godina starosti) i generacije Y (od 28 do 43 godine), sve izraženiji na online tržištu.
VELIKA ULOGA MOBILNIH TELEFONA
Mobilni telefoni igraju vodeću ulogu u procesu kupovine (čak 70 odsto pretraživanja ponuda i 58 odsto ukupnih prihoda ostvareno je putem smartfona), što pokazuje stalno prilagođavanje tehnologije i onlajn platformi potrebama savremenog potrošača.
Najveći broj povraćaja odnosio se na odeću, uglavnom zbog neispravnih veličina, što govori o važnosti detaljnih podataka o proizvodu, i to je jedan od segmenata gde veliki broj veb-prodavnica i dalje ima prostora za napredak.
Ipak, najveća urgencija razvoja uočena je u logističkom domenu, pre svega, u brzini i ceni dostave.
OD NAMEŠTAJA DO SPORTSKE GARDEROBE
Igor Martinović, predstavnik platforme za upoređivanje cena Idealno! rekao je da su potrošači u 2023. godini postali izrazito racionalni, što je dovelo do smanjenja „impulsivnih“ kupovina. Ovaj trend potvrđuje i E-commerce Report 2023.
Kako se dodaje, kućni i baštenski nameštaj i sportska odeća bili su među najčešće pretraživanim pojedinačnim proizvodima.
U marketingu se očekuje dalji razvoj performansnih kampanja korišćenjem alata kao što su PMax i CDP, dok se u SEO (Search Engine Optimization, optimizacija tehničke konfiguracije neke internet, web lokacije, sajta, itd ) predviđa udaljavanje od prakse „pretrpavanja“ ključnim rečima.
Umesto toga, fokus će biti na kvalitetnom sadržaju, što mnogo govori o potrebama i interesovanjima potrošača.
Sto evra za početak onlajn prodavnice