Akcionarsko društvo Elektroprivreda Srbije (EPS) putem tendera traži firme koje će prevesti ugalj na železničkoj relaciji Luka Konstanca (Rumunija) – Vreoci – TENT B. Procenjena vrednost ovog posla, za koji će se zaključiti ugovor u trajanju od godinu dana, je oko 1,3 milijarde dinara (odnosno 11 miliona evra).
Preduzeće, koje na ovom tenderu bude izabrano za železnički transport uglja će se obavezati da za račun EPS-a železničkim kolima (vagonima) izvrši prevoz maksimalno 200.000 tona uglja.
Prevoz uglja odvijaće se od rumunske luke, preko Stamora Moravita/Vršac, do Vreoca.
U tenderskoj dokumentaciji se navodi da naručilac (EPS) ima pravo da u skladu sa sopstvenim potrebama zahteva izvršenje prevoza manjih količina uglja, bez posledica.
Takođe se navodi i da se prevozilac obavezuje da primi na prevoz i veće količine robe od ugovorenih, ukoliko se za to ukaže potreba, a u granicama finansijske vrednosti ugovora (pod uslovom da se time ne menjaju uslovi prevoza na štetu prevozioca, ako zbog toga neće doći do znatnijeg zadržavanja vozila u mestu utovara ili istovara, ako time neće biti ugrožena bezbednost vozila i saobraćaja).
„Pružalac usluge je dužan da usluge pruža u kontitnuitetu, u skladu sa potrebama korisnika usluge za sve vreme važenja ugovora i to u trajanju od 12 meseci od dana stuanja ugovora na snagu, odnosno do utroška finansijskih sredstava“, piše u dokumentaciji.
Neki od uslova za izbor privrednog subjekta koji će prevoziti ugalj je da je u periodu od jedne godine (pre isteka roka za podnošenje ponuda) izvršio usluge prevoza uglja železnicom u količini od najmanje 300.000 tona, kao i da raspolaže u skladu sa zakonom sa najmanje 102 mašinovođa.
Takođe, privredni subjekat mora raspolagati sa najmanje 220 teretnih kola serije EA, sa najmanje sedam dizel lokomotiva, najmanje devet elektro lokomotiva, da ima pristup terminalu u Luci Konstanca i pravo utovara uglja za železnički prevoz u ovoj luci.
Za prevoz 150.000 tona uglja na relaciji Luka Konstanca-Vreoci EPS je u avgustu prošle godine dodelio ugovor Akcionarskom društvu za železnički prevoz robe „Srbija Kargo“ i firmi „Cargo Trans Vagon“ (iz Bukurešta).
Ugovor, u trajanju od godinu dana, je zaključen na iznos od 7,8 miliona evra.
EPS je nedavno raspisao i tender za manipulativne usluge u luci Konstanca i prevoz 720.000 tona uglja baržama iz luke Konstanca do privremenog pristaništa na TENT B.
Ugovor za ovu nabavku još uvek nije dodeljen, pošto je rok za podnošenje ponuda bio 29. februar.
Pored istovara 720.000 tona sa morskih plovila koje treba utovariti i prevesti baržama, ova nabavka uključuje i istovar sa morskih plovila i utovar u vagone 200.000 tona uglja.
Procenjena vrednost usluga traženih ovom nabavkom je 3,4 milijarde dinara (28,9 miliona evra).
Kako se vidi iz tenderske dokumentacije, u pitanju je ugalj iz Indonezije (a previđene količina je ukupno 920.000 tona) koji se pretovara u luci Konstanca, i dalje baržama i vagonima prevozi do TENT-a B.
Prošlog maja je takođe bio raspisan tender za manipulativne površine / pretovar uglja u rasutom stanju u luci Кonstanca sa pomorskog broda na barže/vagone okvirne količine od 700.000 tona) i transport otvorenim ili zatvorenim plovilima uglja (okvirne količine od 500.000 tona, u rasutom stanju, na relaciji Кonstanca, Rumunija – do privremenog pristaništa na TENT B Obrenovac, Srbija).
Ugovor vredan oko 21 milion evra tada je dodeljen grupi ponuđača Jugoslovensko rečno brodarstvo sa sedištem u Beogradu i firmi TTS (Transport trade servicies) iz Bukurešta.