Mladi preduzetnički tim „Link in Bioska“ proveo je četiri meseca u inkubatoru socijalnog preduzetništva i nedavno osvojio finansijsku podršku od 3.000 evra, kao i dodatnih šest meseci stručne podrške, sve u okviru Regionalnog inkubatora za socijalne preduzetnike (RISE).
Bračni par Bojana (tim lider) i Novica Ivanović (ugostitelj i vlasnik imanja i voćnjaka u Biosci kod Užica), tokom četvoromesečnog „RISE“ programa razvijali su svoju ideju seoskog domaćinstva sa kulturnim, sportskim i edukativnim sadržajima, uz ponudu lokalnih proizvoda iz svog okruženja, kako bi doprineli razvoju zajednice i inspirisali druge mlade ljude da se vrate na selo. U timu su još i njihovi prijatelji, Sonja i Pavle Gajić.
„Bavićemo se seoskim turizmom, ali na jedan alternativniji način, uslugama odmorišta za svakog kome je potrebno da pobegne iz gradske vreve i svakodnevne rutine. Naše imanje zauzima hektar površine, u selu Bioska, nadomak Užica, na putu za velike turističke centre kao što su Mokra Gora, Tara, Zlatibor. Na imanju imamo veliki voćnjak, gde ćemo od starih pomoćnih objekata izgraditi spoljnu kuhinju, verandu“, kaže Bojana.
Takođe, ovo socijalno preduzeće u razvoju imaće u ponudi i organizovanje personalizovanih proslava, dečijih rođendana i radionica na selu koje uključuju učenje veština u prirodi, pripremu hrane i izučavanje starih zanata.
Bojana, profesorica po zanimanju kaže da će se povezati sa lokalnim domaćinstvima, od kojih će nabavljati kvalitetnu domaću hranu od lokalnih proizvođača i ponudiće edukativni program za decu i kulturno-zabavni za sve posetioce.
„Naš motiv da pokrenemo socijalno preduzeće je lični jer želimo da živimo u lepšem i zdravijem okruženju, ali da to omogućimo i drugima. Život u gradu, sa troje dece i svim poslovima i obavezama prilično je stresan i za sada vrlo nezdrav. Mi želimo da budemo mladi pokretači promena – da se vratimo na svoja seoska imanja, dedovine i sela i da upravo tu reorganizujemo svoj život“, kaže ona.
U selima u Srbiji ima sve manje mladih ljudi, resursi su neiskorišćeni a sadržaj namenjen mladim ljudima gotovo da ne postoji.
„Zato hoćemo to da promenimo. Na našem imanju proizvodićemo, prodavaćemo i promovisaćemo isključivo lokalne proizvode, takođe umrežićemo sva komšijska domaćinstva koja imaju šta da ponude. Vratićemo duh odrastanja na selu i „među svojima“. Rastom našeg socijalnog biznisa, raste selo i lokalna zajednica“, kaže Bojana.
Na pitanje kako su se odlučili za model socijalnog preduzetništva, ona kaže da do pre pola godine nije bila upoznata sa socijalnim preduzetništvom, ali da je često u radu sa mladima i decom pokretala promene i ukazivala na potrebu društvenih akcija.
„Kada sam videla RISE konkurs, čitajući uslove podrške – shvatila sam da socijalno preduzetništvo apsolutno odgovara našoj ideji“, kaže ona.
Ovaj mladi predutenički tim planira da registruje socijalno preduzeće na proleće i trenutno pripremaju imanje za otvaranje na leto ove godine.
*Projekat se realizuje u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD a administrira Nezavisno udruženje novinara Srbije. Stavovi, mišljenja i zaključci izneseni u projektu nužno ne izražavaju stavove NUNS i Ambasade SAD već isključivo autora.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
JKP Beogradski metro i voz obustavilo je javnu nabavku softvera za planiranje, sprovođenje i praćenje javnih nabavki, koju je raspisalo krajem septembra, jer je prestala potreba za ovim softverom, objavljeno...
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...
Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.