Šaomi (Xiaomi) je juče zvanično najavio ulazak na tržište električnih vozila predstavljanjem svog prvog električnog automobila, modela SU7.
Ovim potezom, Xiaomi se direktno suprotstavlja dominantnim igračima u industriji električnih vozila, kao što su Tesla i kineski BYD, otvarajući novo poglavlje u svojoj diversifikaciji poslovanja.
Izvršni direktor Xiaomi-a Lej Đun u ponedeljak je objavio da će cena modela SU7 biti ispod 64.000 evra.
Xiaomi je takođe najavio da će prodaja električnog automobila SU7 započeti odmah nakon njegovog predstavljanja.
Kompanija je već otvorila listu čekanja za zainteresovane kupce u 59 prodavnica širom 29 gradova u Kini, što ukazuje na ozbiljne namere Xiaomi-a da zauzme značajnu poziciju na tržištu električnih vozila.
Prema izjavama izvršnog direktora Lej Đuna, koje prenosi BBC, Xiaomi ima ambiciju da se pozicionira među pet najvećih proizvođača električnih automobila na globalnom nivou.
Model SU7 bi mogao da bude ključan u ostvarivanju te vizije, s obzirom na to da će imati integraciju sa Xiaomi-jevim ekosistemom proizvoda, uključujući laptope, pametne telefone i ostale uređaje.