U skladu sa novim smernicama Euro NCAP-a, vodećeg tela za ocenjivanje bezbednosti automobila u Evropi, proizvođači automobila biće primorani da ponovo uvedu fizičke kontrole za osnovne funkcije, ukoliko žele da njihova vozila budu ocenjena maksimalnom ocenom bezbednosti od pet zvezdica.
Ova promena, koja stupa na snagu od januara 2026. godine, ima za cilj povećanje bezbednosti vožnje smanjenjem distrakcija koje ekrani na dodir mogu prouzrokovati.
U izveštaju The Times-a, Metju Ejveri, direktor za strateški razvoj u Euro NCAP-u, istakao je da su ekrani na dodir postali „industrijski problem“ jer zahtevaju da vozači skidaju pogled sa puta kako bi koristili osnovne funkcije vozila. Ovo povećava rizik od saobraćajnih nesreća.
Kako bi se ovaj problem adresirao, nova pravila zahtevaju da vozila imaju fizičke kontrole za funkcije poput pokazivača smera, brisača, trube i SOS poziva.
Iako ova promena nije zakonski obavezna, ugled i podrška koje Euro NCAP uživa kod vlada EU i proizvođača automobila poput Tesle, Volva, VW-a, i BMW-a znači da će smernice verovatno biti široko prihvaćene.
Mnoge kompanije već koriste ocene od pet zvezdica kao ključni element marketinških kampanja za promociju bezbednosti svojih vozila.